Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hie
Gisteren viel mij iets merkwaardigs op.
Als ik met de auto vooruit heb gereden en op P druk, gaan de deurhandles direct naat buiten.
Als ik echter met de auto achteruit heb gereden en op P druk, gaat hij in eerste instantie alleen in de parkeerstand, maar blijven de deurhandles naar binnen. Pas na een tweede keer op P drukken gaan de deurhandles naar buiten.
Ik zie de logica niet. Natuurlijk niet belangrijk, maar... bugje? o_O
Hier ook. Goed om te weten.
 
Ook na 15 maanden soms ‘beginnersvragen’...

- Als de auto geparkeerd staat met een lage SoC wil je niet te vaak via de app checken. Maar wat als de auto rijdt met een lage SoC (bijv. wanneer je de auto uitleent)? Maakt veel of weinig checken dan nog verschil, of stuurt de auto tijdens het rijden sowieso voortdurend data uit (en maakt het dus geen verschil)?

- Is er een eenvoudige manier om een notificatie in te stellen voor wanneer de auto vertrekt? Bijv. snelheid > 0 of middels geofencing. Zit niet in de standaard app en lijkt me een gemiste kans. Ik gebruik Teslafi en zie daar ‘tagged locations’, maar het is me onduidelijk of ik die voor dit doel kam gebruiken.

Dank!
 
Ook na 15 maanden soms ‘beginnersvragen’...

- Als de auto geparkeerd staat met een lage SoC wil je niet te vaak via de app checken. Maar wat als de auto rijdt met een lage SoC (bijv. wanneer je de auto uitleent)? Maakt veel of weinig checken dan nog verschil, of stuurt de auto tijdens het rijden sowieso voortdurend data uit (en maakt het dus geen verschil)?


Dank!

Volgens mij maakt het niet uit als de auto "aan" is. De vampire drain zit hem in de systemen die uit slaap gehaald worden om te communiceren met server voor app.
 
Vraagje: Naar mijn beste weten kun je het opladen stoppen door op de knop van de (Tesla)laadstekker te drukken.
Bij mij werkt dit vrijwel nooit. Zowel met de UMC als met de WallConnector lukt me dit niet. Bij aansluiten, druk op de knop en klepje spring open, echter bij stoppen laden / stekker eruit halen niet. Moet dan via app of MCU kabel ontgrendelen. Wat doe ik verkeerd?
 
Vraagje: Naar mijn beste weten kun je het opladen stoppen door op de knop van de (Tesla)laadstekker te drukken.
Bij mij werkt dit vrijwel nooit. Zowel met de UMC als met de WallConnector lukt me dit niet. Bij aansluiten, druk op de knop en klepje spring open, echter bij stoppen laden / stekker eruit halen niet. Moet dan via app of MCU kabel ontgrendelen. Wat doe ik verkeerd?

Zou inderdaad moeten werken, maar wel met sleutel in de buurt. Zo niet, dan moet je eerst met sleutel of app de auto ontgrendelen. (p 155 handleiding)
 
Vraagje: Naar mijn beste weten kun je het opladen stoppen door op de knop van de (Tesla)laadstekker te drukken.
Bij mij werkt dit vrijwel nooit. Zowel met de UMC als met de WallConnector lukt me dit niet. Bij aansluiten, druk op de knop en klepje spring open, echter bij stoppen laden / stekker eruit halen niet. Moet dan via app of MCU kabel ontgrendelen. Wat doe ik verkeerd?
Ik had hier ook last van totdat ik er achter kwam dat ik de knop iets langer (2sec of zoiets) vast moest houden.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Zou inderdaad moeten werken, maar wel met sleutel in de buurt. Zo niet, dan moet je eerst met sleutel of app de auto ontgrendelen. (p 155 handleiding)
Zojuist geprobeerd, na dubbelklikken (op dak fob), dan knopje laadstekker bedienen werkt wel.
(Na 2 maal dubbelklikken op fob gebeurt niets, behalve normale ontgrendelen, laadklep dus niet).

Maar goed, weet nu hoe ochtendritueel te starten!;)
 
Last edited:
Na drie jaar Tesla.... ik dacht ook altijd dat de auto ontgrendeld moest zijn om de TWC kabel eruit te kunnen halen... tot vorige week; bij drie verschillende auto’s de kabel eruit gehaald terwijl de auto op slot was o_O
Is dat nieuw of heb ik gewoon niet op zitten letten?

Ik vind het wel een handige feature want; zo kan je op het werk makkelijk TWC’s met elkaar delen zonder dat je eerst elkaar moet bellen om svp de chargeport te ontgrendelen.
 
Dank!
(dat is 1 nog 2 te gaan)
ik had toch deze profielfoto verwacht. ;)
Made-in-Germany-DrOetker-Tradition-22cm-Bundt-Pan-_1.jpg
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
Nu met het huidige extreme weer en gestrande ICE autos bij ondergelopen viaducten vroeg ik mij het volgende af.

Stel je nadert een ondergelopen wegdeel/viaduct met je Tesla, wat zou je doen? :eek:

Suspension op very high + doorrijden? :D
Of voor de zekerheid al summon-nend met voetjes op het droge de auto erdoorheen leiden? :cool:

Ik ga er van uit dat voldoende beveiligingssystemen er voor zorgen dat je in de auto in ieder geval niet geëlektrocuteerd wordt.

Maar tot welk waternivo is het nog verantwoord door te rijden? :confused:
Leiden opspattende boeggolven misschien snel/direct tot uitval van electronica.

Of kijk je naar een ICE, Als die het lukt erdoorheen te komen zonder 'verzopen' motor, kan het dan ook met je Tesla?
Of is een dergelijk actie onverantwoord vanwege de de laaghangende batterij wat direct problemen gaat geven bij hoog water.

Ik denk dat ik in een dergelijk geval de auto maar rechts van de weg parkeer en wacht tot het water bezonken is. :(
 
  • Like
Reactions: MarcelS