Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of mijn vraag onder "beginners vragen" valt: kan ik op 1 of andere manier zelf de afbeelding van mijn Tesla in de app en op het scherm wijzigen? Auto werd immers geleverd met de 20' er op maar ik ga een dezer mijn zwarte 22' laten monteren. Of kan dat enkel in een Sec? Hoe doen trouwens mensen die hun auto laten wrappen dat?
 
Ik weet niet of mijn vraag onder "beginners vragen" valt: kan ik op 1 of andere manier zelf de afbeelding van mijn Tesla in de app en op het scherm wijzigen? Auto werd immers geleverd met de 20' er op maar ik ga een dezer mijn zwarte 22' laten monteren. Of kan dat enkel in een Sec? Hoe doen trouwens mensen die hun auto laten wrappen dat?
Niet, ik rijd rond met zwart. Wellicht dat ik de SeC nog vraag mijn plaatje om te laten zetten in blauw. Geen idee of het kan en het is sowieso niet de juiste kleur. Lijkt me logisch als enkel de bestaande configuraties kunnen?
 
Niet, ik rijd rond met zwart. Wellicht dat ik de SeC nog vraag mijn plaatje om te laten zetten in blauw. Geen idee of het kan en het is sowieso niet de juiste kleur. Lijkt me logisch als enkel de bestaande configuraties kunnen?

Kleuren kunnen ze op verzoek aanpassen. Ze kunnen ook de wielen aanpassen. Moet uiteraard wel een velg zijn die bij Tesla in de computer staat.
 
Gefeliciteerd, welkom bij de club :)


Nee, dat is niet mogelijk. Overigens gaat je auto al standaard op laag als je hogere snelheden rijd, op de snelweg bijvoorbeeld. En je kunt de locatiegebaseerde verhoging (en verlaging) inschakelen.

Kennelijk kan je dus toch je de ophanging/vering toch instellen om steeds op 'laag' te staan en te blijven. Je moet de slider voor het instellen van de snelheid helemaal verschuiven naar de linkse kant en dan staat die op 'altijd' (ipv bv 120 km/u)
 
Goedemiddag, ben me aan het oriënteren.
Nogal verandering in bijtelling 2018 versus 2019.
Kan iemand onderstaande rekenvoorbeeld bevestigen of juist ontkrachten?
En zijn er (fiscaal) nog andere zaken om rekening mee te houden?
(gaat om circa getallen, en kan per persoonlijke situatie anders zijn uiteraard)
bijtelling18vs19.png
 
Goedemiddag, ben me aan het oriënteren.
Nogal verandering in bijtelling 2018 versus 2019.
Kan iemand onderstaande rekenvoorbeeld bevestigen of juist ontkrachten?
En zijn er (fiscaal) nog andere zaken om rekening mee te houden?
(gaat om circa getallen, en kan per persoonlijke situatie anders zijn uiteraard)
View attachment 404962
Dat lijkt wel te kloppen. Hakt er flink in. Ik heb ook al eens gerekend met een M3 van 63k. Ten opzichte van mijn MS van een jaar oud ook al een groot verschil.

Kun je geen MS of MX met kenteken uit 2018 kopen of leasen?
 
  • Informative
Reactions: Rickyuu
Nacht modus en brightness op laag is voor mij voldoende tijdens donkere ritten.

Brightness staat bij mij in het donker op de laagste stand. Is wel irritant met achteruit rijden want dan moet je de brightness eerst flink verhogen wil je wat kunnen zie op het toch al donkere beeld.

Ik heb al een request gedaan op [email protected] om de brightness tijdelijk op 100% te zetten als de auto in reverse staat. Indien je dit ook zou willen even eenzelfde mailtje in het engels sturen ;-)
 
Brightness staat bij mij in het donker op de laagste stand. Is wel irritant met achteruit rijden want dan moet je de brightness eerst flink verhogen wil je wat kunnen zie op het toch al donkere beeld.

Ik heb al een request gedaan op [email protected] om de brightness tijdelijk op 100% te zetten als de auto in reverse staat. Indien je dit ook zou willen even eenzelfde mailtje in het engels sturen ;-)
Ja klopt, dat doe ik dus ook. Wel heb ik brightness 'gekoppeld' aan het rechter scrollwieltje, dus het is een heel kleine moeite om paar keer te scrollen voor een verhoging van de brightness.
 
Vraagje: is er een mogelijkheid om een Spotify playlist (eigen account) te rangschikken volgens meest recent toegevoegd? Momenteel staan de meest recente songs achteraan, en het scrollen gaat nogal traag.
Wat bij mij helpt is een opgeslagen liedje eraf halen en dan weer opslaan. Dat liedje komt dan bovenaan te staan. Verwijderen is wel een drama. Er staan songs op die ik er niet van af krijg. Wel voor een moment maar een dag later staan ze er weer op.
 
Ik heb WiFi in de parkeergarage waar mijn M3 ‘s nachts staat. Merk nu dat ie op 19.8.3 blijft staan, SeC zegt “dat er update klaarstaat”

Dacht eigenlijk dat updates ook over LTE gingen, maar kreeg van vriendelijke medewerker SeC indruk “dat update zou komen zodra aan de WiFi”

Wie heeft er suggesties? Overdag even aan de WiFi van telefoon lijkt niet “gelijk” tot iets te leiden. Meer geduld hebben of andere suggesties?
 
Hoe reset je in een model 3 de melding ‘controleer bandenspanning rechts voor’? Na het oppompen van alle banden naar 3.0 bar bleef de melding in beeld. Een reset functie is nergens te vinden. 20 minuten rijden met de juiste spanning helpt ook niet. Uiteindelijk maar een reset uitgevoerd en toen was de melding weg.
 
Ik heb WiFi in de parkeergarage waar mijn M3 ‘s nachts staat. Merk nu dat ie op 19.8.3 blijft staan, SeC zegt “dat er update klaarstaat”

Dacht eigenlijk dat updates ook over LTE gingen, maar kreeg van vriendelijke medewerker SeC indruk “dat update zou komen zodra aan de WiFi”

Wie heeft er suggesties? Overdag even aan de WiFi van telefoon lijkt niet “gelijk” tot iets te leiden. Meer geduld hebben of andere suggesties?

De auto moet inderdaad WiFi hebben. Zonder WiFi krijg je de updates uiteindelijk ook, maar duurt heel lang. Je slaat dan heel veel versies over. "Even aan WiFi" zal niet altijd werken, ik weet niet precies hoe het werkt, maar als ik een melding op mijn App krijg over een software update dan is dat altijd in de nacht rond 5 uur.

Wat je kunt proberen is tijdens een lange trip hotspot op je telefoon aan te zetten. Of een keer je telefoon in je auto laten liggen met hotspot aan