Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Tot hoeveel % laden jullie je accu eigenlijk op? Ik lees allerlei (tegenstrijdige) berichten op het internet. Ik heb de actieradius niet nodig en de één zegt zo dichtbij mogelijk de 50% en ander 70% en de ander weer 90%....
 
Tot zover je comfortabel kan rijden zonder dat je auto een lage SoC heeft, of een hoge SoC heeft. Hoe korter je continu bij 50% bent, hoe beter, maar dat betekent niet altijd dat het best is om ook maar tot 50% te laden.

Nu, of je nu 50% of 60% laad, zoveel verschil maakt dat niet. Verschillen zijn groter bij 80-90-100% en er zijn ook genoeg mensen die lekker altijd tot 90% laden zonder problemen. En als je een LPF pakket hebt, telt dat allemaal weer niet want kan je probleemloos tot 100% laden.

Dus als je dagelijks maar tot 60% moet laden om met 40% thuis te komen, is 60% genoeg.

Zelf laad ik dagdagelijks tot 80%, maar zelfs in het meest erge geval kom ik nog met 50% thuis dus zou ik eigenlijk het maximum niveau nog lager kunnen instellen.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Tot hoeveel % laden jullie je accu eigenlijk op? Ik lees allerlei (tegenstrijdige) berichten op het internet. Ik heb de actieradius niet nodig en de één zegt zo dichtbij mogelijk de 50% en ander 70% en de ander weer 90%....
MYLR hier.
Bij aanschaf kwam het advies van het SeC: De Tesla is het meest happy tussen de 20% - 90%.

Mijn laadlimiet staat standaard op 90%. Meestal laad ik ook op tot die 90%, tenzij het niet lukt ivm tijd.

Mijn triggers om te gaan laden zijn:
- we zitten na een rit rond de 20%
- er komt een langere rit aan (zonder tussenstop)
- langere rit & Destination charging (AC)
- we voorzien veel gebruik van de auto met weinig tijd om tussendoor ac te laden
 
  • Like
Reactions: DM231191
@wooter en @_Mattie_ de Y gebruik ik dit jaar nog als tweede auto dus ik rijd er voorlopig nog geen lange afstanden mee. Dus als ik de auto tot 90% laad, kan het goed zijn dat ik deze pas na 2-3 dagen weer ga gebruiken voor max 100 km.
Qua afstanden idem voor mij. Heb thuis geen eigen laad-mogelijkheid, dus ben afhankelijk van publieke palen.

Soms doe ik een week met een lading/voordat ik weer ga laden. Dan 'start' ie wel op 90 en loopt ie met elke kleine/medium rit gewoon iets terug.
 
Vermits dit hier over batterijen gaat een vraag aan de kenners.
Wat is beter, te laden tot 90-95% met 13A/230V of te laden tot bv 70% (ook met die 13A/230V) en dan ergens onderweg even te superchargen.
Met 90-95% kan ik op en af en met 80% moet ik ergens bijladen.
Auto is Model S 2019 100D (geproduceerd ergens in April).
 
Qua afstanden idem voor mij. Heb thuis geen eigen laad-mogelijkheid, dus ben afhankelijk van publieke palen.

Soms doe ik een week met een lading/voordat ik weer ga laden. Dan 'start' ie wel op 90 en loopt ie met elke kleine/medium rit gewoon iets terug.
Bij mij komt die in principe niet onder de 30%. Gisteren voor het eerst een rit gemaakt van 70% t/m 36%. Daarna weer gelijk aan de lader.
 
Gisteren mijn MYP opgehaald en de eerste ervaring zijn super. Echter stoot ik op twee issues die ik maar niet opgelost krijg en op het internet vind ik niet meteen een sluitend antwoord dus daarom stel ik de vragen hier nogmaals:

Issue 1:
Wanneer ik mijn vriendin uitnodig als extra bestuurder via de app, krijgt zij de foutmelding: “Fout bij toevoegen van voertuig, incompatibiliteit van account gedetecteerd, we bieden hiervoor binnenkort ondersteuning”

Issue 2:
Wanneer ik wil inloggen met Spotify zegt hij dat inloggen momenteel niet mogelijk is, ook hier heb ik al verschillende combinaties gebruikt (e-mail, gebruikersnaam)

Iemand hier ook al mee in aanraking gekomen en is er een oplossing voor?

