Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ha, goede tip en dat bedoelde ik eigenlijk ook met mijn post. Ik ga er wel van uit dat die chauffeurs goed gebriefd zijn en hun werk netjes en correct doen maar je weet nooit natuurlijk.
Je kunt de capriolen van de bestuurder ook via de app volgen.
Zelf ook wel eens gekeken tijdens de APK/uitlijnen -> ze trokken wel even een keer hard op maar verder geen reden om iemand aan te spreken 😅
 
Valet mode it is then 👍 . De chauffeur heeft zich vandaag al gemeld om af te spreken voor volgende week. Vind het wel leuk geregeld hoor maar vraag me toch af waarom dat niet werd gedaan op voorhand. Hij stond al bijna 2 weken in Awans.
Bijkomende vraag, blijkbaar moet een trekhaak waarmee +750kg wordt getrokken elk jaar gekeurd worden, ongeacht nieuw voertuig of niet.
Deze moet dienen voor een ongeremde -750kg moto trailertje en een kleine ongeremde "containerpark" aanhanger. Moet ik dat ergens vermelden zodat ik niet elk jaar moet gaan?
 
Valet mode it is then 👍 . De chauffeur heeft zich vandaag al gemeld om af te spreken voor volgende week. Vind het wel leuk geregeld hoor maar vraag me toch af waarom dat niet werd gedaan op voorhand. Hij stond al bijna 2 weken in Awans.
Bijkomende vraag, blijkbaar moet een trekhaak waarmee +750kg wordt getrokken elk jaar gekeurd worden, ongeacht nieuw voertuig of niet.
Deze moet dienen voor een ongeremde -750kg moto trailertje en een kleine ongeremde "containerpark" aanhanger. Moet ik dat ergens vermelden zodat ik niet elk jaar moet gaan?
Als je niets zegt, worden ze tot 750 gekeurd. Althans, bij mij was het zo. Wat staat er op jouw plaatje met toegestaan gewicht?
 
Geen idee, ik heb het beschermplaatje in de bumper er nog niet af gehad, maar ik veronderstel dat er 1600kg geremd als max sleep zal staan.
Ik zal het de man, die ermee gaat, op wijzen. Ben benieuwd want elk jaar met een nieuwe wagen naar de keuring gaan, (bovendien ook geen bonusjaren meer, maw, om de 2 jaar pas keuren) hoeft voor mij niet per se ;)
 
Geen idee, ik heb het beschermplaatje in de bumper er nog niet af gehad, maar ik veronderstel dat er 1600kg geremd als max sleep zal staan.
Ik zal het de man, die ermee gaat, op wijzen. Ben benieuwd want elk jaar met een nieuwe wagen naar de keuring gaan, (bovendien ook geen bonusjaren meer, maw, om de 2 jaar pas keuren) hoeft voor mij niet per se ;)
Tijdens die eerste keuring kies je voor een keuring tot 750 (na 4j pas keuren) of >750kg, dan is het elk jaar keuren.
Zeg het nog eens tegen de gast als hij je auto oppikt: “keuren tot 750kg”, dan komt het wel in orde.
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
Goedemorgen. Gisterenavond software update 2023.44.30.7 begonnen. Deze nacht en deze morgen staat er 100% maar nog altijd met het "draaiend wieltje". Lijkt dus te blijven hangen. App afsluiten of telefoon uitschakelen verandert niets. Iemand advies?
 
Goedemorgen. Gisterenavond software update 2023.44.30.7 begonnen. Deze nacht en deze morgen staat er 100% maar nog altijd met het "draaiend wieltje". Lijkt dus te blijven hangen. App afsluiten of telefoon uitschakelen verandert niets. Iemand advies?


Ik heb dat een keer gehad en dat opgelost met een reset. Voor de zekerheid zou ik even met road side assistance bellen om mee te kijken en advies, ymmv.
 
Bedankt @Dikkie Dik. Ik heb geprobeerd te bellen naar 03 8081782, ik veronderstel dat je dat nummer bedoelt?
Geduld is een deugd maar daar binnen geraken lijkt mission impossible. Na 2x zonder succes wachten, een andere optie geprobeerd. Dat blijkt alleen in nood te mogen en heb ik afgelegd. Ondertussen een reset gedaan zoals voorgesteld tijdens het wachten en na een tijdje begon de download opnieuw. Tegen de middag was het opgelost.
Toch nog een vraag voor de anciens hier. Als je belt moet je eerst taalkeuze maken. Met het touchscreen in de wagen lukte dat niet, de vraag om een keuze te maken wordt 3x gesteld en dan wordt het contact verbroken. Ik moet dan mijn telefoon ontkoppelen om via de telefoon de keuze maken?
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Bedankt @Dikkie Dik. Ik heb geprobeerd te bellen naar 03 8081782, ik veronderstel dat je dat nummer bedoelt?
Geduld is een deugd maar daar binnen geraken lijkt mission impossible. Na 2x zonder succes wachten, een andere optie geprobeerd. Dat blijkt alleen in nood te mogen en heb ik afgelegd. Ondertussen een reset gedaan zoals voorgesteld tijdens het wachten en na een tijdje begon de download opnieuw. Tegen de middag was het opgelost.
Toch nog een vraag voor de anciens hier. Als je belt moet je eerst taalkeuze maken. Met het touchscreen in de wagen lukte dat niet, de vraag om een keuze te maken wordt 3x gesteld en dan wordt het contact verbroken. Ik moet dan mijn telefoon ontkoppelen om via de telefoon de keuze maken?
Telefoon wordt niet meer opgenomen, behalve inderdaad met pech langs de weg.
Je kan op je telefoon kiezen zonder de connectie te verbreken met je wagen.
 
