Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Bizarre prijzen
Innogy. De groene afsplitsing van RWE met zijn bruinkoolmijnen en de rest. Directeur was een Nederlander, Terium. Overgestapt van CEO van RWE naar Innogy als CEO. Interview in krant: we moeten aan onze kinderen denken. Hij moest weg naar een afspraak en liet zich rijden in een Jaguar. Desgevraagd: hij zou overstappen naar EV maar moest eerst zijn leasecontract uitdienen. Met zo'n man ben ik zo klaar. Miljoenen verdienen en dan het volk iets wijs proberen te maken. Gelukkig is hij inmiddels afgeserveerd door de aandeelhouders.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Ik weet niet zo goed of dat bij bugs of beginnersvragen hoort dus even hier melden. Al enkele dagen stoor ik me enorm aan Spotify gedrag in mijn M3. Ik laad een album of playlist en na een paar minuten spelen kan hij geen volgende of vorige nummer vinden (pijltjes disabled/grijs) dus ik blijf het zelfde nummer luisteren in een loop totdat ik de album opnieuw selecteer en tijdens de eerste minuut wel naar de andere nummer kan navigeren.

Ik had dat niet eerder meegemaakt maar nu dus wel sinds woensdag, toen ik naar Belgie voor het eerst rij (heeft het toevallig daarmee iets te maken? Hij had even geen data maar daarna weer wel). Ik heb al een paar keer een softreset gedaan maar niks veranderd. Iemand tips?

Ik heb (bijna) nooit problemen met Spotify, maar ik gebruik het Tesla-account. Gebruik je je eigen account?
 
Ja eigen account... Gister update 2019.12 gehad en sindsdien werkt het weer... ...

Ik heb eigenlijk nooit Spotify problemen gehad (ik gebruik mijn eigen Premium account). Wat ik echter wel merk is dat de 'Auto modus' van de Spotify app op je telefoon voor veel problemen zorgt met Spotify in de auto. oa. playlist is hij dan kwijt waardoor nummer terug/vooruit niet meer werkt.

Auto modus in de App is een modus waarin de app grote knoppen heeft om het bedienen onder het rijden makkelijker te maken, maar op de achtergrond doet het veel meer dan dat.

De App lijkt te weten dat je Spotify op je Tesla draait, want hij schakelt automatisch naar ' Auto mode' over zodra de App start.
 
Vandaag voor het eerst de parkeerfunctie uitgeprobeerd op het platteland. Best grappig, maar niet echt snel en strak genoeg voor in de stad vind ik.
Wat ik me afvroeg: het stuur draait echt als een gek in het rond terwijl de auto helemaal stilstaat. Ik heb altijd geleerd dat dat niet goed is voor de banden en de stuurinrichting. Is dat tegenwoordig niet meer zo?
 
Zoals elders al vermelde ben ik in de running voor een "3". Ben hier nog steeds aan het inlezen.
wordt wellicht een LR maar ik had hierrond nog wat extra vragen.
Vorige week stond er levering mei, nu niets meer? Alles tijdelijk weer uitgeput?
Voor de standaard stond er toen ook geen datum en dat was een extra reden om voor de LR te gaan.

Verder heb ik aantal vrienden die een Tesla hebben en me allemaal melden via hun te bestellen, referal ofzo.
Wat is voordeel voor mij en wat voor hun?
 
Vorige week stond er levering mei, nu niets meer? Alles tijdelijk weer uitgeput?

Alvast gefeliciteerd :) Ik zou mij niet blind staren op de levertijden. Het kan zomaar dat Tesla ineens nog een auto weet te vinden die matched met jouw config en het kan zijn dat de auto die voor jou bedoelt was ineens al is vergeven of schade heeft waardoor levering niet door kan gaan.

Ik heb destijds in 2018 ook 3 maanden langer moeten wachten dan de planning was. Reden onbekend

Verder heb ik aantal vrienden die een Tesla hebben en me allemaal melden via hun te bestellen, referal ofzo.
Wat is voordeel voor mij en wat voor hun?

Jij krijgt een aantal km gratis laden (volgens mij nu tijdelijk 7500km, maar kan ook inmiddels alweer 1500km zijn). De partij van wie je de code gebruikt krijgt kans om te rijden in een Roadster en/of ook een hoeveelheid gratis laden.
 
"LR" is nu minder interessant geworden omdat (althans tijdelijk in Europa -- in China is het bijvoorbeeld niet zo) de autopilot niet meer in de prijs van €53000 zit. Dat maakt het prijsverschil met de AP (die standaard mét AP komt) kleiner, tenzij je géén autopilot (en dus geen adaptieve cruise control) wilt.

Er zijn zelfs geruchten dat de verkopers 'm niet meer off-menu willen bestellen zonder die extra AP voor €3200.

