Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Die gok zou ik niet nemen. Bij mijn ging een keer een credit card betaling mis en ik kreeg nog voordat ik wegreed bij de Suc al een melding dat ik niet meer kon superchargen.
Totaal ander scenario natuurlijk maar ik zou zorgen voor een alternatief voor SUC zoals een aantal passen en dan de dichtstbijzijnde SUC proberen, werkt het niet heb je een uitwijkmogelijkheid. Ik heb zelf gebruik gemaakt van een SUC met een model S die niet aan een account gekoppeld was tijdens een proefrit bij een dealer, dit ging zonder problemen.
 
Totaal ander scenario natuurlijk maar ik zou zorgen voor een alternatief voor SUC zoals een aantal passen en dan de dichtstbijzijnde SUC proberen, werkt het niet heb je een uitwijkmogelijkheid. Ik heb zelf gebruik gemaakt van een SUC met een model S die niet aan een account gekoppeld was tijdens een proefrit bij een dealer, dit ging zonder problemen.
Was dit een testrit met een nieuwe? Dus een van het Sec center? Dan is die gekoppeld aan de Sec. Ik ben ook gaan laden tijdens de proefrit.

Misschien dat ik de Shell app er nog op zet. Kaart van freshmile heb ik maar dat zijn geen heel snelle palen.
 
Was dit een testrit met een nieuwe? Dus een van het Sec center? Dan is die gekoppeld aan de Sec. Ik ben ook gaan laden tijdens de proefrit.

Misschien dat ik de Shell app er nog op zet. Kaart van freshmile heb ik maar dat zijn geen heel snelle palen.
Waarom hebben jullie allemaal een Shell app?
er zijn zoveel alternatieven en dan kies je de grootste blokkeerden van de transitie?
ze maken nota bene nog reclame voor vervoer op waterstof.
 
Waarom hebben jullie allemaal een Shell app?
er zijn zoveel alternatieven en dan kies je de grootste blokkeerden van de transitie?
ze maken nota bene nog reclame voor vervoer op waterstof.
Shell heeft toch NewMotion overgenomen? Daarmee is ook de naam van hun app gewijzigd.

Verder, ja, ze noemen zich nu de grootste aanjager van de energietransitie in Nederland. Doet mij de wenkbrauwen wel fronsen. Zoiets als Vattenfall, fossielvrij leven binnen één generatie.
 
Shell Recharge (ex Newmotion) is de grootste MSP en heeft de grootste toegang tot laadpalen.

En het kost je geen abonnement en de tarieven zijn scherp genoeg.

Maar ik heb al in geen maanden, misschien zelfs een jaar, niet meer aan een publieke laadpaal geladen.

Ik was vorige week even in Oostenrijk en liet zelfs de lokale trage laadpaal links liggen omdat ik al een Tesla Supercharger in de navi had, en daar is het tarief lager. Op een uurtje had ik misschien 11kWh kunnen laden, wat in Supercharger tijden nog geen 5 minuten is.
 
Shell Recharge (ex Newmotion) is de grootste MSP en heeft de grootste toegang tot laadpalen.

En het kost je geen abonnement en de tarieven zijn scherp genoeg.

Maar ik heb al in geen maanden, misschien zelfs een jaar, niet meer aan een publieke laadpaal geladen.

Ik was vorige week even in Oostenrijk en liet zelfs de lokale trage laadpaal links liggen omdat ik al een Tesla Supercharger in de navi had, en daar is het tarief lager. Op een uurtje had ik misschien 11kWh kunnen laden, wat in Supercharger tijden nog geen 5 minuten is.
Ik ook. Ik vond mijn MS een geweldige auto maar de M3 geeft zoveel meer rust, vooral op vakantie. Tot nu toe 2 keer aan een paar gehangen en alleen maar omdat daar plek was en niet elders op een parkeerplek. En natuurlijk met de luxe van een laadpaal thuis.
 
Ik ben niet tegen Shell. Ik denk dat Shell van de oliemaatschappijen wel de betere stappen maakt. Ik zie ook wel toekomst in waterstof maar niet voor auto's.

Ook denk ik dat de meeste van ons niet gaan meemaken dat we helemaal van de olie en gas afkomen.

Zelfs je Tesla is niet op je oprit gekomen zonder olie. 😀
 
Plugsurfing en Newmotion/Shell hier.
Stammen nog uit het tijdperk dat 't met een Model S nog wat spoorzoeken was in Europa om te kunnen laden (2014) en waren al jaren niet meer gebruikt.

Maar goed, heb een van beiden afgelopen zomer toch kunnen gebruiken bij 'n Ionity ergens in de Pyreneeën. (Tesla charger was 70km omrijden).
Shell werkte volgens mij niet, Plugsurfing wel. Dus iets in de auto hebben liggen als plan B kan nooit kwaad.
 
  • Like
Reactions: job-lek
in Frankrijk gebruikte ik midden december vorig jaar de shell recharge app om te laden bij een Ionity Suc en meteen stond dat ook in de app, logisch maar als ik nu inlog en ik kijk bij zowel laadgeschiedenis en facturatie staat er " Geen transacties beschikbaar of Er zijn nog geen facturen voor u, al stond er wel een factuur in net na het laden en de dagen erna. Maar vreemd genoeg is deze factuur verdwenen en er is ook niets in rekening gebracht op de gekoppelde betaalmethodes. Iemand dat ook al voorgehad? ik verwacht de afrkening nog wel, misschien gebeurt dit per kwartaal, alhoewel we nu al in 2022 zijn. De laadpas is prive dus niet zakelijk of zo
 
in Frankrijk gebruikte ik midden december vorig jaar de shell recharge app om te laden bij een Ionity Suc en meteen stond dat ook in de app, logisch maar als ik nu inlog en ik kijk bij zowel laadgeschiedenis en facturatie staat er " Geen transacties beschikbaar of Er zijn nog geen facturen voor u, al stond er wel een factuur in net na het laden en de dagen erna. Maar vreemd genoeg is deze factuur verdwenen en er is ook niets in rekening gebracht op de gekoppelde betaalmethodes. Iemand dat ook al voorgehad? ik verwacht de afrkening nog wel, misschien gebeurt dit per kwartaal, alhoewel we nu al in 2022 zijn. De laadpas is prive dus niet zakelijk of zo

Bij Plugsurfing duurde dat ook een maand of 1,5 voordat bedrag geïncasseerd was en ik een factuur kon downloaden.
 
Het is altijd handig om een paar in de auto te hebben liggen. Niet alle palen accepteren alle pasjes en een enkele keer heeft een systeem een storing waardoor je misschien met een ander pasje wel kunt laden. Er zijn verschillende pasjes die je (bijna) gratis kunt aanvragen.
 
alle storingen die ik heb meegemaakt zaten in paal of het netwerk. Dan maakt de provider van je pas niet uit.
Ik heb deze zomer in Frankrijk een keer gehad dat bij een paal die ik tijdens het eten al vaker met de Shellrecharge pas gebruikt had niet werkte, en mijn Kiwhi pas werkte wel. Een paar dagen later werkte de Shell recharge ook weer. Dus er kan ook wel eens een andere storing zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek