Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu vind ik mijzelf niet echt een “beginner” als het op Tesla rijden aankomt. Maar nu heb ik toch even hulp nodig. Volgens de Tesla website zou “draadloos opladen telefoons in middelconsole” mogelijk zijn....zie foto.
Waar dan, dit heb ik werkelijk niet kunnen ontdekken.....is dit een copy-paste dingetje van de M3? Let op, dus voor MS
 

Attachments

  • DDDB3863-FE0D-4CBD-B60D-498474FBBE2B.jpeg
    DDDB3863-FE0D-4CBD-B60D-498474FBBE2B.jpeg
    200 KB · Views: 61
Maar die kan je dus met een krabber makkelijk verwijderen. Ik heb de voorbije 4 jaar niet één keer een probleem gehad. Ook wel eens half gesmolten sneeuw die onderdaan vastzit, maar dan neem je gewoon een plastic kaart uit je tas, je krabt dat weg en je kan verder
Ik wens je veel succes met -15 zonder voorverwarmen. Dat gaat je echt niet lukken. En je verziekt je deurrubber er mee.
 
Hou, bij het auto wassen en dus ook de velgen valt mij op dat de achtervelgen vuiler zijn dan voor. Als ik het goed herinner bij mijn vorige auto's altijd precies andersom. Iemand een idee?
Reg remmen op achterkant of juist niet?
De achterste velgen worden vuiler door opspattend vuil vanaf de voorbanden. Bij een ICE worden de velgen zwart van het staal wat van je riemschijf slijt en een beetje remstof van je blokken. Met Ceramische schijven blijven ze ook 2 maanden schoon.
 
Het gaat dus om zijn laadbeperking, dus niet over hoeveel de auto vanaf zijn geboorte aan de DC heeft gehangen. Ik laat alleen zien hoe het er bij mij uit ziet en dat je dus wel degelijk de laadbeperking kunt Inschatten m.b.v. Teslafi. Mijn getallen doen dus niets ter zake met betrekking tot de vraagsteller.

Leg dan eens uit hoe je deze laadbeperking kunt inschatten met Teslafi als je geen history hebt?


Dat zakt dan tot boven het onderste rubber en maakt openen van het raam onmogelijk.

Dat dus, het probleem is dat de S een soort van gootje heeft en niet een opstaande raamrubber. Een echte design flaw naar mijn mening.

Maar die kan je dus met een krabber makkelijk verwijderen. Ik heb de voorbije 4 jaar niet één keer een probleem gehad. Ook wel eens half gesmolten sneeuw die onderdaan vastzit, maar dan neem je gewoon een plastic kaart uit je tas, je krabt dat weg en je kan verder

Geen idee hoe je dit hebt gedaan maar bij mij zal er dus bevroren smeltwater in het gootje wat ik echt niet weg kon krijgen met een krabber.


Hou, bij het auto wassen en dus ook de velgen valt mij op dat de achtervelgen vuiler zijn dan voor. Als ik het goed herinner bij mijn vorige auto's altijd precies andersom. Iemand een idee?
Reg remmen op achterkant of juist niet?

Regeneratief remmen creëert geen remstof want de remblokken worden niet gebruikt.

Wel is het zo dat op lage snelheden maar enkel voor/achter wordt gebruikt voor regeneratie tot de max regeneratie is bereikt en zal dan ook de andere kant toevoegen. Dit i.v.m. minder conversie verliezen.
 
Nu weet ik niet of het een 2020.8.1 dingetje is of ouder, maar kreeg afgelopen vrijdag een absolute hart verzakking.

ik ontving rijdende op de A20 vlakbij Rotterdam een NL Alert vanwege een grote brand met rook ontwikkeling. Het geluid in de auto was niet te harden en kreeg ook een waarschuwing in mijn cockpit achter het stuur. Iemand eerder meegemaakt, dit was namelijk onverwachts en hard zat in mijn keel.
 
Nu weet ik niet of het een 2020.8.1 dingetje is of ouder, maar kreeg afgelopen vrijdag een absolute hart verzakking.

ik ontving rijdende op de A20 vlakbij Rotterdam een NL Alert vanwege een grote brand met rook ontwikkeling. Het geluid in de auto was niet te harden en kreeg ook een waarschuwing in mijn cockpit achter het stuur. Iemand eerder meegemaakt, dit was namelijk onverwachts en hard zat in mijn keel.
Was dit niet een melding van NL alert die op je telefoon binnen kwam en via de bluetooth als audio in de auto werd afgespeeld?