Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Onderweg de suc's, maar ter plaatse gebruik ik de shell app en kaart. Ik heb ook andere maar in de paar keer dat ik vergeleken heb heeft Shell de betere kaart en prijzen.
Laden terwijl we fietsen, eten of in de stad wandelen of dicht bij het strand terwijl andere auto's geen plek konden vinden parkeerde ik met zicht op het strand voor 20cnt per kWh en geen parkeerkosten. :p
 
  • Like
Reactions: Robina
Bedankt voor de tips. Ik kreeg ook nog de tip over chargemap app. Iemand hier ervaring mee ?
Chargemap is prima omdat ie ook gratis laders toont.
Account aanmaken is gratis.
Kleine tip, gebruik niet de app, maar gewoon de (mobile) web versie. Good enough.
De app zit vol met reclame, trackers, permissions en in-app purchases die niet nodig zijn.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Robina
De laadpalen vinden zal zo geen probleem zijn. Daar gebruiken we ABRP wel voor en de Tesla palen. Het is meer het kunnen laden aan de palen.
Zodat ik geen 7 kaarten of apps mee heb waar ik dan nog abonnement kosten op kan betalen.

Bij de ICE weet ik nu dat ik aan "elk" tankstation kan betalen met de bankkaart. Bij de laadpalen lijkt dit nog niet te lukken.
 
De laadpalen vinden zal zo geen probleem zijn. Daar gebruiken we ABRP wel voor en de Tesla palen. Het is meer het kunnen laden aan de palen.
Zodat ik geen 7 kaarten of apps mee heb waar ik dan nog abonnement kosten op kan betalen.

Bij de ICE weet ik nu dat ik aan "elk" tankstation kan betalen met de bankkaart. Bij de laadpalen lijkt dit nog niet te lukken.
Voor Frankrijk is de locale Kiwhi-pass sterk aan te raden. Hiermee kan je ook gratis palen starten. Er is een apart draadje 'op reis is Frankrijk' of iets dergelijks, met veel info. Ook met tip voor tolbadge en (toen) korting op die Kiwhi-pass.

Ik gebruik ook de chargemap app om palen te zien van alle providers. Ik denk dat het de meest uitgebreide map is.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Robina
Misschien stomme vraag.
Maar ik ga vrijdag model 3 op in Frankrijk. Hoe kan ik laden aan de Sucs onderweg? Wagen zal nog niet op mijn naam staan.
Moet ik op de account van de eigenaar een mijn krediet kaart koppelen?
Kan ik daarna gewoon naar een suc rijden en herkent de lader dan de wagen?
Dan zou het saldo automatisch van mijn rekening gaan vermoed ik ?
 
Misschien stomme vraag.
Maar ik ga vrijdag model 3 op in Frankrijk. Hoe kan ik laden aan de Sucs onderweg? Wagen zal nog niet op mijn naam staan.
Moet ik op de account van de eigenaar een mijn krediet kaart koppelen?
Kan ik daarna gewoon naar een suc rijden en herkent de lader dan de wagen?
Dan zou het saldo automatisch van mijn rekening gaan vermoed ik ?
Gaat de auto in je app geregistreerd staan? Dan zou je daar een kredietkaart aan toe moeten kunnen voegen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Gaat de auto in je app geregistreerd staan? Dan zou je daar een kredietkaart aan toe moeten kunnen voegen.
De app heb ik juist op mijn gsm gezet en een bankkaart gekoppeld. De wagen probeer ik nog te koppelen. Is nog even een Franse wagen. Maar ik vermoed dat je perfect een wagen aan meerdere gsm's kan koppelen.
Het kan volgens mij niet uitmaken of de gekoppelde krediet kaart niet van de eigenaar van de wagen is ?
 
Het kan volgens mij niet uitmaken of de gekoppelde krediet kaart niet van de eigenaar van de wagen is ?
Nee, maar de eigenaar van de wagen moet jouw account of email adres tijdelijk toevoegen als extra bestuurder, en aan Tesla vragen om het eigendom van de wagen over te zetten naar jouw email adres.
 
  • Like
Reactions: Robina
Nee, maar de eigenaar van de wagen moet jouw account of email adres tijdelijk toevoegen als extra bestuurder, en aan Tesla vragen om het eigendom van de wagen over te zetten naar jouw email adres.
Overzetten naar nieuwe eigenaar is volledig geautomatiseerd proces. Weet niet of het ook tussen landen werkt. Onderaan je account staat de vraag “ hebt u auto gekocht van een derde” click daar op en proces begint. Je hebt wel de eigendomspapieren nodig.
 
Overzetten naar nieuwe eigenaar is volledig geautomatiseerd proces. Weet niet of het ook tussen landen werkt. Onderaan je account staat de vraag “ hebt u auto gekocht van een derde” click daar op en proces begint. Je hebt wel de eigendomspapieren nodig.
Totdat Tesla de auto van account gewisseld heeft blijft het oude account in werking, dus ook bijv. het niet overdraagbare vrije superchargen.
Vraag de verkoper zijn bankrekening en maak de suc kosten later over of maak een schatting van jouw gebruik. Jij kunt de kosten na elke suc beurt zien in je laadscherm.
In goed overleg is veel mogelijk merk ik altijd.
 
  • Like
Reactions: job-lek and ERvee
Misschien stomme vraag.
Maar ik ga vrijdag model 3 op in Frankrijk. Hoe kan ik laden aan de Sucs onderweg? Wagen zal nog niet op mijn naam staan.
Moet ik op de account van de eigenaar een mijn krediet kaart koppelen?
Kan ik daarna gewoon naar een suc rijden en herkent de lader dan de wagen?
Dan zou het saldo automatisch van mijn rekening gaan vermoed ik ?
Als de auto niet aan een account gekoppeld is kan je zonder kosten superchargen, ik weet niet of hier een limiet op zit (verwacht van wel maar zal voldoende moeten zijn om thuis te komen). Het proces van koppelen aan je account is niet geautomatiseerd bij tesla en duurt een aantal dagen.
 
Als de auto niet aan een account gekoppeld is kan je zonder kosten superchargen, ik weet niet of hier een limiet op zit (verwacht van wel maar zal voldoende moeten zijn om thuis te komen). Het proces van koppelen aan je account is niet geautomatiseerd bij tesla en duurt een aantal dagen.
Die gok zou ik niet nemen. Bij mijn ging een keer een credit card betaling mis en ik kreeg nog voordat ik wegreed bij de Suc al een melding dat ik niet meer kon superchargen.
 
  • Like
Reactions: job-lek