Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een paar keer gehad dat het geluid in de auto volledig uitvalt, dus geen meldingen, radio of wat dan ook. Iemand dezelfde ervaring?

Tweede punt is de telefoon, soms als ik een gesprek opzet dan klinkt er een oorverdovende piep. Gesprek moet dan afgebroken worden. Denk voor beide toch maar even langs Tesla te rijden maar benieuwd of dit bekend is hier.
 
Ik heb een paar keer gehad dat het geluid in de auto volledig uitvalt, dus geen meldingen, radio of wat dan ook. Iemand dezelfde ervaring?

Tweede punt is de telefoon, soms als ik een gesprek opzet dan klinkt er een oorverdovende piep. Gesprek moet dan afgebroken worden. Denk voor beide toch maar even langs Tesla te rijden maar benieuwd of dit bekend is hier.

Radio via DAB+ is bagger en als je internetradio hebt aanstaan gebeurd het bij mij regelmatig dat het internet signaal wegvalt en er dus geen radio ontvangst is. Dit hoort overigens niet want ze hebben het niet allemaal.
 
Ik heb een email van het Delivery Center gekregen met een link naar een Vimeopagina waar heel veel heel korte filmpjes op staan, maar ik kan niets vinden dat enigszins lijkt op een "Walkthrough" zoals me dat in de mail wordt beloofd.

Het is deze link: Tesla, Inc

Spaar je de moeite. Gewoon alles uitproberen :) En tegen die tijd da je V8.1 door hebt wordt V9.0 uitgerold. En anders stuur je me maar een chat.
 
Bijzonder want bij mij is deze binnen twee maanden na aflevering wel volledig vervangen omdat ze bij het SeC een gele rand zagen.
Ik had het zelf nog niet eens gezien. Of het moet een excuus zijn geweest richting Tesla in de hoop daarmee ook andere issues op te lossen.
Ja, dat dacht ik ook en lees je ook veel op het forum. Toen ze de auto thuisbrachten (!) had ik me er dan ook op ingesteld om alles weer opnieuw te moeten instellen. Dat hoefde dus niet. Tesla medewerker legde uit dat ze tegenwoordig alleen scherm vervangen.
Lijkt dan toch sprake van een leercurve met al die gele-strepen-vervangingen...

Edit: dit was overigens 3 weken terug dus misschien pas heel recent
 
Ja, dat dacht ik ook en lees je ook veel op het forum. Toen ze de auto thuisbrachten (!) had ik me er dan ook op ingesteld om alles weer opnieuw te moeten instellen. Dat hoefde dus niet. Tesla medewerker legde uit dat ze tegenwoordig alleen scherm vervangen.
Lijkt dan toch sprake van een leercurve met al die gele-strepen-vervangingen...

Edit: dit was overigens 3 weken terug dus misschien pas heel recent

De mijne eind week 30 vervangen. Zeg maar 6 wkn geleden.
 
Ik heb een paar keer gehad dat het geluid in de auto volledig uitvalt, dus geen meldingen, radio of wat dan ook. Iemand dezelfde ervaring?

Tweede punt is de telefoon, soms als ik een gesprek opzet dan klinkt er een oorverdovende piep. Gesprek moet dan afgebroken worden. Denk voor beide toch maar even langs Tesla te rijden maar benieuwd of dit bekend is hier.
Geluid issue kan ik bevestigen, zelfs de knipperlichtinicator hoor je niet meer. Soft reset lost het op. Heb het enkele malen tijdens roadtrips naar Italie gehad.
 
Het audio wegvallen heb ik gehad in oudere versies, maar eigenlijk al een maand of 2 niet meer gehad. Reset lost het inderdaad op, dat is ook het advies van Tesla.

Het piep euvel bij het opzetten van een gesprek is een typisch Bluetooth probleem. Ik denk niet dat Tesla dat zo voor je kan oplossen. Dat kan ook een incompatibiliteitsissue zijn tussen je telefoon en de auto of een bug in je telefoon.

Zie bv: loud beep when calling someone - Google Search

Ik herken die luide piep van vroeger, maar heb het met Tesla niet.
 
