Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou mij niet te druk maken over een laadpunt in de buurt van je bestemming. Ik heb net 8000km achter de rug en ben daarbij in afgelegen gebieden van Spanje en Portugal geweest. SuC dekking in Europa is voor de lange afstanden perfect en op bestemming is altijd wel wat in de buurt te vinden.
Wat wel handig is, is een laadpas/abbonnement met goede dekking in Europa en mijn ervaring is dat je met ShellRecharge een heel eind komt.
In Portugal was de dichtstbijzijnde laadpaal zo'n 20km van de camping verwijderd en de volgende zat op ongeveer 40km. Ik heb geen enkel moment gehad waarbij ik onder de 30% SoC ben gekomen en heb nooit om hoeven te rijden om te laden. Er is altijd wel een moment dat je ergens boodschappen gaat doen of gaat eten waar je iets tevens kunt laden.
Met de range van je M3 zou ik mij geen zorgen maken.

In ABRP kun je inderdaad opgeven welke passen je gebruikt, maar ik heb voor de lange afstanden gewoon de Tesla navigatie gevolgd. Veel handiger dan ABRP te gebruiken want de Tesla navigatie is heel nauwkeurig, zelfs met een fietsendrager achter de auto klopte de voorspelling vrijwel altijd. Daarbij komt dat en je niet in 2 systemen hoeft te kijken. Ter plaatse de ShellRecharge app gebruikt en daarvandaan de bestemming naar de Tesla gestuurd.
 
Ik zou mij niet te druk maken over een laadpunt in de buurt van je bestemming.
Inderdaad. Als je in de buurt van je bestemming blijft, doe je weinig km en heb je geen laadpaal nodig. Als je er wel een nodig hebt, dan doe je veel uitstapoen er dan is er zeker een uitstap bij die je met een laadbeurt kan combineren.
 
Inderdaad. Als je in de buurt van je bestemming blijft, doe je weinig km en heb je geen laadpaal nodig. Als je er wel een nodig hebt, dan doe je veel uitstapoen er dan is er zeker een uitstap bij die je met een laadbeurt kan combineren.
Soms is een EV zelfs een voordeel. Vorig jaar wilden we een startwandeling maken en ik zag een laadpunt in het centrum van het dorp praktisch aan het strand en volgens Shell recharge was die nog vrij ook. Na een poosje file rijden omdat anderen geen parkeerplek konden vinden reed ik zo naar het laadpunt en inderdaad vrij en bijna op het strand en aan de andere kant van de weg allemaal restaurantjes.
Hier stond ook wel heel duidelijk aangegeven dat de plekken alleen waren om te laden.
 
Soms is een EV zelfs een voordeel. Vorig jaar wilden we een startwandeling maken en ik zag een laadpunt in het centrum van het dorp praktisch aan het strand en volgens Shell recharge was die nog vrij ook. Na een poosje file rijden omdat anderen geen parkeerplek konden vinden reed ik zo naar het laadpunt en inderdaad vrij en bijna op het strand en aan de andere kant van de weg allemaal restaurantjes.
Hier stond ook wel heel duidelijk aangegeven dat de plekken alleen waren om te laden.
Bij ons in het centrum is het gratis parkeren als je gaat laden. Deze staan namelijk nét buiten het betaald parkeren gedeelte, stiekem wel een prettig voordeeltje
 
