Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Maw, ik zou gewoon van de SUC in Frankrijk gebruik moeten kunnen maken?
Inderdaad. De ‘vage’ liggen buiten je huidig bereik, althans in geschatte afstand, zonder routeberekening. Het scherm verschijnt zo snel, dat het niet mogelijk is om eerst voor elke SuC de route te berekenen.
Geen zorgen maken. Naar Parijs is geen issue. Zou ik zelfs nog geen roadtrip noemen.
 
Uitgangspunt bij Tesla is dat de auto je ontzorgt...onnodige dingen uit handen neemt .. waarom zou je een overzicht van files willen, met info over vertraging etc.. als je auto prima in staat is je via de snelste weg naar je bestemming te brengen? Het zijn inderdaad "goedkope" planners die denken dat meer info beter is.. Van mij mag de auto die "intelligentie" best overnemen, wil ik anders dan kan ik altijd nog besluiten een andere route te nemen,

Hoe dan ook.. ik rij vrijwel dagelijks Heemstede-Amsterdam vv. Ik gebruik navigatie om mij zo veel mogelijk buiten de files op A9/A4/A10 te houden... deze week is de Piet Heintunnel dicht en het systeem stuurt mij vanaf de eerste dag automatisch via een andere afslag van de A10 de stad in. En dat is niet gebaseerd op files, want die staan er daar niet..

Op vrijdag rij ik doorgaans naar ons kantoor in Breukelen.. vrijwel altijd filevrij, dus navigatie gebruik ik dan niet.
de auto heeft mij al eens gewaarschuwd - zodra ik de auto instapte - dat er een flinke file op de A2 Asd-Breukelen stond. Zonder dat ik de navigatie aan had staan. Dit navigatie-systeem is echt beter dan veel mensen denken!
Als ik het goed begrijp zal mijn SR+ die omleidingen niet weergeven wegens geen live traffic?
 
Even een heel blonde vraag (vroeger had ik nog haar): als je een wagen besteld hebt, hoe kan je en een referral code gebruiken van iemand om die 1000 mile superchargen te verdienen? o_O

Je kunt alleen aanspraak maken op de 1500 km Supercharge als je VOOR/BIJ bestelling de code invoert of doorgeeft. Achteraf kun je dit niet alsnog doen. Of je moet de order annuleren en opnieuw bestellen.... Maar dat is wel een hele zware maatregel voor 1500 km elektra (is overigens slechts 225 kWh à 0,25 = ca. Euro 56,25 om het een beetje te relativeren :cool:)
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Je kunt alleen aanspraak maken op de 1500 km Supercharge als je VOOR/BIJ bestelling de code invoert of doorgeeft. Achteraf kun je dit niet alsnog doen. Of je moet de order annuleren en opnieuw bestellen.... Maar dat is wel een hele zware maatregel voor 1500 km elektra (is overigens slechts 225 kWh à 0,25 = ca. Euro 56,25 om het een beetje te relativeren :cool:)
Nee hoor. Althans. Niet bij mij. Gewoon naderhand toegevoegd, geen enkel probleem. Vraag aan Sales!!
 
  • Informative
Reactions: TM3LR and Tozz
Vraag over M3 die vast al ergens langsgekomen is: in handleiding wordt gesproken over auto-headlights (afhankelijk van verkeer aan en uit doen grootlicht). Vraagt optie aanvinken in instellingen, maar ... die optie heb ik niet in menu. o_O Weet iemand hoe dit zit? Dank alvast
 
Vraag over M3 die vast al ergens langsgekomen is: in handleiding wordt gesproken over auto-headlights (afhankelijk van verkeer aan en uit doen grootlicht). Vraagt optie aanvinken in instellingen, maar ... die optie heb ik niet in menu. o_O Weet iemand hoe dit zit? Dank alvast

Optie zit (niet) meer in scherm van Model3 maar staat nog wel in de handleiding. Mogelijk komt deze optie weer terug met een update?
 
Misschien dat iemand dit weet: Sinds 27-03 heb ik een eindfactuur in mn Tesla account staan, alles is geregeld via de LM. Auto staat in Tilburg maar de Drive Unit moet vervangen worden voor de levering plaats kan vinden. Maar sinds vrijdag staat er een creditnota in mijn Tesla account voor het volledige bedrag (tussen haakjes () ).

Is dit standaard? Of is er iets aan de hand?