Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
@NielsO waarschijnlijk zijn deze vlekken ontstaan, doordat de auto door een wasstraat is geweest, waarbij een sterke zure shampoo is gebruikt.
Immers iedereen verwacht dat na het gebruik van een wasstraat de auto in 1 keer schoon is.

Om het weg te halen zou ik in ieder geval geen zure shampoo gebruiken, maar het weg proberen te halen met een paintcleaner (bijvoorbeeld PoorBoys Professional Polish), dan wel het aan te pakken met een polijstmiddel, in combinatie met een handpad.
Hierna is het zowiezo raadzaam om de auto te beschermen met bijvoorbeeld een wax of nog makkelijker een wetcoat.
Dit zorgt behalve voor de goede looks, voor een makkelijker te reinigen auto en het voorkomen van zo'n aanslag.
 
Ik kreeg laatst een parkeerboete op een laadplaats.
Is dit nu overal zo, er stond enkel dat je je parkeerschijf diende te leggen wat ik ook deed.
Nu kreeg ik antwoord dat je ook parkeergeld moet betalen wat vroeger niet van doen was.
Het is mij niet teveel om parkeergeld te betalen maar toch bizar dat ze dit plots wijzigen en niet kenbaar maken.
Was in Oostende trouwens.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Wij hebben woensdag onze Model Y RWD opgehaald in Tilburg (prive aankoop). Nadat de auto was geregistreerd stond en staat er nog steeds in de app "uw niet-Tesla opladen". De medewerker van Tesla bij de aflevering begreep het ook niet maar hij kreeg het ook niet veranderd. Heeft iemand een idee of dit normaal is (we nemen geen abonnement) of dat we iets moeten veranderen?
 
Wij hebben woensdag onze Model Y RWD opgehaald in Tilburg (prive aankoop). Nadat de auto was geregistreerd stond en staat er nog steeds in de app "uw niet-Tesla opladen". De medewerker van Tesla bij de aflevering begreep het ook niet maar hij kreeg het ook niet veranderd. Heeft iemand een idee of dit normaal is (we nemen geen abonnement) of dat we iets moeten veranderen?
En de auto zelf zie je ook niet in de app? Of gaat het alleen om het laden?

Heb je geprobeerd uit te loggen en opnieuw in te loggen?
 
De auto zelf zien we wel gewoon in onze apps. We maken ook gewoon de auto open met de telefoon. Maar hij blijft bij "uw niet-Tesla opladen". Misschien maakt het niets uit maar wij weten niet op we zo dezelfde prijs betalen en of we zo bij alle superchargers in het buitenland kunnen laden of alleen bij die chargers die vrijgegeven zijn voor niet Tesla rijders.
 
De auto zelf zien we wel gewoon in onze apps. We maken ook gewoon de auto open met de telefoon. Maar hij blijft bij "uw niet-Tesla opladen". Misschien maakt het niets uit maar wij weten niet op we zo dezelfde prijs betalen en of we zo bij alle superchargers in het buitenland kunnen laden of alleen bij die chargers die vrijgegeven zijn voor niet Tesla rijders.
Tijdens het superchargen zie je de kosten van de sessie op het scherm. En daarna blijf je de totale kosten van de laatste sessie zien. Daaruit kan je denk ik afleiden of je de juiste prijs betaald.
 
De auto zelf zien we wel gewoon in onze apps. We maken ook gewoon de auto open met de telefoon. Maar hij blijft bij "uw niet-Tesla opladen". Misschien maakt het niets uit maar wij weten niet op we zo dezelfde prijs betalen en of we zo bij alle superchargers in het buitenland kunnen laden of alleen bij die chargers die vrijgegeven zijn voor niet Tesla rijders.
In de app heb ik volgende mogelijkheden wanneer ik onder mijn account kijk :
- “Marie-Jeanne II”; dit is mijn huidige MYP.
- “Bestel nu”; voor het bestellen van Tesla (auto gerelateerde) producten.
- “Tesla shop”; voor het bestellen van Tesla kledij e.d.
- “Uw niet-Tesla opladen”; dit is voor het geval je een tweede (niet-Tesla) wagen hebt. Ik veronderstel dat dit bij iedereen in de app zit. Wanneer ik deze aanklik krijg ik een kaart met de SUC’s in de omgeving die geschikt zijn voor niet-Tesla’s.

Gewoon jouw Tesla selecteren en dat zou dan het startscherm moeten zijn/worden. Staat er nog een niet-Tesla geregistreerd bij het ”niet-Tesla opladen” ? Indien wel, dan deze verwijderen. En vervolgens de app heropstarten, eventueel uit- en inloggen, of desnoods de app herinstalleren Zodat de meest recente data geladen worden.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Wij hebben woensdag onze Model Y RWD opgehaald in Tilburg (prive aankoop). Nadat de auto was geregistreerd stond en staat er nog steeds in de app "uw niet-Tesla opladen". De medewerker van Tesla bij de aflevering begreep het ook niet maar hij kreeg het ook niet veranderd. Heeft iemand een idee of dit normaal is (we nemen geen abonnement) of dat we iets moeten veranderen?
Iedereen heeft die optie. Als je de Model Y gaat laden hoef je niks in de app te doen. Aansluiten en laden maar!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Het lijkt er op dat iedereen dit heeft. Ik heb ook nog even in ons account gekeken en daar staat vermeld "lidmaatschap voor niet Tesla's". Omdat we nog veel zonne-energie over hebben laden we nog zoveel mogelijk thuis. Zodra we een keer aan de Tesla snellader geladen hebben laat ik wel weten hoe het gegaan is.
 

