Ja. Als we weer thuis zijn. Vroeg me af of de accu de koude buitenlucht verdringt. Dan weet ik waar ik de kaas enzo moet leggen als ik zaterdag weer naar huis rij.Misschien even een thermometer in leggen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Als we weer thuis zijn. Vroeg me af of de accu de koude buitenlucht verdringt. Dan weet ik waar ik de kaas enzo moet leggen als ik zaterdag weer naar huis rij.Misschien even een thermometer in leggen?
Ja. Als we weer thuis zijn. Vroeg me af of de accu de koude buitenlucht verdringt. Dan weet ik waar ik de kaas enzo moet leggen als ik zaterdag weer naar huis rij.
Ik kan de post niet meer editen om dit toe te voegen, dus hierbij vraag zes:
Vinden jullie dat er een merkbaar verschil zit, qua schokabsorptie, tussen de uitvoeringen met of zonder luchtvering? Ik vraag dit i.v.m. een nogal gevoelige rug.
Ja. Als we weer thuis zijn. Vroeg me af of de accu de koude buitenlucht verdringt. Dan weet ik waar ik de kaas enzo moet leggen als ik zaterdag weer naar huis rij.
Pas wel op met supercharge sessies.
Ja. Als we weer thuis zijn. Vroeg me af of de accu de koude buitenlucht verdringt. Dan weet ik waar ik de kaas enzo moet leggen als ik zaterdag weer naar huis rij.
Voor wat betreft het superchargen, dat zou ik even aan Tesla zelf vragen. Voor de rest, weet je zeker dat je een S85 als occasion wilt kopen??Na lange tijd sparen en een jaar meelezen op het forum zijn mijn vrouw en ik voornemens om in de komende weken een tweedehands Tesla Model S85 aan te schaffen. Heb op dit forum al veel nuttige info gevonden!
Er zijn een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Als het al ergens beschreven staat is een linkje naar de post ook van harte welkom.
- 90% typical range wordt aan gerefereerd als benchmark (<300km voor s85 zou niet gunstig zijn).
- Is dit statistiekje standaard beschikbaar, of alleen als de accu 90% vol zit
- Edit: Beantwoord door BobbyKings, dank!
- Tesla een aankoopkeuring wachttijd is ongeveer een maand, wat onvoldoende ruimte geeft voor een vlotte inspectie tijdens een proefrit. Zaken die ik graag zou controleren:
- Historie:
- TSC zegt dat het persoonsgebonden informatie is en dat niet zullen delen. Zal proberen dit via de eigenaar te achterhalen.
- Huidige staat:
- Mechaniek: wellicht bij willekeurige andere garages (ophanging, banden, remmen, etc.)
- Tesla specifieke techniek: Zouden jullie bijvoorbeeld als alternatief t.o.v. de Tesla aankoopkeuring zelf de OBD poort uitlezen (zo ja, hoe en waar let je dan op?)
- Hoe sluit je zo goed mogelijk uit dat je een (water)schademodelletje koopt?
- Controleren Free-Unlimited-Supercharging
- Kan je dit checken in de auto, via Account, Beheren, Details, Info; supercharging enabled, zonder creditcard gegevens?
- Of kan je er bijvoorbeeld alleen achter komen door Tesla met het VIN nummer op te bellen?
- Hoeveel range maakt het uit of je een S85, S85D, of S P85D uitvoering hebt uit 2015/2016?
- Wat voor banden zou je aanbevelen op de 19" velgen? We gaan voornamelijk voor comfort qua geluid en demping.
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt vertellen. Licht gerust verder toe. Doel je op de 30-40 km verschil in range met een S75D die je rijdt, of iets anders?weet je zeker dat je een S85 als occasion wilt kopen??
Tja, wat is je alternatief? Volgens mij is er geen koelere plek tenzij je de kaas buiten op de auto plakt.Ja. Als we weer thuis zijn. Vroeg me af of de accu de koude buitenlucht verdringt. Dan weet ik waar ik de kaas enzo moet leggen als ik zaterdag weer naar huis rij.
Los van de range en de winterproblemen, het is een geweldige auto maar kijk eens naar de kosten als er iets kapot is, de andere problemen, het gebrek aan service. In de lease prima maar zelf zou ik er geen kopen.Ik begrijp niet zo goed wat je wilt vertellen. Licht gerust verder toe. Doel je op de 30-40 km verschil in range met een S75D die je rijdt, of iets anders?
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt vertellen.
- De standaard stekker vervangen voor stekker met knopIs er een betere wijze om zonder gebruik van het scherm of de App de kabel ontkoppeld te krijgen na laden bij een New Motion paal?
ik kon dit niet zo snel op het forum terugvinden:
Ik heb thuis een New Motion laadpaal (en dus geen 'tesla ontkoppel knop' op het handvat). Wat is de handigste manier om te ontkoppelen?
Waar ik de kabel van mijn vorige auto gewoon eruit kon trekken als het laden was gestopt door mijn pasje tegen de New Motion paal te houden, blijft de Tesla de kabel gekoppeld houden. Ik moet nu of via mijn scherm of via mijn App de laadkabel ontkoppelen alvorens ik hem uit de auto kan trekken.
Is er een betere wijze om zonder gebruik van het scherm of de App de kabel ontkoppeld te krijgen na laden bij een New Motion paal?
Ligt er maar aan of je lange of korte stukken rijdt. In de zomer 180 en nu naar Italië 220. Van de 327 bij 90% laden resteert de facto zo'n 200 km. Neem dan een 3, veel minder mooi maar wel meer bereik en sneller laden.Als eigenaar van een S85 uit 2013 begrijp ik wel wat @Limbo2121 probeert te vertellen: je moet er rekening mee houden dat prijzen van onderdelen en arbeidsuren hoog zijn. Reken dus 5.000-10.000 euro bovenop de aanschafprijs. Daarmee kun je vervolgens prima een paar honderdduizend km aan de teller toevoegen. De opmerking over range en winterproblemen begrijp ik niet zo. De praktische range van een S85 uit 2014-2015 is ongeveer 300 km (sterk afhankelijk van snelheid), in de winter zo’n 10% minder.
Ik doe eerst mijn voor- of achterdeur open, en dan houd ik de kaart tegen mijn laadpaal. De kabel ontkoppelt dan wel.ik kon dit niet zo snel op het forum terugvinden:
Ik heb thuis een New Motion laadpaal (en dus geen 'tesla ontkoppel knop' op het handvat). Wat is de handigste manier om te ontkoppelen?
Waar ik de kabel van mijn vorige auto gewoon eruit kon trekken als het laden was gestopt door mijn pasje tegen de New Motion paal te houden, blijft de Tesla de kabel gekoppeld houden. Ik moet nu of via mijn scherm of via mijn App de laadkabel ontkoppelen alvorens ik hem uit de auto kan trekken.
Is er een betere wijze om zonder gebruik van het scherm of de App de kabel ontkoppeld te krijgen na laden bij een New Motion paal?
- De standaard stekker vervangen voor stekker met knop
- Voice commands via Siri of Google Assistent
- Op zoek gaan naar losse afstandsbediening (is ooit te koop geweest)
- Koop een Model 3 keyfob
Ik doe eerst mijn voor- of achterdeur open, en dan houd ik de kaart tegen mijn laadpaal. De kabel ontkoppelt dan wel.
het is een geweldige auto maar kijk eens naar de kosten als er iets kapot is, de andere problemen, het gebrek aan service. In de lease prima maar zelf zou ik er geen kopen.
Je moet er rekening mee houden dat prijzen van onderdelen en arbeidsuren hoog zijn. Reken dus 5.000-10.000 euro bovenop de aanschafprijs.
Ik heb een Apple telefoon die passieve NFC ondersteunt. Met de IOS opdrachten app in combinatie met de Tesla remote app (kan ook met Stats app) een opdracht gemaakt die en de auto ontgrendeld en de laadkabel loskoppelt door de telefoon tegen de RFID chip te houden die ik aan de binnenzijde van de laadpoortklep heb geplakt. Je hebt wel een iphone 10 of nieuwer nodig( voor de passieve NFC). Op het forum is er een post in het topic ‘wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla model 3’ post nummer 1579 met een link naar de werkwijze.aha, zoiets zoek ik inderdaad! Ga ik uitproberen:
- deur openen
- kaart tegen laadpaal
- kabel ontkoppelen
Ben benieuwd of dit gaat werken voor mij