Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Wel een rare redenatie van Tesla. Ik heb veel verschillende auto's gehad waarmee is met de sleutel op afstand de ramen open en dicht kon doen. Een regenbui hoeft geen probleem te zijn want de regensensor deed de ramen dicht als het ging regenen.

Ik zie echt het probleem niet.

Het voordeel is ook dat als je aan komt lopen en het is warm geweest dat door de ramen open te zetten de grootste warmte snel weg is uit de auto. Bij mijn laatste auto was lang open is ook de ramen open en lang dicht dan gaan ook de ramen en het dak dicht.
Hoe simpel wil je het hebben.

Als iemand niet oplet en hij drukt hem in zijn broekzak open, dan zijn de ramen misschien nog wel dicht maar de auto is open en dat is dan ook niet echt veilig en dat is geen argument. Je zou dan de afstandsbediening helemaal moeten afschaffen.

Tja, ... ik ben blij dat die ramen niet meer via de sleutel open kunnen gaan. Ik was één van die sukkels waarbij het een paar keer gebeurde dat mijn ramen vanzelf open waren gegaan omdat ik de sleutel in mijn broekzak had zitten en kennelijk bij het gaan zitten dit activeerde. NIet leuk als je daar de volgende morgen pas achter komt :eek:.

En de auto heb ik op die manier echt nooit ontgrendeld. Zoals Robertvg al terecht opmerkte is twee keer klikken in je broekzak niet zo makkelijk ;).

Zo zie je maar weer. Wat de ene onzinnig vindt, is de ander blij mee ...
 
Tja, ... ik ben blij dat die ramen niet meer via de sleutel open kunnen gaan. Ik was één van die sukkels waarbij het een paar keer gebeurde dat mijn ramen vanzelf open waren gegaan omdat ik de sleutel in mijn broekzak had zitten en kennelijk bij het gaan zitten dit activeerde. NIet leuk als je daar de volgende morgen pas achter komt :eek:.

En de auto heb ik op die manier echt nooit ontgrendeld. Zoals Robertvg al terecht opmerkte is twee keer klikken in je broekzak niet zo makkelijk ;).

Zo zie je maar weer. Wat de ene onzinnig vindt, is de ander blij mee ...

Bij mijn BMW was het bij de tweede klik vasthouden op de open knop om de ramen ook te openen. Dan gaan ook echt nooit je ramen ongewild open. Het is maar net wat je hebt ingeprogrammeerd. Voor de X is sluiten van de deuren niet 1x klikken maar 3x om ongewild sluiten te voorkomen, voor de S zouden ze dit 3x klikken bijv. voor de ramen kunnen gebruiken.

De overheating beveiliging heeft ook geen zin om aan te zetten want de deze werkt niet i.c.m. het alarm. Als je auto dan ook gestolen wordt met de overheating aan, dan staat dus je alarm niet aan en kan je fluiten naar je centen. Climate Control zou wel moeten werken maar dan trek je redelijk wat vermogen van de accu.

Dat één manier niet zo lekker werkt is geen reden om de gehele optie overboord te gooien. Slimmer is het om een betere methode te bedenken en die hebben vele andere merken allang bedacht dus ze moesten alleen even om zich heen kijken om de oplossing te vinden.
 
Tja, ... ik ben blij dat die ramen niet meer via de sleutel open kunnen gaan. Ik was één van die sukkels waarbij het een paar keer gebeurde dat mijn ramen vanzelf open waren gegaan omdat ik de sleutel in mijn broekzak had zitten en kennelijk bij het gaan zitten dit activeerde. NIet leuk als je daar de volgende morgen pas achter komt :eek:.

En de auto heb ik op die manier echt nooit ontgrendeld. Zoals Robertvg al terecht opmerkte is twee keer klikken in je broekzak niet zo makkelijk ;).

Zo zie je maar weer. Wat de ene onzinnig vindt, is de ander blij mee ...
Maak het dan een instelling die de gebruiker aan of uit kan zetten. Maargoed wat ik al zei maak het dan beschikbaar via de App en dat is niet het geval.
 
Bij mijn BMW was het bij de tweede klik vasthouden op de open knop om de ramen ook te openen. Dan gaan ook echt nooit je ramen ongewild open. Het is maar net wat je hebt ingeprogrammeerd. Voor de X is sluiten van de deuren niet 1x klikken maar 3x om ongewild sluiten te voorkomen, voor de S zouden ze dit 3x klikken bijv. voor de ramen kunnen gebruiken.

