Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ofwel rijd jij heel zuinig, ofwel verbruikt mijn auto verschrikkelijk veel... (idd, deze opmerking heeft niks te maken met je vraag, maar het viel me op: 152Wh/km)
Normaal heb ik rond de 170-200wh/km. Die 152 is omdat ik slipstream bij Lijnbus:p

Rijd maar eens tijd lang met warme batterij 80km/u. Dan lukt het jou ook. ;)
Indeed. Belgische file (antwerpen ring);)

Weet je nog op welke weg en waar dat precies was?
Wellicht is er een relatie met de maps.
E34 (antwerpen - turnhout)

Maar Nico180 heeft de antwoord gevonden. :)
 
Wat echte newbie vragen van een aanstaand Model S rijder:
In mijn huidige auto heb ik altijd dingen liggen voor onderweg: ruitensproeiervloeistof plus trechtertjes, handschoenen, motorolie etc. Dit past netjes in allerlei vakjes in de kofferbak.
- Wat nemen jullie zoal mee? (geen olie, maar kabelsset, ook een reserve 12V accu soms??)
- Gebruiken jullie een handig kratje of zoiets daarvoor in de frunk? Of zijn er andere handige opbergvakjes?
Graag jullie tips!
 
Wat echte newbie vragen van een aanstaand Model S rijder:
In mijn huidige auto heb ik altijd dingen liggen voor onderweg: ruitensproeiervloeistof plus trechtertjes, handschoenen, motorolie etc. Dit past netjes in allerlei vakjes in de kofferbak.
- Wat nemen jullie zoal mee? (geen olie, maar kabelsset, ook een reserve 12V accu soms??)
- Gebruiken jullie een handig kratje of zoiets daarvoor in de frunk? Of zijn er andere handige opbergvakjes?
Graag jullie tips!

Ijskrabber, mennekeskabel in de trunk, de umc van Tesla (nooit gebruikt), bandenpompsetje ook in de trunk en ehh. Dat is het! Nog nooit zo’n lege auto gehad.
 
  • Like
Reactions: Jcamps
De kabels en een vod om ze te drogen in de frunk, in het handschoenkastje vochtige doekjes om de voorruit te kuisen (ik kom immers niet meer aan een benzinestation om dat te doen), in de kelder een oude regenjas, in de trunk mijn plooifiets, tussen mijn zetel en de deur een keukenhanddoek omdat ik ontbijt in de wagen, tussen de passagierszetel en de deur de Teslaparaplu die ik kreeg bij levering, in de middenbergruimte tussen de voorzetels (hoe noem je die?) een etuitje met laadpassen die ik nooit gebruik en bedrijfsbadges van mijn klanten, een laadkabeltje voor de smartphone (door mijn hoesje is de ingebouwde houder niet bruikbaar).
In de middenconsole alle kaarten van gans de wereld (wel wat verouderd ondertussen, maar er is beterschap op komst), bijna alle muziek van gans de wereld en het volledige internet in slowmotion.
Dat is het ongeveer.
 
In de frunk ligt bij mij een noodset en een extra kabel met o.a. aansluiting voor regulier stopcontact (alles van tesla gekregen bij aflevering). Achterin ligt de mennekes.

Krabber heb je niet nodig met voorverwarmen.

Had de bedoeling om ook boodschappen e.d. in de frunk te leggen, maar die is na aflevering niet meer open geweest.
 
  • Like
Reactions: Jcamps
In mijn frunk alle zooi die uit mijn vorige auto kwam, waaronder een bandenpomp, bandenreparatiesetje ("plug"), stormparaplu's, paar oude handdoeken, en wat gereedschap oa tape en een Letherman. Heb een keer een ruit ingetikt gehad in mijn vorige auto, daarbij was de vuilniszak en tape handig om in de stromende regen de boel een beetje dicht te krijgen, ik heb dat sindsdien altijd bij me. Verder UMC en Mennekes kabel, en een dikke schuko verlengkabel van 10m. Hij zit daarmee vol.

De trunk is bij mij helemaal leeg. De frunk open ik alleen om de UMC en verlengkabel te pakken in Friesland. Dat gaat minder worden nu Emmeloord er is, geen noodzaak meer om bij schoonmoeder aan de stekker te hangen om met het retourtripje de SuC Oosterhout net te halen.
 
  • Like
Reactions: Jcamps
Alles los erin liggen, of in een kratje?

Geen kratje, een paar handschoenen en een zaklamp samen met een Mennekes kabel en de UMC in de zijschorten van de trunk.
Twee paraplus in de 'kelder' met een velcro vast zodat ze niet gaan rondzwerven. Heb een gloeiende hekel aan dingen die ronddwalen in de auto of liggen te rammelen. Alles zit vast op zijn plaats, meer heb je niet nodig. :)
Frunk is zelfs leeg, heb nog de grote frunk met de "microgolfoven" ( RWD S85 )

Xavier
 
  • Like
Reactions: Jcamps
IMG_8211 (2).jpg
..ik doe het in de frunk met een CHAaDemo-adapter, juice booster+UMC, rode 16A stekker, 25m verlengsnoer, Type2/Type3C kabel en een voetbal om een balletje te trappen met de kids als we staan te laden (en er geen wifi is).. adapter, kabel etc is nog uit begin-tijd, booster komt met vakantie altijd nog goed van pas.
Misschien wel een leuk topic:" foto's van mijn frunk"