Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee waar ik deze vraag kwijt kan, ik zag mensen adverteren met een wall charger kado bij gebruik van hun referral. Volgens mij is vandaag de laatste dag van die actie. Laat ik nou net een mail ontvangen van tesla om mijn m3 te configureren. Zijn er nog mensen die dit willen aanbieden? Daar dit mijn eerste ev word, komt het wel goed van pas.
 
Geen idee waar ik deze vraag kwijt kan, ik zag mensen adverteren met een wall charger kado bij gebruik van hun referral. Volgens mij is vandaag de laatste dag van die actie. Laat ik nou net een mail ontvangen van tesla om mijn m3 te configureren. Zijn er nog mensen die dit willen aanbieden? Daar dit mijn eerste ev word, komt het wel goed van pas.

Zag niet zo 1-2-3 optie om bericht te bewerken, maar ik ben inmiddels voorzien.
 
blij rijd ik sinds twee dagen in mijn MS 100D. Ik loop wel tegen wat kleine dingen aan maar het meest vervelende vind ik dat ik er niet achterkom hoe ik de deur zonder sleutel kan openen. passive entry staat aan en heb ook wat geprobeerd met auto doorhandle. Wat ik ook doe , ik moet altijd de deuren openen met de sleutel, drukken op de handles helpt ook niet. iemand een tip of idee?
 
blij rijd ik sinds twee dagen in mijn MS 100D. Ik loop wel tegen wat kleine dingen aan maar het meest vervelende vind ik dat ik er niet achterkom hoe ik de deur zonder sleutel kan openen. passive entry staat aan en heb ook wat geprobeerd met auto doorhandle. Wat ik ook doe , ik moet altijd de deuren openen met de sleutel, drukken op de handles helpt ook niet. iemand een tip of idee?
Gefeliciteerd met je aanwinst! Als passive entry aan staat en auto-present handles ook, dan zou dat moeten werken inderdaad.
Het kan eventueel komen doordat het signaal van de fob door iets wordt geblokkeerd? Misschien je smartphone in dezelfde zak?
 
Ik heb een beginnersvraag over het openen van de deuren. Als ik de deur rechtsachter open, dan komt het regelmatig voor dat het raam net niet snel genoeg omlaag gaat, waardoor het nog net tegen de bovenstijl aantikt. De deur rechtsvoor heeft het soms ook. Aan de linkerkant niet. Het lijkt erop dat het raam net te hoog sluit. Ik zie het aluminium stripje aan de bovenkant heel licht omhoog gaan bij het sluiten van de deuren. Is dit normaal, of heeft het bv te maken met verkeerde afstelling?
 
Ik heb een beginnersvraag over het openen van de deuren. Als ik de deur rechtsachter open, dan komt het regelmatig voor dat het raam net niet snel genoeg omlaag gaat, waardoor het nog net tegen de bovenstijl aantikt. De deur rechtsvoor heeft het soms ook. Aan de linkerkant niet. Het lijkt erop dat het raam net te hoog sluit. Ik zie het aluminium stripje aan de bovenkant heel licht omhoog gaan bij het sluiten van de deuren. Is dit normaal, of heeft het bv te maken met verkeerde afstelling?
Stap 1 is de deur langzaam openen en voorzichtig sluiten om te voorkomen dat er iets kapot gaat. Stap 2 is langs een SeC gaan. Ik heb het ook gehad, op een dag bleef het raam zelfs hangen en botste bij het sluiten tegen de strip. Is afgesteld en niet teruggekomen.
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Nee, geen smartphone in de buurt, rare is dat zo juist met een druk op de deurhandle aan bijrijderskant het wel werkte. Maar automatisch komen ze ook niet naar buiten als ik aan bijrijderskant ga staan.

Probeer het eens met de reservefob (sleutel). Of met een nieuw batterijtje in de fob. Het zou kunnen dat het signaal niet sterk genoeg is.
 
nieuwe auto met lege job batterij?
denk eerder dat de instelling present handles niet aan staat

Je wilt niet weten hoeveel nieuwe apparaten ik al heb gehad met bijna lege batterijen :eek: Maar goed, die liggen dan soms ook al een flinke tijd in een magazijn of winkel. Dus de kans is klein. Maar door de reservefob te proberen is in elk geval uit te sluiten dat het aan fob of batterij ligt.
 
nieuwe auto met lege job batterij?
denk eerder dat de instelling present handles niet aan staat
present handles aan of uit, maakt niks uit. kofferbak en passagiersdeur doen het wel. andere sleutel.... maakt niks uit zelfde resultaat. Ik verwacht dat het de sensor is aan de bestuurders zijde. heb gemeld bij Tesla, nog geen reactie maar ik gun hun natuurlijk ook vrije kerstdagen.
 
present handles aan of uit, maakt niks uit. kofferbak en passagiersdeur doen het wel. andere sleutel.... maakt niks uit zelfde resultaat. Ik verwacht dat het de sensor is aan de bestuurders zijde. heb gemeld bij Tesla, nog geen reactie maar ik gun hun natuurlijk ook vrije kerstdagen.
Kan het zijn dat je soms met beide sleutels bij de auto staat? Bij mij ingesteld met auto present handles en bij mijn vrouw niet en toevallig zag de auto die sleutel eerst en werkte het niet.
 
Kan het zijn dat je soms met beide sleutels bij de auto staat? Bij mij ingesteld met auto present handles en bij mijn vrouw niet en toevallig zag de auto die sleutel eerst en werkte het niet.
Gewoon met één sleutel, maar aangezien kofferbak en passagiersvervoer wel reageren op aanraking verwacht ik echt dat het aan de sensor bij bestuurder ligt. Had gisteren ook dat hij tijdens het rijden op eens de sleutel “miste”. Dit terwijl ik m gewoon in m’n broekzak had. (Geen telefoon in de buurt). Lig er niet van wakker, ga er van uit dat tesla het wel gaat fixen
 
Ik heb mijn MS nu ruim een week en het viel mij nu op dat wanneer ik in de auto stap er een gele driehoek met uitroepteken onder mijn Wh/km meter bevind met een gele stippellijn in het "regeneratieve" gedeelte van deze meter. Deze lijn wordt langzaam korter en verwijnt op een gegeven moment wanneer er 15 minuten gereden is. Mijn vraag is of dit iets is wat mij de eerste week niet opgevallen is of dat er iets mis is. Ik had namelijk wel het gevoel dat het generatief remmen gisteren toen ik instapte aan het begin van de rit een stuk "minder" werkte dan na pakweg 15-20 minuten rijden. Many thanks in advance
Ik heb precies het zelfde, na drie dagen heb ik spontaan het waarschuwingsdriehoekje en stippellijn er bij gekregen. Als ik heel rustig rij blijft ie staan, ook na 30km+. Ga ik ff de snelweg op en acceplereer flink dan verdwijnt het.