En ja, men vertelde me dat voor nieuwe bestellingen van LR men een levering in augustus of september verwacht (het ziet er dus naar uit dat door het vrij onverwachte succes van de off-menu LR voor 29 april alle LRs op de Morning Cornelia en op de NOCC Oceanic al aan bestaande bestellingen gaan gekoppeld worden) . Dat kan natuurlijk ook wel de reden zijn waarom de LR plots duurder is geworden...

Wellicht zijn er onverkochte SR+ staan op de NOCC Oceanic die op weg naar Europa zijn (maar in de configurator wordt nog geen levertermijn vermeld). In Duitsland zijn er al wat SR+ klanten die een datum van begin juni gekregen hebben, wat overeenkomt met de aankomst van die boot in Zeebrugge.
 
Alvast gefeliciteerd :) Ik zou mij niet blind staren op de levertijden. Het kan zomaar dat Tesla ineens nog een auto weet te vinden die matched met jouw config en het kan zijn dat de auto die voor jou bedoelt was ineens al is vergeven of schade heeft waardoor levering niet door kan gaan.

Ik heb destijds in 2018 ook 3 maanden langer moeten wachten dan de planning was. Reden onbekend

Dan is dat ook geen optie meer ... ik had hybride besteld die in mei moest komen of juni en die nu pas komt in oktober maar ik krijg in die periode wel een vervangwagen. Ik wil echter onmiddellijk de juiste auto en wil annuleren om een 3 te nemen maar die heb ik dan wel nodig in juli anders zit ik zonder wagen ...
 
Dan is dat ook geen optie meer ... ik had hybride besteld die in mei moest komen of juni en die nu pas komt in oktober maar ik krijg in die periode wel een vervangwagen. Ik wil echter onmiddellijk de juiste auto en wil annuleren om een 3 te nemen maar die heb ik dan wel nodig in juli anders zit ik zonder wagen ...

Dan zou ik niet bestellen via de site maar een Tesla Store bezoeken. Die kunnen je beter helpen. Die kunnen ook de actuele voorraad zien (veel meer dan wat als 'Direct beschikbaar' op de site staat.

Bellen met een Store kan uiteraard ook
 
  • Like
Reactions: Voodoo077
Dan is dat ook geen optie meer ... ik had hybride besteld die in mei moest komen of juni en die nu pas komt in oktober maar ik krijg in die periode wel een vervangwagen. Ik wil echter onmiddellijk de juiste auto en wil annuleren om een 3 te nemen maar die heb ik dan wel nodig in juli anders zit ik zonder wagen ...

Zoals ik zei: moet geen probleem zijn voor een SR+ of een AWD LR.
 
Je kunt je scherm in clean mode zetten maar dan nog gaat het niet volledig uit.
Sinds een update in 2018 (geen idee welke versie) kan dit niet meer. Als de auto in de D staat, kan je niet het scherm op clean mode zetten. Wel jammer, het was wel handig om een passagier het doekje te geven om het scherm even schoon te vegen terwijl je rijdt. :D

Nacht modus en brightness op laag is voor mij voldoende tijdens donkere ritten.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Inmiddels heb ik 5 keer gebruik gemaakt van een SuC. Hiervoor heb ik even zovele facturen gehad. Mijn boekhouder wordt hier niet vrolijk van. En omdat ik mijn eigen boekhouder ben, wordt ik hier dus ook niet vrolijk van :oops:. Is er een manier om verzamelfacturen te krijgen, bijvoorbeeld eentje per maand?

En zijn er meer mensen die facturen krijgen waar hun bedrijfsnaam ontbreekt? Ik heb dat zaterdag gemeld via de "Contact" knop in mijn Tesla Account pagina. Werd eind van de dag terug gebeld. En eigenlijk gelijk doorverbonden naar het SeC in Amsterdam. Leek mij niet heel logisch, maar goed. Na 37 minuten in de wacht kreeg ik een heel goedbedoelende dame aan de telefoon die mij ook niet kon helpen en mij verzocht een mail te sturen naar "[email protected]". Inmiddels gedaan. Zal me benieuwen wat er nu gebeurt.
 
Ik heb een Model 3 in bestelling staan, via leasemaatschappij. Is zichtbaar in mijn Tesla account. Als ik inlog in de app krijg ik bijgevoegde melding. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
298FE0D7-80FF-4263-9D94-8257A0EE04FD.jpeg
 
Ik heb een Model 3 in bestelling staan, via leasemaatschappij. Is zichtbaar in mijn Tesla account. Als ik inlog in de app krijg ik bijgevoegde melding. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
View attachment 404646

Bij daadwerkelijke levering wordt de auto vrijgegeven voor de app. Vanaf dat moment kun je de auto daadwerkelijk bedienen en alle parameters uitlezen. Bij levering zal dit dus wel opgelost zijn/worden.