Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een RS6 doet dat inderdaad niet in 4,4 sec, maar in 3,7 sec. En sprintjes van 0 tot 100 doe je ook niet op de autobahn.

Je hebt gelijk, voor wat betreft de cijfers dat klopt helemaal.
Hij zal dan wel niet genoeg zijn best hebben gedaan (of niet voldoende de auto beheersen).

Voor een tussensprint zou hij dan ook zelf terug moeten schakelen voor dat de tussensprint gaat plaatsvinden.
Hiervoor moet hij de situatie 100% goed inschatten en dit exact op tijd doen. In een Tesla hoef je alleen maar het E-pedaal te vloeren en daardoor is het veel gemakkelijker om het goed te doen in een Tesla dan in een ICE.

Ook voor een sprint van 0-100 wordt in de genoemde acceleratietijden de reactietijd voor het op toeren laten komen van de motor altijd weggelaten bij een ICE. In de praktijk is het bijna niet mogelijk om de opgegeven acceleratietijden van een ICE halen terwijl iedereen die het e-pedaal kan vloeren de tijden van een Tesla kan halen.

Wel valt op dat de acceleratie van een Tesla boven de 150 wel wat tegenvallen maar dan ben je meestal al een stuk weggereden.
 
Je hebt gelijk, voor wat betreft de cijfers dat klopt helemaal.
Hij zal dan wel niet genoeg zijn best hebben gedaan (of niet voldoende de auto beheersen).

Voor een tussensprint zou hij dan ook zelf terug moeten schakelen voor dat de tussensprint gaat plaatsvinden.
Hiervoor moet hij de situatie 100% goed inschatten en dit exact op tijd doen. In een Tesla hoef je alleen maar het E-pedaal te vloeren en daardoor is het veel gemakkelijker om het goed te doen in een Tesla dan in een ICE.

Ook voor een sprint van 0-100 wordt in de genoemde acceleratietijden de reactietijd voor het op toeren laten komen van de motor altijd weggelaten bij een ICE. In de praktijk is het bijna niet mogelijk om de opgegeven acceleratietijden van een ICE halen terwijl iedereen die het e-pedaal kan vloeren de tijden van een Tesla kan halen.

Wel valt op dat de acceleratie van een Tesla boven de 150 wel wat tegenvallen maar dan ben je meestal al een stuk weggereden.
Zo'n RS6 maakt inderdaad al een teringherrie als hij halve kracht optrekt. (stiekem klinkt dat toch wel erg bruut)
 
Je hebt gelijk, voor wat betreft de cijfers dat klopt helemaal.
Hij zal dan wel niet genoeg zijn best hebben gedaan (of niet voldoende de auto beheersen).

Voor een tussensprint zou hij dan ook zelf terug moeten schakelen voor dat de tussensprint gaat plaatsvinden.
Hiervoor moet hij de situatie 100% goed inschatten en dit exact op tijd doen. In een Tesla hoef je alleen maar het E-pedaal te vloeren en daardoor is het veel gemakkelijker om het goed te doen in een Tesla dan in een ICE.

Ook voor een sprint van 0-100 wordt in de genoemde acceleratietijden de reactietijd voor het op toeren laten komen van de motor altijd weggelaten bij een ICE. In de praktijk is het bijna niet mogelijk om de opgegeven acceleratietijden van een ICE halen terwijl iedereen die het e-pedaal kan vloeren de tijden van een Tesla kan halen.

Wel valt op dat de acceleratie van een Tesla boven de 150 wel wat tegenvallen maar dan ben je meestal al een stuk weggereden.
Een RS6 heeft een automaat, die schakelt zelf op tijd terug. Je hebt enkele programma's waarmee je sneller kunt accelereren.
En vergeet maar rustig dat een Tesla partij is voor een RS6. Alleen de eerste honderden meters, daarna komt de RS6 langszij en ziet de Tesla alleen nog in zijn achteruitkijkspiegel.
Ik heb twee gemodificeerde Audi S6 Avant versies gehad. Deze gingen tot 287 km/h, een snelheid waar een Tesla niet aan toekomt.
 
Een RS6 heeft een automaat, die schakelt zelf op tijd terug. Je hebt enkele programma's waarmee je sneller kunt accelereren.
En vergeet maar rustig dat een Tesla partij is voor een RS6. Alleen de eerste honderden meters, daarna komt de RS6 langszij en ziet de Tesla alleen nog in zijn achteruitkijkspiegel.
Ik heb twee gemodificeerde Audi S6 Avant versies gehad. Deze gingen tot 287 km/h, een snelheid waar een Tesla niet aan toekomt.

Dat zal het geweest zijn, want toen kwam alweer de volgende linksplakker....en dus klopt dat wel met wat ik schreef.
Daar heb je er tegenwoordig op de Autobahn meer van dan ik NL..:(

De top van een Tesla is idd niet erg hoog (zeker voor het aanwezige motorvermogen) en het laatste stukje duurt ook nog eens vrij lang.

Uiteraard heeft de RS6 wel een Sport en normale Drive stand en kan je ook handmatig schakelen.
In Drive gaat hij niet de tijden halen die hij in Sport of handmatig haalt (in de handen van een goede coureur)
Van 0-100 in 3,7 ook alleen de nieuwste performance versie met een geactiveerde launch control. ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Sinds kort eigenaar van de p100d heeft iemand ervaring met het pre smart climate controle werkt dit goed of beter uit laten en Via de app voorverwarmen
Hé, dat is een vraag die niet zo vaak voorbij komt hier!

Maar de gedachte is inderdaad om deze optie te allen tijde UIT te laten staan. De werking zou ooit door een software-update verbeteren ('less dumb’ volgens Elon), maar dat is nog niet gebeurd.
 
Top bedankt voor de feedback en.wat betreft bevroren ramen of met sneeuw dan maximaal 20minuten van te voren?

Het is al even geleden dat ik er een tot mijn beschikking had (ben nog aan het sparen voor mijn eigen Tesla). Maar als ik mij goed herinner, met laag sneeuw op auto van paar cm dik, duurt het inderdaad wat langer, maar dan is auto ook sneeuwvrij (aan het worden). 20 minuten is in ieder geval zeker genoeg om een heerlijk warm interieur te hebben.
 
Ik merk dat mijn ruitenwissers niet helemaal keurig terug 'onder' de motorkap gaan als het wissen stopt maar een klein beetje er boven uitsteken. Pas na een minuut vouwen ze keurig helemaal terug.

Heb ik een feature gemist of is dit een kwestie van niet goed afgesteld?
 
Ik merk dat mijn ruitenwissers niet helemaal keurig terug 'onder' de motorkap gaan als het wissen stopt maar een klein beetje er boven uitsteken. Pas na een minuut vouwen ze keurig helemaal terug.

Heb ik een feature gemist of is dit een kwestie van niet goed afgesteld?

Wellicht kijken of je service mode in geschakeld staat voor whiper service mode dit zorgt dat ze halverwege komen te staan dacht ik staat bij instellingen en service dacht ik