Helemaal waar.
Ik snap dit inmiddels beter dan een paar jaar geleden. Ja, door de onzinnige einde-kwartaal- en einde-jaar-spits worden er elke drie maanden, onder tijdsdruk en geclusterd in drie weken, veel auto's afgemonteerd door uitzendkrachten in Tilburg. Hun opdracht is blijkbaar kwantiteit boven kwaliteit. Dit accepteer ik ergens nog wel van een bedrijf, waar ieder afgeleverd exemplaar op een goudschaaltje gewogen wordt ten behoeve van de omzet/winst/aandelenkoers-prognoses.
Maar waar het mis gaat, is m.i. bij de evaluatie en aansturing van die eindmontage. Blijkbaar is het voor de SeC mensen die de afleverproblemen dooorgaans keurig oplossen, niet toegestaan om die structureel terug te koppelen naar mogelijke verbetering van het eindmontagesproces. Elon is nu eenmaal niet gecharmeerd van geoliede processen, maar van imposante resultaten. Dat wordt te letterlijk genomen, vrees ik.
(Beste meelezende Tesla managers; jullie hebben mijn nummer.
)