Attachments

  • IMG_9773.jpeg
    IMG_9773.jpeg
    65 KB · Views: 71
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Een vraag, geen groot probleem op dit moment maar als het weer kouder wordt wel. Ik heb het idee dat mijn verwarming het niet meer doet . Ik heb een zekering blad gedownload maar de tekeningen zijn te vaag om de nummers te zien. Dus welke zekeringen kunnen het zijn? Ik zag 113 en 114 maar welke zijn dat?
Waar zit de zekering kast binnen in de X?
Waar zit de verwarming zelf? In de frunk of achter het dashboard?

Is het dezelfde die ook de accu verwarmt?

Alvast bedankt.
 
Een vraag, geen groot probleem op dit moment maar als het weer kouder wordt wel. Ik heb het idee dat mijn verwarming het niet meer doet . Ik heb een zekering blad gedownload maar de tekeningen zijn te vaag om de nummers te zien. Dus welke zekeringen kunnen het zijn? Ik zag 113 en 114 maar welke zijn dat?
Waar zit de zekering kast binnen in de X?
Waar zit de verwarming zelf? In de frunk of achter het dashboard?

Is het dezelfde die ook de accu verwarmt?

Alvast bedankt.
Mx heeft geen octovalve volgens mij en een Zekeringenkast is er niet. Dat werkt anders. Als de verwarming niet werkt, gewoon vanavond of morgenvroeg dat ding even hoog zette, dan weet je t snel genoeg, dus werkt het niet dan zijn de meest voor de hand liggende oorzaken je PTC heater of een zekering IN je DC/DC converter waar je echt zelf niks aan kan doen . Bij de oudere model S moest in het laatste geval zelfs de DC/DC converter worden vervangen (en refurbisht een derde bedrijf die converter, dus bizar dat je dan een nieuwe moest betalen)
hoe dan ook @tron_fvl ’s raad is juist:serviceverzoek inschieten..
 
  • Like
Reactions: job-lek
Een zekeringkast heeft de X zeker. Eentje onder de plastic kap achter de frunk laadruimte en eentje ergens tussen de voorstoelen.
Een service request is bij mij een latere optie. Wat ik zelf kan doen doe ik zelf.
Het Frans mobiel netwerk is niet sterk genoeg om het service gedeelte van Tesla te openen.
Dat wordt dus huiswerk na de vakantie.
 
Een vraag, geen groot probleem op dit moment maar als het weer kouder wordt wel. Ik heb het idee dat mijn verwarming het niet meer doet . Ik heb een zekering blad gedownload maar de tekeningen zijn te vaag om de nummers te zien. Dus welke zekeringen kunnen het zijn? Ik zag 113 en 114 maar welke zijn dat?
Waar zit de zekering kast binnen in de X?
Waar zit de verwarming zelf? In de frunk of achter het dashboard?

Is het dezelfde die ook de accu verwarmt?

Alvast bedankt.
Heb je al in "service mode" gekeken?
Dat geeft een schat aan informatie, zelfs kans dat de fout in het rood wordt aangegeven.
 
Een zekeringkast heeft de X zeker. Eentje onder de plastic kap achter de frunk laadruimte en eentje ergens tussen de voorstoelen.
Een service request is bij mij een latere optie. Wat ik zelf kan doen doe ik zelf.
Het Frans mobiel netwerk is niet sterk genoeg om het service gedeelte van Tesla te openen.
Dat wordt dus huiswerk na de vakantie.
inderdaad, anders dan de model 3 en Y
 
Ik heb mijn X maar even in service mode gezet en inderdaad 2 PTC codes:

THC_w0220_PTC_Ptcfault
THC_d0015_cabinPTCHeater

Dus er is iets met de PTC Heater denk ik.

Stuur ik een service verzoek in de app en ik zeg dat de verwarming stuk is en dat er 2 PTC faults zijn en stuur een foto van het scherm mee.
En wat willen ze doen?

HV check. Hi Voltages systeem check denk ik.
Airco service.
En een zekering van €50,- vervangen.

Dus geen PTC vervangen.

Dus ik vraag in de app waarom er een HV check gedaan moet worden, waarom de airco service want die werkt nog goed en waarom de zekering vervangen dient te worden.
Die zekering van €50,- is niet zo erg maar het vervangen kost bijna €300,-

Ik krijg een nieuwe offerte, zonder airco service en HV check maar wel de zekering en nu ook de PTC heater.


Dus doen ze maar wat of dachten ze makkelijk wat extra te gaan verdienen? Oh meneer uw PTC heater moet ook vervangen worden.

Ik heb er nog niet weer op gereageerd, maar dit geeft mij geen lekker gevoel. Toch maar even ergens anders vragen.

Ik moet eerst nog even weer werken dus maar hopen dat het de komende weken niet echt koud wordt. :cool: