Lijkt me een goed issue voor Nederland Elektrisch - Formule E-Team.
In contact komen met het FET? Stuur een e-mail naar de FET-secretaris.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In contact komen met het FET? Stuur een e-mail naar de FET-secretaris.
Je zou eens op het Renault Zoe forum kunnen kijken daar is heel veel geschreven over type A, A-EV en B aardlekschakelaars. Mogelijk dat de Zoe met zijn motor die tevens als oplader gebruikt wordt gevoeliger is voor de gelijkstroomfout. Overigens hebben de laadpaalinstallateurs van Maxem gewoon type A in mijn meterkast gestopt. Dus ik heb in ons vakantiehuis maar hetzelfde gedaan..
Heeft er iemand van jullie ervaring met die RCD type A-EV ? En is deze toegelaten in België volgens AREI ?
Nogmaals sorry als ik dit gemist zou hebben in de 259 pagina's van dit topic .. I did search .
Wim
Chique oplossing! Kunnen hier trouwens andere EVs ook laden?Wij hebben bij ons nieuwe kantoor in Vlissingen sinds deze twee 22kW Tesla Wall Connectors met loadbalancing. Delen 1 32A automaat.
Voor EUR 1100 twee laadpunten vind ik een mooie deal.
View attachment 214330
Thanks, zullen de Japanners leuk vindenJa, de HPWC werkt met andere EVs, mits type 2 aansluiting natuurlijk (want vaste kabel).
Iemand in België die ook een Keba P20/P30 op een type A lekstroom heeft staan en door de keuring is geraakt?Ik heb, met een Keba P30 (net geinstalleerd) enkel een type A aardlek geplaatst. De Keba P30 heeft ingebouwd een lekdetectie voor DC stromen, dus is een type B niet meer nodig. De laadpaal kost iets van 1000 euro, dus dan valt dat nog erg mee (type B aardlek is inderdaad erg duur). Daarnaast heeft de Keba ook een kwh meter ingebouwd (zeer prettig).
Ik heb de aansluiting nu als volgt:
- Ingaande aansluiting aangesloten op een 300 mA verzegelbare aardlek
- Van de 300 mA aardlek naar een 30 mA aardlek voor de laadpaal (ik vind 300 te hoog)
- Aardlek naar een 4P automaat 32A
- Automaat naar laadpaal
Iemand in België die ook een Keba P20/P30 op een type A lekstroom heeft staan en door de keuring is geraakt?
Las het van de week al. Blij dat ik me ouderwetste draaischijf nog hebReden om een extra MID meter voor de installatie te plaatsen:
850 duizend slimme stroommeters blijken onbetrouwbaar - Binnenland - Voor nieuws, achtergronden en columns
Gelukkig lijkt het voor de Tesla mee te vallen, gezien onderstaande zin in dat artikel. 11 kW is toch andere koek dan 75 WReden om een extra MID meter voor de installatie te plaatsen:
850 duizend slimme stroommeters blijken onbetrouwbaar - Binnenland - Voor nieuws, achtergronden en columns
Het probleem speelt vooral bij apparaten die 75 watt of minder verbruiken