Soms is een EV zelfs een voordeel. Vorig jaar wilden we een startwandeling maken en ik zag een laadpunt in het centrum van het dorp praktisch aan het strand en volgens Shell recharge was die nog vrij ook. Na een poosje file rijden omdat anderen geen parkeerplek konden vinden reed ik zo naar het laadpunt en inderdaad vrij en bijna op het strand en aan de andere kant van de weg allemaal restaurantjes.
Hetzelfde, alleen nog beter, meegemaakt in Corsica, in de plaats Bonifacio:
We zaten 10 km buiten Bonifacio en wilden 's ochtends de stad bezoeken, maar kwamen in de file op de enige weg erheen. Een file die niet opschoot zodat we na anderhalf uur pas het centrum bereikten. En daar was een Destination Charger in Hôtel A Madonetta, onder in de parking van het hotel. Naar binnen gegaan om te vragen en een kopje koffie te drinken. Koffie deden ze niet, het was alleen voor te slapen, maar we mochten laden en ze wilden geen geld ervoor hebben. 👍
Later zagen we waarom de file niet opschoot: Je mocht pas de (enige) parking op, als er weer een auto afging, dus hadden we er nog wel een uur langer in de file moeten staan voor we aan de beurt waren. En als bonus, was 's avonds de batterij weer bijna vol. :cool:

1658232203131.png

De Parking met Destination Charger (heerlijk koel, onder het hotel)
 
Zijn er andere classic eigenaren waarbij de Mirror Auto-Tilt bij een van de twee spiegels niet terugkeert naar de Drive Preset? Als ik achteruit rij bewegen de spiegels mooi naar beneden zodat ik de velg en stoeprand in de gaten kan houden. Alleen gaat de rechter spiegel niet altijd terug naar mijn profiel onder Drive. Het is echt willekeur.
 
Are there other classic owners where the Mirror Auto-Tilt does not return to the Drive Preset on one of the two mirrors? When I back up the mirrors move down nicely so that I can keep an eye on the rim and curb. Only the right mirror doesn't always go back to my profile under Drive. It's really random.
here!
It's randomly happening and not only with the latest software version.
Still running 2022.12.3.2 here
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Zijn er andere classic eigenaren waarbij de Mirror Auto-Tilt bij een van de twee spiegels niet terugkeert naar de Drive Preset? Als ik achteruit rij bewegen de spiegels mooi naar beneden zodat ik de velg en stoeprand in de gaten kan houden. Alleen gaat de rechter spiegel niet altijd terug naar mijn profiel onder Drive. Het is echt willekeur.

Heb ook het probleem van niet terugkeren, maar alleen bij de rechterspiegel.
Is al een tijdje (niet alleen de laatste updates); kan geen patroon ontdekken.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Zijn er andere classic eigenaren waarbij de Mirror Auto-Tilt bij een van de twee spiegels niet terugkeert naar de Drive Preset? Als ik achteruit rij bewegen de spiegels mooi naar beneden zodat ik de velg en stoeprand in de gaten kan houden. Alleen gaat de rechter spiegel niet altijd terug naar mijn profiel onder Drive. Het is echt willekeur.
Ook bij mijn ‘21 Model 3 meerdere malen gehad. Wisselen van profiel lost bij mij vaak dan weer wel het probleem op.
 
here!
It's randomly happening and not only with the latest software version.
Still running 2022.12.3.2 here

Heb ook het probleem van niet terugkeren, maar alleen bij de rechterspiegel.
Is al een tijdje (niet alleen de laatste updates); kan geen patroon ontdekken.
Je kan proberen auto tilt uit te zetten en een apart profiel maken voor tilten (waarbij de spiegel setting dus omlaag is, niet dat hier dan autotilt aan staat;))
Dat is wat teveel moeite haha. Dan lijkt aanpassen van de spiegel sneller.
Ook bij mijn ‘21 Model 3 meerdere malen gehad. Wisselen van profiel lost bij mij vaak dan weer wel het probleem op.


Lijkt een veelvoorkomend probleem dus, dank allen! Ligt dus niet aan mijn Tesla. Vraag me af of dit een software of hardware issue is..
 
Ik bedoel eerder voor de schreven en krasjes op de lak die kunnen komen door de carwash en niet zozeer voor de "elektrische" wagen :)
Bijna elke car wash staat tegenwoordig als POI in Google Maps. Gewoon eens de (laatste) reviews lezen.
Zoals bvb bij restaurants, zijn reviews niet altijd 100% betrouwbaar, maar kunnen ze wel een indicatie of trend weerspiegelen.
 
  • Like
Reactions: Dhene