Er wordt niet meer opgenomen? Proper, gelukkig is er dit forum :cool:

Ik heb eerst geprobeerd de menukeuze te maken op mijn telefoon.
Moet ik sowieso eens nader bekijken want mijn berichten zijn ook niet te lezen in de wagen. Contacten, agenda enz wel. Ik werk met Android maar krijg de indruk dat alles wat meer is afgestemd op iPhone.
 
Hier een vraagje over tesla road assist. Hebben jullie hier ervaring mee en is de bereikbaarheid en snelheid ok? Wij hebben onlangs een model Y aangeschaft en voor vakanties met de kids wil ik toch wat zekerheid hebben in de afhandeling mochten we pech hebben. Hebben jullie een anwb lidmaatschap erbij ?
 
Hier een vraagje over tesla road assist. Hebben jullie hier ervaring mee en is de bereikbaarheid en snelheid ok? Wij hebben onlangs een model Y aangeschaft en voor vakanties met de kids wil ik toch wat zekerheid hebben in de afhandeling mochten we pech hebben. Hebben jullie een anwb lidmaatschap erbij ?
Bijstandsverzekering is sowieso handig. Tesla sleept enkel af binnen 50km van een SeC. En als het geen garantiezaak is, zijn ze superduur. Ik stond ooit in In panne in Engeland en Tesla kon van op afstand niet uitmaken of het een garantiegeval was en raadde mij aan om op zeker te spelen en mijn bijstandsverzekering aan te spreken.
Je kan ook andere oorzaken voor pech hebben dan mechanisch. Kapotte band, ongeval, kwetsuur op wandeling. In weet niet hoe het bij ANWB zit, maar bij de VAB is elke bijstand op reis verzekerd, ook als het niet wagen-gerelateerd is. Zelfs als je met het vliegtuig op reis bent.
 
  • Like
Reactions: devil-e
Tijdens die eerste keuring kies je voor een keuring tot 750 (na 4j pas keuren) of >750kg, dan is het elk jaar keuren.
Zeg het nog eens tegen de gast als hij je auto oppikt: “keuren tot 750kg”, dan komt het wel in orde.

De afspraak die Tesla heeft met firma die gaat is 750kg keuren. Anders komt er ongeveer 25€ bij. Tot 1600kg moet telkens de volledige wagen gekeurd worden.

Ben daar nog altijd een beetje ruzie voor aan het maken omdat op de website staat dat er 1600kg kan getrokken worden, maar nergens dat er maar voor 750 kg standaard wordt gekeurd.

Ik ben ondertussen al een eerste keer terug geweest in oktober.
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
Hier een vraagje over tesla road assist. Hebben jullie hier ervaring mee en is de bereikbaarheid en snelheid ok? Wij hebben onlangs een model Y aangeschaft en voor vakanties met de kids wil ik toch wat zekerheid hebben in de afhandeling mochten we pech hebben. Hebben jullie een anwb lidmaatschap erbij ?
Heb er zelf aanvullend wat bij Allianz voor afgesloten, voor dacht 100 euro per jaar. Meer dekking en vond het ook veel duidelijker waar je wel en niet op kunt rekenen.
 
  • Like
Reactions: devil-e
Hier een vraagje over tesla road assist. Hebben jullie hier ervaring mee en is de bereikbaarheid en snelheid ok? Wij hebben onlangs een model Y aangeschaft en voor vakanties met de kids wil ik toch wat zekerheid hebben in de afhandeling mochten we pech hebben. Hebben jullie een anwb lidmaatschap erbij ?
Vanaf het begin ANWB erbij, gelukkig nooit nodig gehad.
 
  • Like
Reactions: devil-e
Ik vind het een eng gedacht om met maar 10% batterij aan een volgende supercharger aan te komen (zonder file gerekend). Ook extra verbruik voor verwarming in de winter wordt niet mee gerekend door de routeplanner vrees ik
10% is heel veel als buffer. als dat je voorspelde aankomst percentage bij de volgende charger is kun je 200 km file rijden en je bestemming nog halen. Ik probeer altijd onder de 5% aan te komen. Niet met de vintage S maar met de 3 heb je dan voldoende buffer. En door je rijstijl aan te passen kun je onderweg ook spelen met het. verbruik
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD