Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
waar kun je in noord brabant ;tilburg en omgeving je banden wisselen? Ben toe aan nieuwe banden bijna. Ik hoorde ooit dat je dit bij kwikfit voordelig kon doen en zij hebben ook de kennis.
Hang er bij de ketens een beetje vanaf wie er in de werkplaats staan. Over het algemeen is de kennis wel steeds vaker aanwezig.
Heb zelf goede ervaringen met euromasters Breda en Oosterhout
 
Ik heb moeten switchen op mijn telefoon van Samsung Agenda naar Outlook app. Nu mis ik in mijn Tesla mijn agenda, die synchroniseerd niet met de Outlook app. Weet iemand een workaround om toch je agenda te in de Tesla te krijgen? Forwarden van agenda items naar Google calendar is geen optie voor mij. Zijn er nog andere methodes, of ben ik mijn agenda functie vanaf nu kwijt?
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik heb moeten switchen op mijn telefoon van Samsung Agenda naar Outlook app. Nu mis ik in mijn Tesla mijn agenda, die synchroniseerd niet met de Outlook app. Weet iemand een workaround om toch je agenda te in de Tesla te krijgen? Forwarden van agenda items naar Google calendar is geen optie voor mij. Zijn er nog andere methodes, of ben ik mijn agenda functie vanaf nu kwijt?
Als je een Android telefoon hebt, heb ik geen antwoord, als je  hebt; alle accounts weergegeven in agenda van de iPhone (in mijn geval een mix van meerdere Outlooks, Google ) zie ik ook in de auto.
 
Als je een Android telefoon hebt, heb ik geen antwoord, als je  hebt; alle accounts weergegeven in agenda van de iPhone (in mijn geval een mix van meerdere Outlooks, Google ) zie ik ook in de auto.
Neem aan dat je de accounts verbinding maakt in de iPhone. Waar @Kiprich waarschijnlijk op doelt is dat veel bedrijven over schakelen op de Outlook app en dan via MS untune de boel dusdanig beveiligen dat je alleen de agenda kan zien via de Outlook app.

En de enige workaround daarvoor is om de invite naar jezelf door te sturen als je hem wilt kunnen synchroniseren met de Tesla.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Hier was ik dus inderdaad bang voor, dat je dus eigenlijk een schaduw-agenda moet gaan opbouwen.

Neem aan dat je de accounts verbinding maakt in de iPhone. Waar @Kiprich waarschijnlijk op doelt is dat veel bedrijven over schakelen op de Outlook app en dan via MS untune de boel dusdanig beveiligen dat je alleen de agenda kan zien via de Outlook app.

En de enige workaround daarvoor is om de invite naar jezelf door te sturen als je hem wilt kunnen synchroniseren met de Tesla.
 
Volgende week maandag ga ik mijn eerste (eigen) Tesla ophalen.
Op de site staat "Betaal alstublieft de eindbetaling uiterlijk 48 uur voor levering via bankoverschrijving".
Heb bij eerdere autos een overboeking gedaan in de showroom.
Moet ik het eindbedrag echt zaterdag ochtend overgemaakt hebben?
 
Volgende week maandag ga ik mijn eerste (eigen) Tesla ophalen.
Op de site staat "Betaal alstublieft de eindbetaling uiterlijk 48 uur voor levering via bankoverschrijving".
Heb bij eerdere autos een overboeking gedaan in de showroom.
Moet ik het eindbedrag echt zaterdag ochtend overgemaakt hebben?
het geld moet op moment van afhaling bij tesla op de rekening staan.
 
  • Helpful
Reactions: Nick-m
Ok, volgens de bank staat het direct op de rekening bij een NL overboeking. Maandagochtend overboeken dus!
Vorige maand een referral gebruiker weggebracht naar Tesla Drogenbos om hun MY op te halen, op een vrijdag middag. Het geld ging volgens hun bank ook direct op de rekening staan. We waren om 15 uur ter plaatse en uiteindelijk om 18uur terug naar huis zonder auto. De Tesla medewerker is om de 30min naar de rekening gaan kijken, maar tevergeefs. uiteindelijk pas de dinsdag erna de auto kunnen ophalen. Het kan dus echt geen kwaad om een dagje eerder te betalen. ;)
 
Volgende week maandag ga ik mijn eerste (eigen) Tesla ophalen.
Op de site staat "Betaal alstublieft de eindbetaling uiterlijk 48 uur voor levering via bankoverschrijving".
Heb bij eerdere autos een overboeking gedaan in de showroom.
Moet ik het eindbedrag echt zaterdag ochtend overgemaakt hebben?
Dacht ik ook bij mijn eerste model 3… maar anders dan een dealer die 1 uur voor je auto ophaalt failliet kan zijn ken ik wel de boekhouding* van tesla en daar staat een heel dik saldo op kan ik je vertellen, dus wees niet bevreesd. Een ander risico zie ik niet. En als je de auto niet accepteert wordt het gewoon netjes teruggestort.
*tesla rapporteert elk kwartaal de cijfers en werkt niet via dealers. Solid…
 
  • Like
Reactions: DJF3 and job-lek
Vorige maand een referral gebruiker weggebracht naar Tesla Drogenbos om hun MY op te halen, op een vrijdag middag. Het geld ging volgens hun bank ook direct op de rekening staan. We waren om 15 uur ter plaatse en uiteindelijk om 18uur terug naar huis zonder auto. De Tesla medewerker is om de 30min naar de rekening gaan kijken, maar tevergeefs. uiteindelijk pas de dinsdag erna de auto kunnen ophalen. Het kan dus echt geen kwaad om een dagje eerder te betalen. ;)
Had dat niet met een telefonische overboeking gekund (dat gaat heel snel).
Om nog maar niet te spreken over problemen als overboekingslimieten die om opgehoogd te worden een wachttijd van 4 uur kennen. Die wil je niet bij een delivery doorbrengen (tenzij wij van de TOC aanwezig zijn en die tijd gedeeltelijk zullen benutten om je uitleg te geven bij je eerste Tesla)
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Veel hangt af of je betaalt met een privé- of businessrekening.
Ik kocht een Zoe voor mijn vrouw in Frankrijk. Op een zondag gaan bekijken en toegezegd. Betaald met mijn business rekening en toen de verkoper onmiddellijk zijn rekening checkte, stond het er al op. En dat voor een internationale overschrijving.
 
Hallo,

Ik heb een vraag naja advies vraag, ik wil mijn aller eerste Tesla gaan kopen, alleen zit ik zelf in een dubio. Ik twijfel aan het volgende, ik wil of een Tesla model S 100D kopen of een tesla model 3(LR) van een maat van mij. Het budget is ongeveer 30K, mag iets meer zijn maar daar gaat het even niet om. Maar ik vraag me af wat wijsheid is gezien de meeste tesla model S van die prijsklassen allemaal nog de MCU1 hebben en dus zeer traag zijn, echter zijn deze voor volgens mij €2000 up te graden naar MCU 2 via tesla. De tesla model 3 is een veilige keuze maar ik vind een model S veel mooier. Maar die zijn of met hogere kilometer standen of met dat trage MCU waardoor er gelijk weer een flinke kosten post aanhangt.
Ik vraag me af wat jullie als Tesla ervarings deskundige hiervan vinden.