Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de wagen hebt gekocht buiten Tesla om, zal de FSD optie erop blijven. Als je de wagen bij Tesla zelf hebt gekocht, en Tesla beweert deze met FSD te verkopen, zal ie er ook op blijven.

Stoppen bij rood licht is een huidige functie van FSD in Europa, en vereist HW3.

“FSD Beta” is wat we de testversie van FSD in de VS noemen, beschikbaar voor een 60000-tal klanten die 99% of meer safety score halen volgens de Tesla app. De safety score en FSD Beta zijn nog niet beschikbaar in Europa.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: ramonneke and Rqcg
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw in Tesla werld en heb net tweedehands model S van 2017 met FSD (HW#, MCU2) laten impoteren van duitsland en Ik wacht voor de auto nu. Mijn vraag is vorige eigneaar heb de FSD gekocht toon het was 2000 euro in 2019. Mijn vraag is
1. is het overdraagbaar naar nieuw eigenaar of het is eigenaar gebonden.
2. Als het overdraagbaar is krijg ik beta functie zoals hij heeft (stoppen bij stop licht, etc) of het beta versie gaat weg. Ik heb met hem alles getest maar op hun account en als hij factory reset doet ben Ik bang dat Ik ga FSD beta niet terug krijg.
Kan iemand van jullie mij uitleggen hoe werkt alles voor FSD.
Hoor Ik van jullie:)
1. FSD is verbonden met de auto, niet met de eigenaar of Tesla account. Zolang de auto niet 2de hands door Tesla verkocht word, zou FSD actief moeten blijven en overgedragen worden.
2. De huidige FSD is alleen als beta beschikbaar. De functionlaiteit zou niet moeten wijzigen, nadat je de auto van een particulier of dealer gekocht hebt.
 
Als je de wagen hebt gekocht buiten Tesla om, zal de FSD optie erop blijven. Als je de wagen bij Tesla zelf hebt gekocht, en Tesla beweert deze met FSD te verkopen, zal ie er ook op blijven.

Stoppen bij rood licht is een huidige functie van FSD in Europa, en vereist HW3.

“FSD Beta” is wat we de testversie van FSD in de VS noemen, beschikbaar voor een 60000-tal klanten die 99% of meer safety score halen volgens de Tesla app. De safety score en FSD Beta zijn nog niet beschikbaar in Europa.
Aanvullend: als "FSD beta" ooit naar Europa komt, zou je er niet voor moeten bijbetalen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb een vraag ivm obstacle awareness. Op internet zie je dat de auto stopt voor obstakels en ik heb dit ooit op een rondpunt zelf ondervonden met een speedelec die ik niet zag aankomen, die kwam uit te tegengestelde richting. De auto ging in de remmen en de situatie werd perfect aangepakt.

Nu, met m’n nieuwe heb ik het gevoel dat die dit niet doet. Ik zet m’n auto altijd heel dicht tegen die van m’n vrouw om te laden. (20-30cm)

Ik ben hier redelijk handig in en doe dit met een redelijke snelheid, hij piept wel maar ik heb het gevoel dat hij zich er zou doorboren, no questions asked. Dit ga ik natuurlijk niet testen.

Ik heb alle opties aanstaan dus ik vermoed dat het enkel werkt op hogere snelheid?
Langs de andere kant bij die optie die objecten detecteert bij acceleratie stel ik mij ook vragen.
Ik heb niet het gevoel dat als ik zou accelereren voor mijn muur dat hij zou stoppen…
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik heb een vraag ivm obstacle awareness. Op internet zie je dat de auto stopt voor obstakels en ik heb dit ooit op een rondpunt zelf ondervonden met een speedelec die ik niet zag aankomen, die kwam uit te tegengestelde richting. De auto ging in de remmen en de situatie werd perfect aangepakt.

Nu, met m’n nieuwe heb ik het gevoel dat die dit niet doet. Ik zet m’n auto altijd heel dicht tegen die van m’n vrouw om te laden. (20-30cm)

Ik ben hier redelijk handig in en doe dit met een redelijke snelheid, hij piept wel maar ik heb het gevoel dat hij zich er zou doorboren, no questions asked. Dit ga ik natuurlijk niet testen.

Ik heb alle opties aanstaan dus ik vermoed dat het enkel werkt op hogere snelheid?
Langs de andere kant bij die optie die objecten detecteert bij acceleratie stel ik mij ook vragen.
Ik heb niet het gevoel dat als ik zou accelereren voor mijn muur dat hij zou stoppen…
Mijn Skoda grijpt inderdaad in als je wat te vlot inparkeert. Dat heb ik bij Tesla nooit gemerkt. Zag laatst ook iemand die in zijn garage met de Tesla iets stevig geraakt had zonder ingrijpen van de beveiliging. Het systeem van een 5 jaar oude Skoda lijkt het op dat vlak dus beter te doen.
Overigens wrijft Skoda het er dan stevig in door ook nog eens te vragen of hij het inparkeren met overnemen. Dat hoeft dan ook weer niet 🤔
 
  • Like
Reactions: JanG007
Beginnersvraag want ik heb nu een eigen Tesla ipv een lease Tesla en ik heb dus 'Charging Stats' in de app. Waar stel ik mijn 'home location' in voor de charging stats? In de auto heb ik de home location al geset in de navigatie dus ik had verwacht dat ie zou weten dat ie nu aan de thuislader hangt maar in de app verschijnt de sessie als 'other' ipv 'home'. In Charging Stats -> Settings kan ik wel een plan en prijzen invullen, maar geen home location.
 
Last edited: