Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik mis het ook hoor! Ik heb een keer een "tripple keyfob press" optie gezien en die zou dan alle ramen sluiten. Via de app is helaas enkel het sunroof te sluiten en niet de ramen. Vooral ook in de zomer is het heerlijk om zodra je je auto ziet alles open te kunnen gooien. Ramen en sunroof zodat de hitte uit de auto gaat.

Ik ga het gelijk weer even melden via [email protected]
 
  • Like
Reactions: Rdam5314
Een onthoofde Fikkie is ook zo wat :eek:

Er zit gewoon een overbelasting sensor in net als bij de achterklep e.d.
Dat is zelfs een verplichting bij elektrische ramen die met één knop volledig naar boven of beneden gaan en dus zitten deze al in de Tesla.

Ik begreep dat er een enkeling was die een te strakke broek aan hadden en dus zo de keyfob bediende.:confused:
 
  • Funny
Reactions: job-lek
hij is vast al eens gesteld maar, tot 1 jan rij ik alleen zakelijk. Lees het hele weekend staat de S the shinen op de oprit zonder een meter te rijden.... en dan gaat hij slapen. de app maakt geen contact meer met de auto.

Geen ramp alleen kan ik de preheating ook niet aan zetten.

Heeft iemand een workaround. Of moet ik zo nu en dan op en af de oprit rijden?
 
Het wakker maken behoort gewoon te werken, maar sinds v9 merk ik ook dat ik regelmatig de auto niet uit z'n dromen krijg (MCU2).
Sinds v9 zijn een hoop bugs geintroduceerd, waaronder een paar oude die in v8 waren gefixed. Zal vast met de volgende release wel weer opgelost worden (zucht)

Wat ik sinds v9 ook regelmatig heb, en dat kan het ook zijn natuurlijk, is dat de auto geen mobiele data connectie meer heeft (streep door antenne indicator). Als je even gaat rijden komt dat vaak terug. Reset werkt ook, maar daar heb je zo weinig aan als je de auto wil preheaten.
 
Je kunt instellen dat je model S mag worden wakker gemaakt. Dan kun je altijd contacten met je mobiele app
  1. Model S heeft een energiezuinige modus die de hoeveelheid verbruikte energie reduceert wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Op nieuwere modellen is deze functie geautomatiseerd voor optimale energiebesparing. Op oudere modellen kunt u echter op Controls > Displays > Energy Saving tikken en uit de volgende opties kiezen:
OFF - De Model S gaat 's nachts over naar de energiebesparingsmodus (22:00 tot 05:00 uur).
ON - Er wordt aanzienlijk minder energie verbruikt wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Het kan zijn dat het instrumentenpaneel en Bluetooth langzamer opstarten.

Always Connected - Houdt mobiele verbinding in stand wanneer energiebesparing actief is. Hierdoor kan de mobiele app sneller verbinding maken met de Model S en kunt u direct over internettoegang beschikken wanneer u instapt. Hierbij wordt iets meer energie gebruikt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phofstee
Je kunt instellen dat je model S mag worden wakker gemaakt. Dan kun je altijd contacten met je mobiele app
  1. Model S heeft een energiezuinige modus die de hoeveelheid verbruikte energie reduceert wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Op nieuwere modellen is deze functie geautomatiseerd voor optimale energiebesparing. Op oudere modellen kunt u echter op Controls > Displays > Energy Saving tikken en uit de volgende opties kiezen:
OFF - De Model S gaat 's nachts over naar de energiebesparingsmodus (22:00 tot 05:00 uur).
ON - Er wordt aanzienlijk minder energie verbruikt wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Het kan zijn dat het instrumentenpaneel en Bluetooth langzamer opstarten.

Always Connected - Houdt mobiele verbinding in stand wanneer energiebesparing actief is. Hierdoor kan de mobiele app sneller verbinding maken met de Model S en kunt u direct over internettoegang beschikken wanneer u instapt. Hierbij wordt iets meer energie gebruikt.
Top dank je wel straks even mee stoeien!
 
