Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn model 3 nog niet, maar had wel alvast een vraag mbt laden in buitenland.

Ik wordt voorzien van een laadstation en pas van Newmotion.

Nu komt het voor dat ik af en toe naar Duitsland moet, Dusseldorf Airport, en zag dat FastNed daar in de buurt is. Aangezien ik een SR+ zal nemen, en (nog) niet de meest energiezuinige chauffeur ben, vroeg ik mij af of ik met mijn newmotion pas bij FastNed in Duitsland kan opladen? Zonee, wat heb ik daarvoor nodig? Wil me alvast ervoor gaan voorbereiden:) alvast bedankt!
 
Last edited:
Klein vraagje:
Auto (m3) staat in de garage en 'slaapt'. Denk ik.
Maak ik de auto 'wakker' als ik de garage binnen kom met mijn telefoon?
Ik sta dan naast de auto maar raak niets aan en start de app niet.
Hoe kan je zien of ze 'slaapt' of niet?
Tnx
Pat
 
Klein vraagje:
Auto (m3) staat in de garage en 'slaapt'. Denk ik.
Maak ik de auto 'wakker' als ik de garage binnen kom met mijn telefoon?
Ik sta dan naast de auto maar raak niets aan en start de app niet.
Hoe kan je zien of ze 'slaapt' of niet?
Tnx
Pat

De auto wordt niet wakker van nabijheid bluetooth. Is een subsysteempje denk ik. Maar proefondervindelijk vastgesteld. Hij wordt wakker van deur open doen of de app openen. In de app openen zie je dan dat de auto wakker wordt gemaakt. Als de auto slaapt verbruikt ie de minste stroom. Auto valt 10 minuten na het sluiten van de auto in slaap of 10 minuten na het laatste keer open hebben staan van de app. Bij laden of sentry mode slaapt ie niet.
 
Ik ben ZZP'er en heb de SR+ zakelijk besteld. Welke laadpas zou het meest geschikt zijn ivm overzichtelijke overzichten voor de belastingdienst? Voor m'n huidige benzineauto heb ik een Movemove pas. Die ondersteunt ook wel elektrisch laden, maar geen NewMotion En de pas kost 5.95 p/m, waarvan ik me afvraag of dat nog wel zinvol is als ik een EV heb.
 
Ik ben ZZP'er en heb de SR+ zakelijk besteld. Welke laadpas zou het meest geschikt zijn ivm overzichtelijke overzichten voor de belastingdienst? Voor m'n huidige benzineauto heb ik een Movemove pas. Die ondersteunt ook wel elektrisch laden, maar geen NewMotion En de pas kost 5.95 p/m, waarvan ik me afvraag of dat nog wel zinvol is als ik een EV heb.

Newmotion. Je krijgt per maand een factuur in de mail en ze schrijven automatisch af.
NewMotion is daarnaast een van de zo niet de meest geaccepteerde laadpas.

Kosten zijn ook redelijk. Geen maandelijkse kosten voor pasgebruik. Wel heb je bij de eerste 10 of 20 transacties een 'starttik'

Ook in Belgie werkt de NewMotion pas overal waar ik 'm toen heb geprobeerd.
 
Vandaag een mail gekregen van Delivery. Bevat dit verzoek:

Voltooi en upload de volgende gegevens in uw link op verzoek verwijderd - mod Registratie, Rijbewijs, inruilvoorkeur, autoverzekering en betalingsvoorkeur.

Weet iemand waar ik dit kan toevoegen? Tesla-account gaat bij mij niet verder dan de gebruikelijke user account/email/password/credit card velden. Moest eerder ook al een gewaarmerkt KvK-uittreksel toevoegen maar dat kon per mail als reply. Geen idee wat ze nu eigenlijk willen hebben. En waarom???

Weet iemand overigens waarom ze een gewaarmerkt KvK-uittreksel willen? Is mij nog nooit gevraagd als ik een investering deed.
 
Last edited by a moderator:
Hoewel geen echte beginner toch een vraag hier: Waar vind ik de berichten van de app terug?. Op mijn iphone krijg ik meldingen over alarm, opladen en andere zaken die ik heb aangevinkt maar die zijn soms meteen weg als ik mijn telefoon open en ik kan ze niet terug vinden.
 
Hoewel geen echte beginner toch een vraag hier: Waar vind ik de berichten van de app terug?. Op mijn iphone krijg ik meldingen over alarm, opladen en andere zaken die ik heb aangevinkt maar die zijn soms meteen weg als ik mijn telefoon open en ik kan ze niet terug vinden.

In beginscherm (van Iphone) helemaal van bovenzijde scherm naar beneden "vegen" -> de meest recente berichten zijn dan zichtbaar.
Op bericht zelf naar links "vegen" om te wissen, bekijken etc.
 
In beginscherm (van Iphone) helemaal van bovenzijde scherm naar beneden "vegen" -> de meest recente berichten zijn dan zichtbaar.
Op bericht zelf naar links "vegen" om te wissen, bekijken etc.

Na het bekijken verdwijnen ze nu direct, ik zou het graag terug willen zien of willen zien van welke auto het komt. Het lijkt me logisch dat je het laatste bericht of de laatste berichten in de tesla app (of desnoods in de auto zelf) terug kan lezen. Maar kan daar niets van vinden.
 
Na het bekijken verdwijnen ze nu direct, ik zou het graag terug willen zien of willen zien van welke auto het komt. Het lijkt me logisch dat je het laatste bericht of de laatste berichten in de tesla app (of desnoods in de auto zelf) terug kan lezen. Maar kan daar niets van vinden.
Normaalgesproken kan je dat instellen via de iPhone instellingen. Bij Berichtgeving kan je per app instellen of een bericht op het het startscherm moet komen en daar zichtbaar blijft of alleen bovenin voorbij komt en weer vanzelf verdwijnen, etc.

Ik zeg "normaalgesproken" want op mijn eigen iPhone staat de Tesla app niet genoemd bij Berichtgeving. Maar ik heb ook nog geen auto gekoppeld en ik vermoed dat dit ermee te maken heeft.
 
Normaalgesproken kan je dat instellen via de iPhone instellingen. Bij Berichtgeving kan je per app instellen of een bericht op het het startscherm moet komen en daar zichtbaar blijft of alleen bovenin voorbij komt en weer vanzelf verdwijnen, etc.

Ik zeg "normaalgesproken" want op mijn eigen iPhone staat de Tesla app niet genoemd bij Berichtgeving. Maar ik heb ook nog geen auto gekoppeld en ik vermoed dat dit ermee te maken heeft.

Klopt, bij mij kan ik het wel gewoon instellen per app via "instellingen -> berichtgeving -> Tesla-app" :)