Mars2020
Active Member
Ik zou mij niet te druk maken over een laadpunt in de buurt van je bestemming. Ik heb net 8000km achter de rug en ben daarbij in afgelegen gebieden van Spanje en Portugal geweest. SuC dekking in Europa is voor de lange afstanden perfect en op bestemming is altijd wel wat in de buurt te vinden.
Wat wel handig is, is een laadpas/abbonnement met goede dekking in Europa en mijn ervaring is dat je met ShellRecharge een heel eind komt.
In Portugal was de dichtstbijzijnde laadpaal zo'n 20km van de camping verwijderd en de volgende zat op ongeveer 40km. Ik heb geen enkel moment gehad waarbij ik onder de 30% SoC ben gekomen en heb nooit om hoeven te rijden om te laden. Er is altijd wel een moment dat je ergens boodschappen gaat doen of gaat eten waar je iets tevens kunt laden.
Met de range van je M3 zou ik mij geen zorgen maken.
In ABRP kun je inderdaad opgeven welke passen je gebruikt, maar ik heb voor de lange afstanden gewoon de Tesla navigatie gevolgd. Veel handiger dan ABRP te gebruiken want de Tesla navigatie is heel nauwkeurig, zelfs met een fietsendrager achter de auto klopte de voorspelling vrijwel altijd. Daarbij komt dat en je niet in 2 systemen hoeft te kijken. Ter plaatse de ShellRecharge app gebruikt en daarvandaan de bestemming naar de Tesla gestuurd.
Wat wel handig is, is een laadpas/abbonnement met goede dekking in Europa en mijn ervaring is dat je met ShellRecharge een heel eind komt.
In Portugal was de dichtstbijzijnde laadpaal zo'n 20km van de camping verwijderd en de volgende zat op ongeveer 40km. Ik heb geen enkel moment gehad waarbij ik onder de 30% SoC ben gekomen en heb nooit om hoeven te rijden om te laden. Er is altijd wel een moment dat je ergens boodschappen gaat doen of gaat eten waar je iets tevens kunt laden.
Met de range van je M3 zou ik mij geen zorgen maken.
In ABRP kun je inderdaad opgeven welke passen je gebruikt, maar ik heb voor de lange afstanden gewoon de Tesla navigatie gevolgd. Veel handiger dan ABRP te gebruiken want de Tesla navigatie is heel nauwkeurig, zelfs met een fietsendrager achter de auto klopte de voorspelling vrijwel altijd. Daarbij komt dat en je niet in 2 systemen hoeft te kijken. Ter plaatse de ShellRecharge app gebruikt en daarvandaan de bestemming naar de Tesla gestuurd.