Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kan ik een GPS route via de pc naar de Tesla sturen? Of een alternatief idee mocht dit niet kunnen!

Op je mobiel kan je via GoogleMaps (de App, niet als browser) je route delen. Zie na plannen route in GoogleMaps rechtsboven bij opties; route delen. In de lijst van apps waarmee je de route kan delen staat de Tesla app. Bij android verstuurd GoogleMaps rechtstreeks naar je Tesla.
 
Op je mobiel kan je via GoogleMaps (de App, niet als browser) je route delen. Zie na plannen route in GoogleMaps rechtsboven bij opties; route delen. In de lijst van apps waarmee je de route kan delen staat de Tesla app. Bij android verstuurd GoogleMaps rechtstreeks naar je Tesla.

Het delen van een locatie werkt op ios vanuit meerdere apps zolang de Tesla app maar op het device staat geïnstalleerd.
 
  • Like
Reactions: GeertBroekmans
Wat hele goede tips voor als je iets verder bent dan alleen beginner.
Eentje die ik zelfs niet wist, na ruim een jaar en 30.000 km. ;)
Dat je de rugleuning van de stoel helemaal kunt aanpassen, naar hoe je ondersteuning wilt.
Met het volgende (ronde) knopje:
Kanweg.png

- naar boven: verschuift het ondersteuningspunt binnen in de rugleuning naar boven
- naar beneden: idem naar beneden
- naar achter: maakt de rugleuning dieper (meer zijdelingse ondersteuning)
- naar voren: minder diep (minder zijdelingse ondersteuning)

Ik zat altijd al goed, met de standaard ingestelde ondersteuning, maar ik zit nu nog beter.

 
Alleen in de latere model.

De oudere loaners hebben meestal een vaste hoofdsteun.

True!

Wel bijzonder dat mensen niet weten wat die knopjes doen. Bij de S/X verschijnt op het scherm wat je er mee aanpast als je aan het ronde knopje zit. Is dat niet bij de 3? Niet zo bij de horizontale/verticale knoppen maar dat voel je meteen wat die doen.

Verder zijn die knopjes toch universeel? Ik zie dezelfde knopjes in andere merken. Misschien iets andere gepositioneerd maar wel rond, horizontaal en verticaal met dezelfde functies.

Voor een auto van destijds 130k vond ik het toch wel een beetje tegenvallende stoelen. Geen massage stand, geen uitschuifbare been ondersteuning voor lange ritten en geen ventilatie. Enkel de P had destijds geventileerde stoelen. De huidige P's heeft dit ook niet meer volgens mij.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Wel bijzonder dat mensen niet weten wat die knopjes doen. Bij de S/X verschijnt op het scherm wat je er mee aanpast als je aan het ronde knopje zit. Is dat niet bij de 3? Niet zo bij de horizontale/verticale knoppen maar dat voel je meteen wat die doen.

Verder zijn die knopjes toch universeel? Ik zie dezelfde knopjes in andere merken. Misschien iets andere gepositioneerd maar wel rond, horizontaal en verticaal met dezelfde functies.
N.a.v. vraag 1: Vandaag even gekeken bij mijn M3: Het scherm laat niets zien als ik met de ronde knop de rugleuning instelling verander.

N.a.v. vraag 2: Het knopje is nogal verzonken. Ik dacht dat het een afdekdopje was, van de bevestiging van de stoel aan het frame.

Ik heb nog nooit zo'n luxe auto gehad als deze. Hiervoor (je raadt het al ;) ) een Toyota Prius. Die had geen rugleuning-aanpassing. En als je niet weet dat iets bestaat, dan vind je het ook niet (filosofische overdenking)
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
N.a.v. vraag 1: Vandaag even gekeken bij mijn M3: Het scherm laat niets zien als ik met de ronde knop de rugleuning instelling verander.
Medewerker van Tesla zei tegen mij dat de lendesteun idd niet via de boardcomputer gaat. Hij wordt ook niet opgeslagen in je profiel.

Net zoals de bijrijdersstoel, die heeft ook geen extra hardware om dingen in op te slaan. Daarom kunnen ze voor de bijrijderstoel geen profielen creëren. Dat had ik wel fijn gevonden als dat wel kon.
 
Hi allen...misschien een erg “blonde” vraag...maar beter dom gevraagd, dan...

