Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Before it was occasional but now (running 2020.40, the last version before V11) it seems to happen every time the car is parked and in deep sleep.
it sounds to me that the problem is on the car side and not the phone, but I will try to play around, opening and closing the car works but that's annoying as the car is 4 floors away from my home.

Thanks for the guidance!
A factory reset is an option, after factory reset you will need to reapply all personal profiles and settings.

I've done it several times, its doable, but requires some settings to go thru.
 
Nou ik heb een MY LR met EAP, en ik ben er super blij mee (alleen het geluid binnen de auto 😆 achja radio iets harder).
De vraag is over Autopark, klopt het dat deze functie in EU teslas anders werkt dan de Amerikaanse Teslas? Dat kreeg ik te horen gisteren van tesla support. Want volgens hun kijkt de EU teslas via parkeer sensoren, en de amerikaanse versie kijkt visuale met camere's. Ik zie zo veel filmpjes op youtube ook UK dat de tesla ook gewoon open plekken kan parkeren zonder dat er auto tussen staan.

Versie is 2021.44.30.

En ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met autopark. Zelf parkeer ik natuurlijk veel sneller maar de functie is best wel handig om te hebben voor noodgevallen als er een vrouw in rijdt ☺️.
 
De vraag is over Autopark, klopt het dat deze functie in EU teslas anders werkt dan de Amerikaanse Teslas? Dat kreeg ik te horen gisteren van tesla support. Want volgens hun kijkt de EU teslas via parkeer sensoren, en de amerikaanse versie kijkt visuale met camere's.

Sinds kort zijn alle MCU2/HW3 Tesla voorzien van vision based autopark.

wat jullie ervaringen zijn met autopark. Zelf parkeer ik natuurlijk veel sneller maar de functie is best wel handig om te hebben voor noodgevallen als er een vrouw in rijdt ☺️.

Autopark is gewoon drama. Het is langzaam en vooral totaal slecht in parkeren. Althans, dat is mijn ervaring met een Model S. Ik had de stille hoop dat met vision de auto dichter bij de stoep zou komen te staan. ALS autopark werkt dan is dat ook wel het geval maar helaas te vaak dat de auto nog verder van de stoep staat, scheef in een vak of gewoon scheef uit het vak.....
 
Autopark is gewoon drama. Het is langzaam en vooral totaal slecht in parkeren. Althans, dat is mijn ervaring met een Model S. Ik had de stille hoop dat met vision de auto dichter bij de stoep zou komen te staan. ALS autopark werkt dan is dat ook wel het geval maar helaas te vaak dat de auto nog verder van de stoep staat, scheef in een vak of gewoon scheef uit het vak.....
Top dank je wel voor de feedback, ja zit nu ook te denken dat het helemaal niet nodig was om EAP erbij te kopen.
 
tegenwoordig staat er op de website bij EAP, navigeren met autopilot
1642086919410.png

is dat op de snelweg automatisch afslagen nemen?
 
tegenwoordig staat er op de website bij EAP, navigeren met autopilot
View attachment 755245
is dat op de snelweg automatisch afslagen nemen?
Afslag nemen doe die wel ok, maar daarna hou er wel rekening mee dat je (bijna) altijd moet ingrijpen, want met een scherpe bocht in de afslag gaat die veels te snel, krijg telkens een hart verzaking van die actie met rijden op autopilot.
 
Oke, dommigheidje van mij waar ik niet uitkom.

Heb 'n nieuwe telefoon, alles overgezet maar bij m'n tesla account moet ik me opnieuw aanmelden, geen probleem, dacht ik.

Dat doe ik normaliter met de Google authenticator app. Echter op m'n nieuwe toestel is de koppeling naar Tesla-Authenticator er niet, moet ik instellen via m'n Tesla account waar ik dus niet bij kan. Geen backup codes aangemaakt destijds. Hoe los ik dit op? Tesla account via webbrowser vraagt logischerwijze ook om code vanuit google authenticator.
 
In het vervolg Google Authenticator de-installeren, en MFA opzetten met Authy. Die laat je toe om op meerdere devices je MFA-codes te consulteren, en van device te migreren. Scheelt wat zorgen als je wat te enthousiast je nieuwe telefoon begint te gebruiken en je oude in een schuif achter laat, of nog erger wiped voor familie, vrienden of marktplaats.

Dat Tesla vanop afstand je een link kan sturen om MFA uit te zetten is natuurlijk een veiligheidsrisico. Als ik toegang kan hebben tot je mailbox en me er bij Tesla uit kan lullen waarom ik jou ben maar niet met jouw nummer bel (omdat je bv een nieuw nummer hebt met nieuwe telefoon) kan ik ook toegang tot je account en je auto krijgen. Beetje vergezocht, maar niet onmogelijk.
 