Issue 1 is inmiddels opgelost, na een telefoontje met SeC hebben ze dit vanop afstand verholpen. Echter heb ik geen verklaring gekregen wat er nu voor zorgde dat het mis liep... Dus als iemand dit ooit tegenkomt, raad ik aan om gewoon Tesla op te bellen...

Issue 2 is nog steeds niet verholpen in de zin van dat ik niet met mijn persoonlijk Spotify account kan inloggen. Ik heb wel Premium Connectivity waardoor ik het account van de auto kan gebruiken, maar dit is dan zonder al mijn persoonlijke afspeellijsten etc.

Tesla wist me te zeggen dat inloggen met een persoonlijk account niet kon omdat er al gebruik gemaakt wordt van het auto-account gelinkt met de Premium Connectivity. Raar verhaal want je zou toch gewoon je eigen account moeten kunnen gebruiken denk ik dan...
 
Issue 1 is inmiddels opgelost, na een telefoontje met SeC hebben ze dit vanop afstand verholpen. Echter heb ik geen verklaring gekregen wat er nu voor zorgde dat het mis liep... Dus als iemand dit ooit tegenkomt, raad ik aan om gewoon Tesla op te bellen...

Issue 2 is nog steeds niet verholpen in de zin van dat ik niet met mijn persoonlijk Spotify account kan inloggen. Ik heb wel Premium Connectivity waardoor ik het account van de auto kan gebruiken, maar dit is dan zonder al mijn persoonlijke afspeellijsten etc.

Tesla wist me te zeggen dat inloggen met een persoonlijk account niet kon omdat er al gebruik gemaakt wordt van het auto-account gelinkt met de Premium Connectivity. Raar verhaal want je zou toch gewoon je eigen account moeten kunnen gebruiken denk ik dan...
Ik ben wel ingelogd met mijn eigen account. Wellicht even de soft reset functie (beide knoppen stuurwiel 10 seconden inhouden tot het Tesla logo verschijnt) gebruiken?
 
Is premium connecticity eigenlijk de moeite om na de proefmaand een betalend abonnement te nemen ?
Aangezien ik enkel naar de radio luister heb ik het niet genomen. Ik mis soms wel eea.
  • Sattelietview om een plaatselijke situatie in detail te kunnen bekijken. Waar is nu die oprit van de parking, welke shops zijn er in de buurt van de SuC
  • GPS houdt rekening met verkeer, maar je ziet geen files meer op de kaart
  • Het starten van een muzieknummer bij een bepaalde mood
  • Een google search in de file als er ineens in de fileeen behoefte opduikt, een sportwedstrijd live op het scherm volgen…
Niets wat niet op de smartphone kan, maar was wel handig. De prijs lijkt mij ook correct. Het is dus eerder uit principe (en voor het werk aan de maandelijkse factuur) of zoals reeds gezegd, persoonlijke keuze.
Als we een reis gepland hebben, zal ik het wel voor een maandje activeren. Vooral weer voor de (vlaamse) radio, spotify en de plaatselijke situatie op ongekend gebied. De ritjes van maximum een uurtje gedurende de andere maanden overleef ik wel met DAB en (heel uitzonderlijk) smartphone.
 
Aangezien ik enkel naar de radio luister heb ik het niet genomen. Ik mis soms wel eea.
  • Sattelietview om een plaatselijke situatie in detail te kunnen bekijken. Waar is nu die oprit van de parking, welke shops zijn er in de buurt van de SuC
  • GPS houdt rekening met verkeer, maar je ziet geen files meer op de kaart
  • Het starten van een muzieknummer bij een bepaalde mood
  • Een google search in de file als er ineens in de fileeen behoefte opduikt, een sportwedstrijd live op het scherm volgen…
Niets wat niet op de smartphone kan, maar was wel handig. De prijs lijkt mij ook correct. Het is dus eerder uit principe (en voor het werk aan de maandelijkse factuur) of zoals reeds gezegd, persoonlijke keuze.
Als we een reis gepland hebben, zal ik het wel voor een maandje activeren. Vooral weer voor de (vlaamse) radio, spotify en de plaatselijke situatie op ongekend gebied. De ritjes van maximum een uurtje gedurende de andere maanden overleef ik wel met DAB en (heel uitzonderlijk) smartphone.
Je kunt toch een wifi hotspot op je telefoon maken en je Tesla daarmee laten verbinden ook als je rijdt. Geeft dat niet dezelfde opties?