Uhhh...ik heb een m3 lr awd, met de standaard autopilot.
Nu hoorde ik een oud collega pochen dat hij met de basis autopilot automatisch van baan kon wisselen als hij de richting aanwijzer naar beneden drukte. Ik kan richting aangeven wat ik wil, maar als ik de auto pilot aan heb, gebeurt er niets. Sterker nog, als ik dan zelf maar van baan wissel, om iemand in te halen op de snelweg, schakelt de autopilot uit. Zeer waarschijnlijk is dit heel normaal en sta ik nu voor aap.., maar misschien doe ik wel iets verkeerd en kunnen jullie mij voorzien van tips en adviezen...
 
Hi allen...misschien een erg “blonde” vraag...maar beter dom gevraagd, dan...

Uhhh...ik heb een m3 lr awd, met de standaard autopilot.
Nu hoorde ik een oud collega pochen dat hij met de basis autopilot automatisch van baan kon wisselen als hij de richting aanwijzer naar beneden drukte. Ik kan richting aangeven wat ik wil, maar als ik de auto pilot aan heb, gebeurt er niets. Sterker nog, als ik dan zelf maar van baan wissel, om iemand in te halen op de snelweg, schakelt de autopilot uit. Zeer waarschijnlijk is dit heel normaal en sta ik nu voor aap.., maar misschien doe ik wel iets verkeerd en kunnen jullie mij voorzien van tips en adviezen...
Ik zie geen vraag, maar je hebt gelijk hoor. Standaard AP kan tussen de lijntjes kleuren maar niet wisselen.
 
Hi allen...misschien een erg “blonde” vraag...maar beter dom gevraagd, dan...

Uhhh...ik heb een m3 lr awd, met de standaard autopilot.
Nu hoorde ik een oud collega pochen dat hij met de basis autopilot automatisch van baan kon wisselen als hij de richting aanwijzer naar beneden drukte. Ik kan richting aangeven wat ik wil, maar als ik de auto pilot aan heb, gebeurt er niets. Sterker nog, als ik dan zelf maar van baan wissel, om iemand in te halen op de snelweg, schakelt de autopilot uit. Zeer waarschijnlijk is dit heel normaal en sta ik nu voor aap.., maar misschien doe ik wel iets verkeerd en kunnen jullie mij voorzien van tips en adviezen...

Misschien is het een S of X owner met EAP (Enhanced Autopilot)? Lane change assist is onderdeel van EAP en FSD en jij hebt enkel AP.
 
N.a.v. vraag 1: Vandaag even gekeken bij mijn M3: Het scherm laat niets zien als ik met de ronde knop de rugleuning instelling verander.

N.a.v. vraag 2: Het knopje is nogal verzonken. Ik dacht dat het een afdekdopje was, van de bevestiging van de stoel aan het frame.

Ik heb nog nooit zo'n luxe auto gehad als deze. Hiervoor (je raadt het al ;) ) een Toyota Prius. Die had geen rugleuning-aanpassing. En als je niet weet dat iets bestaat, dan vind je het ook niet (filosofische overdenking)

De officiële benaming is: lende steun instelling :D

Mijn vorige (Passat) had dit ook al en daarbij kon ik het ook als massage gebruiken.
 
Ik heb nog nooit zo'n luxe auto gehad als deze. Hiervoor (je raadt het al ;) ) een Toyota Prius. Die had geen rugleuning-aanpassing. En als je niet weet dat iets bestaat, dan vind je het ook niet (filosofische overdenking)

Ik ben benieuwd welke versie van de Prius dat is geweest. De mijne uit 2014 had gewoon ook een elektrische lendensteunverstelling.
Schermafbeelding 2020-04-15 om 11.19.25.png
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Vraagje over de Model 3: onderaan links en rechts, onder de rocker panels, zitten 2 rubberachtige afdekkingspanelen.
Zoals je kan zien op de foto zit het niet volledig "in lijn". Op sommige plaatsen staat het wat open.
Kan ik hier zelf iets aan doen? Heb het voor de zekerheid al in de app toegevoegd aan mijn service afspraak met andere punten (wagen is nog maar 3 weken afgeleverd). Alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_4689.jpg
    IMG_4689.jpg
    72.9 KB · Views: 53
Vraagje over de Model 3: onderaan links en rechts, onder de rocker panels, zitten 2 rubberachtige afdekkingspanelen.
Zoals je kan zien op de foto zit het niet volledig "in lijn". Op sommige plaatsen staat het wat open.
Kan ik hier zelf iets aan doen? Heb het voor de zekerheid al in de app toegevoegd aan mijn service afspraak met andere punten (wagen is nog maar 3 weken afgeleverd). Alvast bedankt!


Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik had bij de achterdeuren dat in de bovenhoeken de deurrubbers een beetje gekreukeld zaten. Dit heeft de ranger netjes verholpen. Ik vind bij een auto van €62.000 moeten dit soort dingen gewoon goed gemonteerd zijn.