  • Helpful
Reactions: Karim DB
Je kunt instellen dat je model S mag worden wakker gemaakt. Dan kun je altijd contacten met je mobiele app
  1. Model S heeft een energiezuinige modus die de hoeveelheid verbruikte energie reduceert wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Op nieuwere modellen is deze functie geautomatiseerd voor optimale energiebesparing. Op oudere modellen kunt u echter op Controls > Displays > Energy Saving tikken en uit de volgende opties kiezen:
OFF - De Model S gaat 's nachts over naar de energiebesparingsmodus (22:00 tot 05:00 uur).
ON - Er wordt aanzienlijk minder energie verbruikt wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Het kan zijn dat het instrumentenpaneel en Bluetooth langzamer opstarten.

Always Connected - Houdt mobiele verbinding in stand wanneer energiebesparing actief is. Hierdoor kan de mobiele app sneller verbinding maken met de Model S en kunt u direct over internettoegang beschikken wanneer u instapt. Hierbij wordt iets meer energie gebruikt.
De nieuwe MCU's hebben deze mogelijkheden niet. Weet niet of jij @Phofstee een nieuw model hebt....
 
Hallo iedereen,

Als nieuwkomer in dit forum, ik heb een MS sihet verbruik van een evnds sept 2018, heb ik een vraag over het energieverbruik.
Tot nu toe was ik heel gelukkig met een gemiddeld energieverbruik van 18-19 kWh/100km. Sinds afgelopen weekend heb ik winterbanden laten monteren (Pirelli sotozerro 19") is het verbruik gestegen naar 20-21-22 kWh/100km, maar het is ook beduidend kouder geworden.
Nu heb ik wel gelezen dat het verbruik van een ev in de winter hoger is dan bij zomerse temperaturen, maar ik begrijp niet goed waarom, vanuit fysisch perspectief. Natuurlijk de verwarming, maar in de zomer de airco. En de batterij die mindere capaciteit heeft bij lage temperaturen,. Maar als de auto eenmaal is opgewarmd, en de accu, dan zou het rendement van de elektromotor toch vrijwel even hoog moeten zijn?
Zie ik iets over het hoofd, of is dit een domme (beginners)vraag?
 
Hallo iedereen,

Als nieuwkomer in dit forum, ik heb een MS sihet verbruik van een evnds sept 2018, heb ik een vraag over het energieverbruik.
Tot nu toe was ik heel gelukkig met een gemiddeld energieverbruik van 18-19 kWh/100km. Sinds afgelopen weekend heb ik winterbanden laten monteren (Pirelli sotozerro 19") is het verbruik gestegen naar 20-21-22 kWh/100km, maar het is ook beduidend kouder geworden.
Nu heb ik wel gelezen dat het verbruik van een ev in de winter hoger is dan bij zomerse temperaturen, maar ik begrijp niet goed waarom, vanuit fysisch perspectief. Natuurlijk de verwarming, maar in de zomer de airco. En de batterij die mindere capaciteit heeft bij lage temperaturen,. Maar als de auto eenmaal is opgewarmd, en de accu, dan zou het rendement van de elektromotor toch vrijwel even hoog moeten zijn?
Zie ik iets over het hoofd, of is dit een domme (beginners)vraag?
Met korte ritten is het idd een ramp. Had ik me ook niet gerealiseerd. Op langere afstanden middel het wel uit. 190 normaal in de zomer, nu 240. Op korte stukken tegen de 300.
 
vanuit fysisch perspectief

Wat tot een hoger verbruik leidt: koudere lucht heeft ook een hogere luchtdichtheid, dit merk je direct in de luchtweerstand. 15 graden verschil scheelt 5%, met de hoge efficiëncy van een electromotor betekent dit op de snelweg dan ook bijna 5% extra verbruik.

Daarnaast wordt in het verbruikscijfer in de Tesla ook het verbruik van de verwarming meegenomen.
Dat zorgt voornamelijk bij korte ritten voor extra hoog verbruik maar ook op langere ritten kom je oo een hoger wh/km.
 
Mijn ervaringen met Tesla dashcam

1. De instelling van de USB directory is hoofdletter gevoelig
2. Het verbruik van het geheugen is 25 KB/min of 1.5 GB/u
3. Het geheugens is niet revolving. Sick vol is einde opname. Geheugen vrij maken op PC. Reserve stick aan boord is nuttig.
4. Bij safe worden de 10 min voor de safe opgeslagen. Niets erna.
5. De beelden zijn veel minder scherp dan mijn Garmin dashcam
6. Camera heeft last van scherpe belichting als zon in front.

heeft iemand andere ervaringen?