De overheating beveiliging heeft ook geen zin om aan te zetten want de deze werkt niet i.c.m. het alarm. Als je auto dan ook gestolen wordt met de overheating aan, dan staat dus je alarm niet aan en kan je fluiten naar je centen. Climate Control zou wel moeten werken maar dan trek je redelijk wat vermogen van de accu.

Dat één manier niet zo lekker werkt is geen reden om de gehele optie overboord te gooien. Slimmer is het om een betere methode te bedenken en die hebben vele andere merken allang bedacht dus ze moesten alleen even om zich heen kijken om de oplossing te vinden.

Dat van die cabin overheating is inderdaad waardeloos snap niet waarom dat niet gewoon werkt met het alarm aan. Waarschijnlijk dat het dan altijd aanstaat maar ja waar is die functie dan voor?
 
Lucht is niet niets en dus merken de bewegingssensoren dat er zich iets in de auto verplaatst. Al is het maar lucht.
Met de AC aan is de luchtverplaatsing veel kleiner en dan gaat het wel goed. (blijkbaar.)
Vorige week ging mijn alarm zeven keer af binnen een paar uur. Heel erg irritant. Ik was toevallig in 020 Zuid Oost dus ik ben even bij het SeC langsgegaan. Daar werd me verteld dat de bewegingssensoren zo gevoelig zijn dat alleen al de aanwezigheid van een vlieg voldoende was voor het laten afgaan van het alarm.
Ik had die ochtend twee vliegen de auto uit gejaagd maar de derde niet te pakken gekregen ;-)
 
Daar is de beginner van de week weer met nog een vraag. Ik zie bij vering "Automatic Lowering" staan. Nu kan ik me voorstellen dat je in kan stellen dat als je bijvoorbeeld 120 rijdt (op de snelweg) dat de auto dan automatisch naar de laagste stand gaat. Ik kan alleen niets instellen omdat het knopje lichtgrijs is en dus niet klikbaar. Nu staat eronder 160 km/h. Heeft iemand een idee hoe ik dit alsnog kan aanpassen?
 
Vorige week ging mijn alarm zeven keer af binnen een paar uur. Heel erg irritant. Ik was toevallig in 020 Zuid Oost dus ik ben even bij het SeC langsgegaan. Daar werd me verteld dat de bewegingssensoren zo gevoelig zijn dat alleen al de aanwezigheid van een vlieg voldoende was voor het laten afgaan van het alarm.
Ik had die ochtend twee vliegen de auto uit gejaagd maar de derde niet te pakken gekregen ;-)

Ik ken dat van andere auto's. :(
 
Daar is de beginner van de week weer met nog een vraag. Ik zie bij vering "Automatic Lowering" staan. Nu kan ik me voorstellen dat je in kan stellen dat als je bijvoorbeeld 120 rijdt (op de snelweg) dat de auto dan automatisch naar de laagste stand gaat. Ik kan alleen niets instellen omdat het knopje lichtgrijs is en dus niet klikbaar. Nu staat eronder 160 km/h. Heeft iemand een idee hoe ik dit alsnog kan aanpassen?

Ik heb er eergisteren nog mee zitten spelen en de auto moet aan staan.
In die zin dat je hem in drive moet kunnen zetten. Mag daarna uiteraard weer naar Park.
Als alleen je scherm aan staat en de auto is verder in slaap, dan is de rijhoogte gegreyed.
 
Direct? Stuur trilt licht als je over de rubberen streepjes rijdt.

Dat zou Lane assist moeten zijn en niet de auto lane change.
Bij auto lane change zet je tijdens een geactiveerde autosteer de richtingaanwijzer aan en dan gaat de auto naar een baan in de richt waar jij richting hebt aangegeven.

Lane assist heb ik ook aangezet maar ik voel alleen de feitelijke bobbels in de streep en geen reactie van de lane assist.
 
Vorige week ging mijn alarm zeven keer af binnen een paar uur.

Overigens is het hele fenomeen autoalarm achterhaald.
Bij ons in het dorp is er zonder dat iemand het gemerkt heeft een zwaar RVS hek uit de grond gereden en heeft men een X6 M-versie met alarm en tracker etc. meegenomen zonder dat het alarm of de tracker werd geactiveerd.

De auto is twee jaar later nog steeds niet teruggevonden. Dus een alarm of tracker heeft geen zin voor de echte pro.
Daarom zie in Duitsland tegenwoordig eigenlijk geen auto's meer met een Alarm.