Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vast een domme vraag of betere bril nodig, maar ik vind in mijn Model 3 nergens in het display opties om de ventilatie voor de achterpassagiers te regelen. Ik heb in eerdere softwareversies ook weleens vergeefs naar de juist knop gezocht, bleek een heel vaag kleurtje te hebben waardoor ik het niet zag, maar ik kan het nu helemaal niet meer vinden. Kan iemand een picje plaatsen aub? En onee, rtfm hielp ook niet...
 
Vast een domme vraag of betere bril nodig, maar ik vind in mijn Model 3 nergens in het display opties om de ventilatie voor de achterpassagiers te regelen. Ik heb in eerdere softwareversies ook weleens vergeefs naar de juist knop gezocht, bleek een heel vaag kleurtje te hebben waardoor ik het niet zag, maar ik kan het nu helemaal niet meer vinden. Kan iemand een picje plaatsen aub? En onee, rtfm hielp ook niet...
Ik kan mij herinneren dat er eerst iemand achterin moet zitten om de keuze zichtbaar te krijgen.
 
Alleen punt 1) Een koude accu of een accu die bijna vol is, kan minder energie opnemen en dus werkt het regeneratieve remmen dan minder of helemaal niet. Maar daar wordt je toch uitgebreid voor gewaarschuwd? Als het goed is krijg je een melding op het (kleine) scherm dat het remmen beperkt is en je kunt het zien in de streep die aangeeft of er stroom wordt afgenomen of wordt teruggeleverd. Daar is het linkerdeel gestippeld. Hoe meer gestippeld, hoe minder regeneratief remmen.
Die waarschuwingstekst heb ik nog nooit gezien. Maar misschien zie ik dat over het hoofd; zal er extra op letten. Ik kan wel zien dat of er stroom wordt teruggeleverd inderdaad. Dank voor je reactie.
 
Vast een domme vraag of betere bril nodig, maar ik vind in mijn Model 3 nergens in het display opties om de ventilatie voor de achterpassagiers te regelen. Ik heb in eerdere softwareversies ook weleens vergeefs naar de juist knop gezocht, bleek een heel vaag kleurtje te hebben waardoor ik het niet zag, maar ik kan het nu helemaal niet meer vinden. Kan iemand een picje plaatsen aub? En onee, rtfm hielp ook niet...
Sorry geen schermplaatje want M3 staat in service. Maar als je het ventilatiescherm opent zie je (als je heeeel goed kijkt) links twee tabbladen verticaal. De onderste (uit mn hoofd) is voor achter.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Dank voor de reacties. Denk dat ik voorheen een bug had of iets anders niet goed zag, de aan/uit knop in het juiste scherm zette bij vorige pogingen de stoelverwarming op alle zetels aan, nu niet (meer) en inderdaad schakelt de ventilatie ermee aan/uit.
 
3) Ik gebruik Flitsmeister op mijn iPhone en worstel met de juiste instellingen om altijd de melding te krijgen. Over iPhone speaker zelf (instelling in Flitsmeister) werkt nog het beste. Heeft iemand de gouden tip?
Gouden tip: gewoon zo laten. iPhone en Flitsmeister doen wat ze moeten doen. Geluidsweergave via Tesla speakers:
- Kent vertraging; dus ......... over 100 meter. Zelf gissen wat dat kan zijn.
- Als je een telefoongesprek hebt gehad met hoog speakervolume, blaast de volgende Flitsmeister-melding zo'n beetje je speakers op.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Epyx and PaulusdB