Vanochtend moest uitwijken van een tegenligger en daardoor de stoep te dik aangeraakt. Baal er enorm van!!
 

Attachments

  • 20180911_085200.jpg
    20180911_085200.jpg
    211.8 KB · Views: 86
30 minuten ??
Ik stond afgelopen donderdag mijn 'plug in' te laden in Waldlaubersheim (der Maingau Ladekarte werkte overigens feilloos)

Er stond een Tesla S te laden, maar wat mij opviel was het bord bij de Suc's "Maximale Ladezeit 30 Minuten"
Wat nu als ik met een bijna lege accu aankom en ik moet bijvoorbeeld door naar Basel, de volgende Suc.
 
30 minuten ??
Ik stond afgelopen donderdag mijn 'plug in' te laden in Waldlaubersheim (der Maingau Ladekarte werkte overigens feilloos)

Er stond een Tesla S te laden, maar wat mij opviel was het bord bij de Suc's "Maximale Ladezeit 30 Minuten"
Wat nu als ik met een bijna lege accu aankom en ik moet bijvoorbeeld door naar Basel, de volgende Suc.
Zag ik ook. En ik vroeg me hetzelfde af. Maar dacht toen dat dat wellicht betrekking had op die laadpaal die er staat en overigens defect was.
 
View attachment 340629 Ik dacht laat ik eens kijken boe mijn rit naar de wintersport straks uit ziet.
Is dat normaal zulke lange laadtijden? En straks ook nog een stuk kouder!
Dit is een s90d odo bijna 150k
De Tesla routeplanner geeft minder stops en meer laadtijd aan. Je kunt ook met A better route Planner de route uitstippelen. Deze vindt ik vaak iets te vlot. Vanuit Amsterdam is onze route naar Val Gardena meestal het volgende:
-Erfstadt
-Waldlaubersheim
-Leonberg
-Ulm
-Lermoos
-Brenner
Ik laad tot 80% en vertrek dan naar de volgende. Iets meer laden maar korte stops
 
View attachment 340629 Ik dacht laat ik eens kijken boe mijn rit naar de wintersport straks uit ziet.
Is dat normaal zulke lange laadtijden? En straks ook nog een stuk kouder!
Dit is een s90d odo bijna 150k
Ja. Helemaal normaal. Neem een voetbal mee. Het wordt alleen vervelend als het regent.
A better routeplanner geeft meer en kortere stops. Ik hou het bij die van Tesla.
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Ik dacht laat ik eens kijken boe mijn rit naar de wintersport straks uit ziet.
Is dat normaal zulke lange laadtijden? En straks ook nog een stuk kouder!
Dit is een s90d odo bijna 150k

Je moet je je realiseren dat dit een heel conservatieve planning is... als je je hier aan houdt haal je het altijd en hoef je echt nergens meer naar te kijken.. naar verloop van tijd krijg je daar wel gevoel bij.. hoef je ook niet met een grote resterende range bij de volgende SuC tante komen (die je dus dan ook niet eerst hoeft te laden) .. In de praktijk is het dan vaak eerder 20 tot 30 minuten laden.. maar soms zal je er voor kiezen laden+lunch te combineren en blijf je ergens bewust wat langer staan met als gevolg dat je accu voller is om naar de volgende SuC te gaan.. dan kan je besluiten er één over te slaan.. ens als er veel files zijn zal de auto je onderweg mogelijk een andere route adviseren, met andere laadpunten.. Gewoon flexibel en relaxed mee om gaan, van SuC naar SuC hoppen, aanpassen aan de omstandigheden... En probeer zo leeg mogelijk ana te komen, des te sneller heb je weer genoeg om door te gaan..
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Hoe krijg je ABRP aan de praat in een Tesla?

Ik vind deze planning wel beter maar ik zou deze route graag willen zien op de normale routeplanner van Tesla.
Uiteraard ben ik te lui om deze over te tikken...
Gewoon in je browser het webadres intikken, instellingen aanpassen (ik heb de reference speed op 85% gezet wat beter overeenkomt met de werkelijkheid dan 100%) en go.