Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als er op je scherm tijdens het laden geen bedrag verschijnt zou het nog gratis moeten zijn.
In je account staat weergegeven tot wanneer je gratis Supercharger hebt. In "geschiedenis" (account) kun je ook e.a. terug kijken.

Het kan ook zijn dat je gratis Supercharger naadloos is overgegaan naar een 1.500 km Supercharge. Zijn de 1.500 km op -> dan ga je betalen.
Hier nog een vraag over: ik heb 4x 1500 km gratis dmv referrals. Die zijn een half jaar geldig, maar als de volgende referral ingaat, schuift de datum weer een half jaar op volgens mij. Vervallen al mijn 6000 km's dan op exact hetzelfde moment? (iets minder dan een half jaar?)
 
Hier nog een vraag over: ik heb 4x 1500 km gratis dmv referrals. Die zijn een half jaar geldig, maar als de volgende referral ingaat, schuift de datum weer een half jaar op volgens mij. Vervallen al mijn 6000 km's dan op exact hetzelfde moment? (iets minder dan een half jaar?)

Uit je account bij referals. Wel bijzonder dat dit precies in het Engels staat terwijl de rest gewoon NL is?

Free Supercharger miles will apply to any vehicles on the same account, and will expire 6 months after the miles are added. Each additional referral will extend the previous expiration date by 6 months up to 36 months. If all mileage on an account is used before expiration, expiration date for the next referral is reset to 6 months.
 
Normaal is koppelen over bluetooth een drama, maar met de Tesla is de sleutelkoppeling via Bluetooth TE goed. Als ik in huis ben, blijft mijn telefoon gekoppeld met de auto. Resultaat is dat iedereen dus de auto kan openen (niet wegrijden, er zit nog een pin op).

Oplossing is uiteraard Bluetooth uit te zetten als je in huis bent, maar dit gaan we geheid vergeten.

Iemand anders dit issue en zijn er nog andere oplossingen denkbaar die ik momenteel over het hoofd zie?
 
  • Informative
Reactions: Hans_TM3
Normaal is koppelen over bluetooth een drama, maar met de Tesla is de sleutelkoppeling via Bluetooth TE goed. Als ik in huis ben, blijft mijn telefoon gekoppeld met de auto. Resultaat is dat iedereen dus de auto kan openen (niet wegrijden, er zit nog een pin op).

Oplossing is uiteraard Bluetooth uit te zetten als je in huis bent, maar dit gaan we geheid vergeten.

Iemand anders dit issue en zijn er nog andere oplossingen denkbaar die ik momenteel over het hoofd zie?

Ik kan me niet voorstellen dat je weg kunt rijden zonder dat de sleutel (pas of telefoon) in de auto is?
 
Normaal is koppelen over bluetooth een drama, maar met de Tesla is de sleutelkoppeling via Bluetooth TE goed. Als ik in huis ben, blijft mijn telefoon gekoppeld met de auto. Resultaat is dat iedereen dus de auto kan openen (niet wegrijden, er zit nog een pin op).

Oplossing is uiteraard Bluetooth uit te zetten als je in huis bent, maar dit gaan we geheid vergeten.

Iemand anders dit issue en zijn er nog andere oplossingen denkbaar die ik momenteel over het hoofd zie?
Nee , je kan de auto alleen openen als je met de telefoon naast de deur staat. Auto weet hoe ver weg je bent en of je buiten / binnen de auto bent. Als jij dus thuis zit kan de deur dus niet worden geopend terwijl de sleutel we verbonden is.

daarnaast kan de auto alleen daadwerkelijk in drive worden gezet als je in de auto bent.
 
Ok, net getest en inderdaad, telefoon sleutel is Bluetooth verbonden in huis , maar de deur gaat niet open als ik buiten de auto wil openen.

Thanks!

Voor de duidelijkheid: als je telefoon in de auto is.
Kortom: het hebben van een verbinding betekent niet dat de auto ook open is. Probeer maar: laat je telefoon in huis liggen (met verbinding) en loop naar de auto. Je zult hem dan niet kunnen openen.
 
Last edited:
@MoManTai Bij fleet speed gaat de blauwe cirkel om je autopilot snelheid draaien en wordt de ingestelde snelheid verlaagd naar de snelheid die door "fleetspeed" is gemeten. Je hebt hier geen FSD voor nodig.
Ah, bedankt. Dat verlagen heb ik al vaak genoeg gezien. Hij verlaagt gewoon naar de wettelijk maximaal toegestane snelheid bij mij. Er komt ook altijd een melding dat mijn ingestelde snelheid door AP verlaagd wordt of is.
Maar is dat dan “fleetspeed” ? Ik dacht dat het iets was als “de gemiddelde snelheid van de auto’s om u heen”.

Of heb ik het nu over twee verschillende “features” ?
 
Ah, bedankt. Dat verlagen heb ik al vaak genoeg gezien. Hij verlaagt gewoon naar de wettelijk maximaal toegestane snelheid bij mij. Er komt ook altijd een melding dat mijn ingestelde snelheid door AP verlaagd wordt of is.
Maar is dat dan “fleetspeed” ? Ik dacht dat het iets was als “de gemiddelde snelheid van de auto’s om u heen”.

Of heb ik het nu over twee verschillende “features” ?
Het zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Fleetspeed zie ik vooral in bochten van knooppunten en op- en afritten. Ik heb basic AP en zie het als hij op de TACC staat. Het is wat anders dan een reguliere snelheidsverlaging bij een nieuwe Vmax op de snelweg.
 
  • Informative
Reactions: MoManTai
Als ik mijn 5 dagen oude M3P open met het pasje(wacht nog op een account van de LM) hoor ik na een paar seconden een klunk geluid vanaf de achter/onderkant. Dan heb ik nog niets anders gedaan dan unlocken.

meer mensen hier last van, of gaat dit een gevalletje service center worden?