Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Snel vraagje: Je kunt de laadsessie op een bepaalde tijd laten starten om gebruik te maken van het goedkopere stroomtarief, maar kun je hem dan ook automatisch laten stoppen met laden op een bepaalde tijd als het duurdere tarief weer ingaat?
Ik werk onregelmatig dus ik ben de auto niet elke dag nodig dus hoeft ie niet op het duurdere tarief te laden.
 
  • Helpful
Reactions: Johan4444
Even aanhakend op deze vraag. Je noemt hier vastgevroren ramen. Dit heb ik dus een keer gehad en deur ging wel open , maar raam zakte niet. Goede les om dus auto van te voren even te laten opwarmen bij vrieskou. Vond het doodeng om mijn deur dicht te doen met raam volledig omhoog....

Herkenbaar. Ik had ook niet door dat de ruit niet zakte, 'gooide' de deur dicht, waardoor de chromen sierstrip boven de deur beschadigd is. Zolang iedereen denkt dat wij constant in files voor laadpalen staan en de gemiddelde Hollander daardoor niet uit zijn plofrakker te krijgen is, hoeven we ons gelukkig weinig zorgen te maken over vorst ;)
 
Bedenk ik me meteen een eigen vraag: als ik klaar ben met publiekelijk/thuis laden dan kan ik aan de leverancierskant loskoppelen met een pas/druppel, maar dien ik vervolgens aan de auto-kant los te koppelen met de app. Is dit gebruikelijk of dient de auto hiervoor eerst ontgrendeld te zijn? Altijd als ik 's ochtends wil vertrekken dien ik dus eerst de app erbij te halen om de laadkabel los te koppelen van de auto en dit lijkt me iedere keer weer te omslachtig...

Ik had hier ook altijd last van en heb nu deze gekocht: Laadkabel met Tesla bedieningsknop - evChargeking
zit een knopje op waarmee die ontgrendeld.
 
In de handleiding staat het volgende:
Houd de knop van de connectorgreep ingedrukt om de vergrendeling vrij te geven. In plaats daarvan kunt u ook de auto ontgrendelen door een portier te openen, een sleutel gebruiken of op Opladen stoppen op het touchscreen tikken. Op deze manieren wordt het laadcontact ook ontgrendeld.
 
Dag allemaal, ik heb mijn tesla M6 75D al een tijdje, maar heb al heel lang een vraag in mijn kop, dus denk dat ie toch in deze rubriek thuis hoort. Hoe bepaalt de tesla wie er achter het stuur zit, als er 2 key fobs in de auto zijn?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik achter het stuur zit en als ik weg wil rijden, hij de bestuurders stoel in positie zet van mijn vrouw, die naast me zit.
Ik dacht eerst dat 1 sleutel de ander altijd overruled, toen dat hij de laatste rit als referentie pakt en toen dat diegene die de deur openmaakt als referentie wordt gebruikt, maar geen van die theorieën blijkt te kloppen ?
Iemand een idee?
 
Dag allemaal, ik heb mijn tesla M6 75D al een tijdje, maar heb al heel lang een vraag in mijn kop, dus denk dat ie toch in deze rubriek thuis hoort. Hoe bepaalt de tesla wie er achter het stuur zit, als er 2 key fobs in de auto zijn?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik achter het stuur zit en als ik weg wil rijden, hij de bestuurders stoel in positie zet van mijn vrouw, die naast me zit.
Ik dacht eerst dat 1 sleutel de ander altijd overruled, toen dat hij de laatste rit als referentie pakt en toen dat diegene die de deur openmaakt als referentie wordt gebruikt, maar geen van die theorieën blijkt te kloppen ?
Iemand een idee?

First come, first served?
Anders moet hij zich twee keer her instellen als plots de eerste sleutel toch nog opduikt.
 
First come, first served?
Anders moet hij zich twee keer her instellen als plots de eerste sleutel toch nog opduikt.

zou kunnen... dan zit er wel een random gehalte in, welke sleutel de auto toevallig het eerste ‘ziet’...
dat betekent dat mijn vrouw met haar sleutel altijd pas later mag instappen, als ik zelf goed zit... weet niet of ik dat uitgelegd krijg als het regent
 
Dag allemaal, ik heb mijn tesla M6 75D al een tijdje, maar heb al heel lang een vraag in mijn kop, dus denk dat ie toch in deze rubriek thuis hoort. Hoe bepaalt de tesla wie er achter het stuur zit, als er 2 key fobs in de auto zijn?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik achter het stuur zit en als ik weg wil rijden, hij de bestuurders stoel in positie zet van mijn vrouw, die naast me zit.
Ik dacht eerst dat 1 sleutel de ander altijd overruled, toen dat hij de laatste rit als referentie pakt en toen dat diegene die de deur openmaakt als referentie wordt gebruikt, maar geen van die theorieën blijkt te kloppen ?
Iemand een idee?
De sleutel is gekoppeld aan je profiel
 
Dag allemaal, ik heb mijn tesla M6 75D al een tijdje, maar heb al heel lang een vraag in mijn kop, dus denk dat ie toch in deze rubriek thuis hoort. Hoe bepaalt de tesla wie er achter het stuur zit, als er 2 key fobs in de auto zijn?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik achter het stuur zit en als ik weg wil rijden, hij de bestuurders stoel in positie zet van mijn vrouw, die naast me zit.
Ik dacht eerst dat 1 sleutel de ander altijd overruled, toen dat hij de laatste rit als referentie pakt en toen dat diegene die de deur openmaakt als referentie wordt gebruikt, maar geen van die theorieën blijkt te kloppen ?
Iemand een idee?
De sleutel is idd gekoppeld aan je profiel. Echter ook bij mij gaat het vaak mis, met name als ik kort nadat mijn vrouw is thuisgekomen ik wil wegrijden en toch het profiel van mijn vrouw wordt geladen.
De laatste maanden komt het ook regelmatig voor dat de easy entry niet wijzigt naar enig profiel. Moet ik het via het scherm doen.
 
De sleutel is idd gekoppeld aan je profiel. Echter ook bij mij gaat het vaak mis, met name als ik kort nadat mijn vrouw is thuisgekomen ik wil wegrijden en toch het profiel van mijn vrouw wordt geladen.
De laatste maanden komt het ook regelmatig voor dat de easy entry niet wijzigt naar enig profiel. Moet ik het via het scherm doen.

Elke wijzing die je, of iemand anders, handmatig doet word meteen opgeslagen in je profiel. Misschien dat daar het probleem ligt?