You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De laadsnelheid wordt aangepast ahv de stekker (Schuko = 13A / blauwe "camping stekker" =16A)Mij is opgevallen dat de Granny charger met verschillende Amperages laadt via gewoon stopcontact? Past hij dat zelf aan of moet je het zelf in de app aanpassen?
Deze morgen zag ik laden aan 7A maar heb daar ook al 13A zien staan.
Als tijdens het laden het interieur en/of de accu verwarmd wordt is dat idd normaal. (in de app zie je dat ook als melding).Valt me deze winter pas op, ik rij ook pas 6 jaar een Tesla, maar laden bij een 11 KW lader gaat nog maar met 10 en als het meezit 12 Ampère in plaats van de 16. Dat komt door de kou??
Merk ik niks van. Er zijn laders die eerst wat minder ampere geven, dan staat er 14/14 maar die schakelen altijd na een minuut naar 16/16. Nog niet gehad dat de laadsnelheid op AC lager is.Valt me deze winter pas op, ik rij ook pas 6 jaar een Tesla, maar laden bij een 11 KW lader gaat nog maar met 10 en als het meezit 12 Ampère in plaats van de 16. Dat komt door de kou??
Ik heb een 3x25A lader en de auto kan max 3x24A hebben.Merk ik niks van. Er zijn laders die eerst wat minder ampere geven, dan staat er 14/14 maar die schakelen altijd na een minuut naar 16/16. Nog niet gehad dat de laadsnelheid op AC lager is.
De rest gaat wellicht in batterijconditionering.Valt me deze winter pas op, ik rij ook pas 6 jaar een Tesla, maar laden bij een 11 KW lader gaat nog maar met 10 en als het meezit 12 Ampère in plaats van de 16. Dat komt door de kou??
Sts nu weer te laden bij de sportschool. Allemaal vreemde meldingen. Heb een service-verzoek ingeschoten. Ben benieuwd. Bedank allemaal, in casu @Phil V, @MaartenD, @RobsEV en @SparkyM3LR4WDDe rest gaat wellicht in batterijconditionering.
Ik zie niets raars in het plaatje toch?Sts nu weer te laden bij de sportschool. Allemaal vreemde meldingen. Heb een service-verzoek ingeschoten. Ben benieuwd. Bedank allemaal, in casu @Phil V, @MaartenD, @RobsEV en @SparkyM3LR4WD
PS vreemde meldingen op het scherm: hou uw laadkabel aangesloten...
Sts nu weer te laden bij de sportschool. Allemaal vreemde meldingen. Heb een service-verzoek ingeschoten. Ben benieuwd. Bedank allemaal, in casu @Phil V, @MaartenD, @RobsEV en @SparkyM3LR4WD
PS vreemde meldingen op het scherm: hou uw laadkabel aangesloten...
Sorry, de melding in het scherm, Batt. warmt op - Hou opl. kabel aangesloten...Ik zie niets raars in het plaatje toch?
Nee, de opmerking Batterij warmt op - Hou opl. kabel aangesloten nog nooit gehad. Ook nog nooit meegemaakt dat hij niet startte met laden. Het is geen -20...Niets afwijkends te zien, een door en door koude accu waar wat warmte in moet om te kunnen laden.
(ter bescherming van accu zelf)
Komt bij mij ook wel eens voor als ik niet in de garage parkeer en de auto met koud weer (rond of onder vriespunt) wat langer buiten laat staan.
Melding laadkabel aangesloten heeft hier ook mee te maken -> dan kan de auto indien nodig bijladen/warmen zonder dat de accu leeg raakt.
Mijn X staat thuis in een 'verwarmde' garage. mimimaal blijft het daar wel 10 graden en toch zie ik de gele lijntjes in mijn scherm dus hij vind de accu nog koud bij 10 graden C.Nee, de opmerking Batterij warmt op - Hou opl. kabel aangesloten nog nooit gehad. Ook nog nooit meegemaakt dat hij niet startte met laden. Het is geen -20...
Tesla heeft aardig wat bijgestuurd op koude accu’s, bij mijn eerste S uit 2014 was er veel minder beperking (mbt regenenratie en laden) deze winter lijkt het nog wat voorzichtiger geworden allemaal, zal wel goed zijn voor de accu.Nee, de opmerking Batterij warmt op - Hou opl. kabel aangesloten nog nooit gehad. Ook nog nooit meegemaakt dat hij niet startte met laden. Het is geen -20...
Je bedoelt niet dat hij bij parkeren bij vrieskou, de ramen net niet helemaal sluit? Dat is feature om vastvriezen te beperken. Als je gaat rijden sluit hij ze weer helemaal.Nu met die dooi overdag en vrieskou s'nachts blijf mijn bestuurdersraam vaak omhoog. Dan gaat de deur wel open maar niet goed dicht. Ik had altijd het idee dat het de rubber strip die langs de onderkant van het raam zit de boosdoener is, maar is dat ook zo? Ik begin er nu aan te twijfelen.
Die krijg je echt niet alleen bij -20. Ik had hem gisteren ook, wat was het de afgelopen nachten, -5? Is volkomen normaal. En hij is dan ook niet alleen de batterij aan het opwarmen, dat gaat gewoon tegelijk met het laden.Nee, de opmerking Batterij warmt op - Hou opl. kabel aangesloten nog nooit gehad. Ook nog nooit meegemaakt dat hij niet startte met laden. Het is geen -20...
Prima, nooit eerder gezien en voor alles is een eerste keer, maar desalniettemin tik nog maar 10 of 12A aan. Dat blijft raar. Morgen is het warmer, ben benieuwd.Die krijg je echt niet alleen bij -20. Ik had hem gisteren ook, wat was het de afgelopen nachten, -5? Is volkomen normaal. En hij is dan ook niet alleen de batterij aan het opwarmen, dat gaat gewoon tegelijk met het laden.
Mijn laden van gisteren, met 32% SOC begonnen, was gewoon met 16A, maar de eerste 10 minuten was de battery heater aan en ging de range ook minder hard omhoog. Daarna gewoon 11 kW laden.
Volkomen normaal.