RichieB
Collaborator
Zeker!
En wil gewoon kunnen inpluggen, zonder ooit rekening te hoeven houden met load in huis.
Dat kan je ook gewoon je Tesla instellen om beginnen te laden om 23:00 uur. Scheelt je ook weer zo'n 2 cent per kWh.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zeker!
En wil gewoon kunnen inpluggen, zonder ooit rekening te hoeven houden met load in huis.
Overigens denk ik dat, als je toch een data kabel van je meterkast naar je laadpaal trekt, je het ook met één PI af zou moeten kunnen. Ik overweeg om die kabel alsnog te trekken (mijn hoofdkabel moet ook nog ondergronds ) en zo niet afhankelijk te zijn van de WiFi verbinding.
Dat kan je ook gewoon je Tesla instellen om beginnen te laden om 23:00 uur. Scheelt je ook weer zo'n 2 cent per kWh.
Precies wat ik gedaan hebZWiFi issues ondervangen door zo te maken dat de auto altijd minimaal met 3x6-9A kan laden. Als WiFi eruit ligt, gebruik je de overwaarde van de 3x25 tov de 3 16A groepen (klopt nooit precies, maar WiFi ligt er eigenlijk nooit uit, dus voldoende marge) En anders gebruiken wat je doorkrijgt.
Dag Ton Kuijt, Ik krijg mijn 3 of deze week of de volgende. (net gisteren de rekening betaald). Ook ik moet deze buiten laten staan. Is er nog eentje over? Wil er best ook voor betalen. graag hoor ik . Peter StringaTPU had ik niet in de voorraad, sorry Twee prototype's in PLA geprint, gratis af te halen in Katwijk aan Zee. Als ze goed passen dan ga ik in PETG of TPU pogingen wagen.
Ik moet de afwerking van het contactvlak nog ietsje mooier maken denk al is de foto lelijker dan het live resultaat...
Ik had er ook om gevraagd, maar vergeet mij maar.Dag Ton Kuijt, Ik krijg mijn 3 of deze week of de volgende. (net gisteren de rekening betaald). Ook ik moet deze buiten laten staan. Is er nog eentje over? Wil er best ook voor betalen. graag hoor ik . Peter Stringa
Mijn situatie.Ik koop de auto prive. Van de zomer al voorbereidingen getroffen voor thuisladen bij mijn beide huizen. Tesla Wall Connectors gekocht via Marktplaats. Zelf aan de kabels aangesloten en electriciens gehuurd voor aansluiting aan de krachtgroepen van de stoppenkast. Aanschafprijs voor de twee incl kabels plus kWh meters was € 1400. Daar kwam aanpassing aan de stoppenkasten nog bij. Laadkosten zijn de electriciteitslevering van Qurrent en binnenkort van Pure Energie € 0,17 per kWh. Meer niet. Daarnaast worden de kosten nog lager als de zonnepanelen en opslag komen. De initiele investering is hoog, maar die wordt terugverdiend bij verkoop van de huizen. Dus in feite zijn alleen de verbruikskosten (Qurrent/pure Energie) een punt waar ik naar moet kijken. Geen gedoe met huur of abonnementen. Voor de zakelijke rijder is wel idd een kWh meter tussen de Wall connector en de stoppenkast nodig om de hoeveelheid gebruikte kWh's te kunnen registreren en te verantwoorden.Ik heb een vraag, weet niet zeker of dit de juiste plek is, over laden aan huis.
Wij hebben een laadpaal van Eneco (aangelegd via vorige werkgever echtgenoot), maar onze energieleverancier is Greenchoice. Nu heb ik een laadpas van The New Motion (bij elke lading opstarttatrief €0,30). Maar ik heb het idee dat dit handiger kan.
Kan iemand mij vertellen of ik direct via Greenchoice een laadpas kan vragen waarbij ik niet steeds een opstarttarief hoef te betalen? Maar ook geen abonnement?
Ik rijd de Tesla zakelijk.
Ik heb moeite om door de bomen het bos te zien...
17 cent was bij Qurrent. Maar mijn vast contract liep vier dagen geleden af en ben overgestapt naar Pure Energie, omdat die toch groener blijkt te zijn. De prijs zal wel hoger zijn, maar ik heb nog niet in detail uitgerekend hoeveel hoger. Schatting is idd rond de 21/22 cent incl. Binnenkort panelen en opslag erbij. Dan wordt de prijs toch weer lager, vandaar dat ik het nog niet in detail heb uitgerekend.17 cent/kWh is wel echt een goede deal op dit moment, hoe krijg je dat dan voor elkaar? Overal waar ik kijk zit je minimaal op 21 ct/kWh inclusief alle belastingen (voor het deel onder de 10.000 kWh). Vorig jaar was dat nog een stuk lager.
Proto's gepast, @Merijn bedankt! Ik start een draadje hiervoor. Moet nog ff bedenken hoe ik het het slimst kan aanpakken, maar komt goed denk!
Die laatste mogelijkheid heb ik naar zitten kijken; zelfs op Aliexpress, maar niets dus los. Maar ontwerpen van dit soort zaken, heb ik geen kaas gegeten.In principe kan ik alles printen wat op het printbed van 240x240x280 past dus een kapje moet ook wel lukken, de vraag is alleen: Heeft iemand anders het al gemaakt of moet ik het in CAD ontwerpen? Ik kan het namelijk wel ontwerpen maar ben als IT engineer aartslui en heb liever dat iemand anders het maakt Ik weet dat de Mennekes stekers met rubber afdichting te krijgen zijn, dus lijkt me dat die ook los te verkrijgen moeten zijn?
The New Motion (bij elke lading opstarttatrief €0,30). Maar ik heb het idee dat dit handiger kan.
Dat kapje zit toch gewoon op de bij de tesla meegeleverde mennekeskabel! Of ben ik nou blond?In principe kan ik alles printen wat op het printbed van 240x240x280 past dus een kapje moet ook wel lukken, de vraag is alleen: Heeft iemand anders het al gemaakt of moet ik het in CAD ontwerpen? Ik kan het namelijk wel ontwerpen maar ben als IT engineer aartslui en heb liever dat iemand anders het maakt Ik weet dat de Mennekes stekers met rubber afdichting te krijgen zijn, dus lijkt me dat die ook los te verkrijgen moeten zijn?
Apart verhaal. Vanwege techniek of beleidsmatig?Zij stellen dat dit alleen mogelijk is als de hoofdverzekeringen bestaan uit automaten en niet uit smelt zekeringen.
Tja, die vraag heb ik uit staan. Je krijgt alleen verkopers te spreken die geen technische kennis hebben. Een simpele technische vraag beantwoorden kunnen ze niet. Sta al weken in de wacht.Apart verhaal. Vanwege techniek of beleidsmatig?
Willen ze ook doen, of ik dan even akkoord wil geven 409,- ex btw bovenop de kosten voor het aanleggen van het secundaire allocatiepunt.Hoe dan ook, dan plaatsen ze toch gewoon automaten, als dat nodig is?