Absoluut geen waterdicht systeem idd.
Wel blij dat ‘t kon ;)

Overigens kun je in je Tesla account ook meerdere devices wil instellen voor MFA. Dat heb ik nu gedaan.
Authy ken ik niet, ga ik naar kijken, dat eenvoudig(er) migreren spreekt me aan, dankjewel. Google Authenticator mag helemaal opnieuw ingesteld worden. Niet alleen voor het Tesla account, maar ook voor de 6 of 7 andere omgevingen waarvoor ik GA gebruik om in te loggen…
 
Authy ken ik niet, ga ik naar kijken, dat eenvoudig(er) migreren spreekt me aan, dankjewel. Google Authenticator mag helemaal opnieuw ingesteld worden. Niet alleen voor het Tesla account, maar ook voor de 6 of 7 andere omgevingen waarvoor ik GA gebruik om in te loggen…
Ik had na 4 jaar iPhone X afgelopen herfst een 13 gekocht en ook enthousiast de X gewiped en doorgeschoven naar m'n dochter.

Maar gelukkig gebruikte ik Authy al :D


 
Niet helemaal een beginner meer maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet terugvinden in alle draadjes:

ik rij een MS75D uit 2018. Bij dat model heb ik begrepen dat het niet de bedoeling is dat je de batterij tot 100% oplaadt, enkel wanneer je direct vertrekt (itt onze MICM3SR+). Hier komt wat ik niet begrijp: wanneer ik in de MS laadplanning aanzet om morgenochtend om 07:00 te vertrekken zou ik dan ook verwachten dat de laatste 1% precies om 07:00 wordt geladen om zo de batterij zo kort mogelijk op 100% te hebben staan. Maar zo gebeurt het niet: zodra 's avonds het daltarief ingaat begint hij te laden en het komt voor dat hij dan een groot deel van de nacht 100% is opgeladen.

Ik doe dit enkel voor vertrek naar een verre bestemming maar iedere keer valt mij hetzelfde op.

Klopt mij observatie en is dit vanuit Tesla suboptimaal geprogrammeerd of zie ik iets over het hoofd?
 
Niet helemaal een beginner meer maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet terugvinden in alle draadjes:

ik rij een MS75D uit 2018. Bij dat model heb ik begrepen dat het niet de bedoeling is dat je de batterij tot 100% oplaadt, enkel wanneer je direct vertrekt (itt onze MICM3SR+). Hier komt wat ik niet begrijp: wanneer ik in de MS laadplanning aanzet om morgenochtend om 07:00 te vertrekken zou ik dan ook verwachten dat de laatste 1% precies om 07:00 wordt geladen om zo de batterij zo kort mogelijk op 100% te hebben staan. Maar zo gebeurt het niet: zodra 's avonds het daltarief ingaat begint hij te laden en het komt voor dat hij dan een groot deel van de nacht 100% is opgeladen.

Ik doe dit enkel voor vertrek naar een verre bestemming maar iedere keer valt mij hetzelfde op.

Klopt mij observatie en is dit vanuit Tesla suboptimaal geprogrammeerd of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij is dat idd gewoon suboptimaal ontwikkeld. hier werkt dat ook niet correct.
ik laad voor dat soort gelegenheden tot 90%. Bij opstaan zet ik vervolgens laden tot 100% aan en vertrek ik meestal vol of praktisch vol.
 
Niet helemaal een beginner meer maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet terugvinden in alle draadjes:

ik rij een MS75D uit 2018. Bij dat model heb ik begrepen dat het niet de bedoeling is dat je de batterij tot 100% oplaadt, enkel wanneer je direct vertrekt (itt onze MICM3SR+). Hier komt wat ik niet begrijp: wanneer ik in de MS laadplanning aanzet om morgenochtend om 07:00 te vertrekken zou ik dan ook verwachten dat de laatste 1% precies om 07:00 wordt geladen om zo de batterij zo kort mogelijk op 100% te hebben staan. Maar zo gebeurt het niet: zodra 's avonds het daltarief ingaat begint hij te laden en het komt voor dat hij dan een groot deel van de nacht 100% is opgeladen.

Ik doe dit enkel voor vertrek naar een verre bestemming maar iedere keer valt mij hetzelfde op.

Klopt mij observatie en is dit vanuit Tesla suboptimaal geprogrammeerd of zie ik iets over het hoofd?
Dit klopt inderdaad. Ik laadt het laatste deel dan handmatig wanneer sochtends de wekker gaat
 
  • Like
Reactions: zkpq and ERvee
Dat klopt :+)

Ik laad tot 85% en dan die laatste 15% in 1.5u op 17kW waar de laatste procenten langzaam gaan en ruim vOor vertrek dan voorverwarmen aan zodat het pack weer lekker warm is.

Werkt tot op heden maar ik gebruik dan ook niet daltarief. Ik heb maar 1 tarief en dat vind ik wel prima. Meestal laad ik overdag. Zou trouwens ook overdag goedkoper moeten zijn met al die zonne-energie hier in de wijk....
 
  • Like
Reactions: ERvee and job-lek