You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een TWC communiceert net zo min met het huis als een via CEE aangesloten UMC.... maar biedt deze dan wel voordelen ten opzichte van de CEE stekker (buiten het feit dat er geen communicatie is op de CEE)?
...maar deze zou ik graag willen upgraden met zo min mogelijk extra kosten.
De situatie op dit moment is
*een 1 fase 35A hoofdaansluiting,
*16A aardlek automaat in de meterkast voor de laadpaal
*een 5x2.5 kabel van 15 meter
*een 11KW evbox maar aangesloten met 1x16A (3.6KW)
Dit alles om geen 3 fase aansluiting aan te hoeven vragen of de grondkabel en ev box te moeten vervangen door een 7.4KW exemplaar.
Misschien kunnen de mensen hier op het forum me op de goede weg wijzen.
Ik zoek - voor een locatie diep in de Ardennen - een laadoplossing op publiek beschikbaar te stellen. De verlangens daar zijn:
- gekoppeld aan een laadnetwerk (waarbij bezoekers kunnen laden met hun eigen meegebrachte badges)
- smart (rekening houden met de rest van de belasting van het pand, niet alleen de andere laadpalen)
Heeft er iemand enig idee wat hierbij de mogelijkheden zouden zijn? Ik ben er nog niet in geslaagd om iets te vinden dat voldoet aan de beide vereisten :-(.
je moet sowieso eenmalig een bedrag aan je netbeheerder betalen om de 2 extra fasen te ontsluiten. Eenmaal in de meterkast kan je zelf dingen doen, maar bij brand heb je beter een factuur. Er gaan toch flinke vermogens door de (beter goed aangesloten) elementen van je installatie. Ik kan het weten want had bijna brand door een slecht contact in een lasdop die door of namens de voormalige eigenaar was gebroedseld (in de kruipruimte). Pas nadat ik een zwaar vermogen daarover liet lopen kwam die fout aan het licht.Thanks voor je reactie, ik denk dat ik inderdaad die stap maar gewoon moet maken.
Grondkabel en ev box heb ik trouwens zelf geplaatst, zekeringkast aanpassen lukt me ook wel verwacht ik. Enkel het upgraden van de hoofdaansluiting en de slimme 3 fase meter plaatsen gaat wat lastiger worden
En wat nou als je die factuur niet hebt? Ik bedoel: heb jij een factuur van de aanleg van je meterkast gekregen toen je je huis kocht? Ik in ieder geval niet. En al had ik die wel dan kon ik nog niet aantonen dat ik nadien niets veranderd heb.je moet sowieso eenmalig een bedrag aan je netbeheerder betalen om de 2 extra fasen te ontsluiten. Eenmaal in de meterkast kan je zelf dingen doen, maar bij brand heb je beter een factuur. Er gaan toch flinke vermogens door de (beter goed aangesloten) elementen van je installatie. Ik kan het weten want had bijna brand door een slecht contact in een lasdop die door of namens de voormalige eigenaar was gebroedseld (in de kruipruimte). Pas nadat ik een zwaar vermogen daarover liet lopen kwam die fout aan het licht.
Wat voor schade ben je bang voor? Het ergste wat er kan gebeuren is denk ik dat je hoofdzekering er uit klapt. Dat is die namelijk voor. En als dat ook nog eens binnen 10 seconden gebeurt is er m.i. meer aan de hand dan alleen overbelasting.Ecotap kan wel de stroomrichting bepalen, dus als je zonnepanelen aan het terugleveren zijn zal de paal juist veel meer vermogen tot zijn beschikking hebben. Ook lees ik hier nog steeds verontrustende berichten over het uitlezen van de p1 poort om de laadpaal te knijpen bij een hogere belasting dan de netaansluiting. Een p1 meter geeft maar eens per 10 seconden de waardes door, of je moet een v5 hebben, dan is het een seconde. Je moet gewoon zeker zijn dat je middels een analoog signaal binnen 0,2 seconden kan afschakelen of knijpen. Zeker met 10 seconden is kans op schade aan je elektrische installatie aanwezig.
Sowieso zou je anders het probleem krijgen dat de volle mep door 1 x 16 as ampere moet. Maar nog steeds vraag ik me af of 2 x 16 wel hetzelfde is als 1 x 32.De 2*16 breakers voor een kookplaat zitten aan elkaar, zodra er een probleem is schakelen ze samen af. Echter moet je in jouw idee dan wel even opletten dat de stroom door de 0 niet via één ader gaat lopen, anders kan dit met 32 A weer een probleem geven op 2.5mm2.
de TWC hangt ondertussen, en laadt, maar het frontje geeft geen licht. Is dit wss vergeten de connector van het frontje aan te sluiten of zou dit nog iets anders kunnen zijn?
groet
Had ik ook. Heel belangrijk dat je na de installatie de draaischakelaar op 0 zet, het kabeltje van het deksel aansluit en dan de stroom eropzet. Dan de knipperende LEDs afwacht, dan de stroom er weer afhaalt en dan pas de draaischakelaar instelt op het niveau dat je wil hebben. En daarna de stroom er pas weer op zet.
Als je die volgorde niet goed aanhoudt, dan blijft de LED op zwart.
Kijk maar in deze video: Installation - TESLA Wall Connector
De omweg van de schakelaar eerst op 0 zetten is op dit forum dacht ik nooit besproken en zou dat zeker wel zijn als het een issue was. Bij mij werkte het ook zonder deze tussenstap. Ik kan alleen maar bedenken dat er een probleem (bad connection) in je draaischakelaar of in je connector van de ledstrip zelf heeft gezeten (vuiltje of zo), dat door het omschakelen/in en uitpluggen is opgelost.klopt dat het niet met zoveel woorden gezegd wordt in de video, maar ik had hem eerst niet op nul gezet en direct op 7 en toen deed de LED het bij mij niet. Toen heb ik gedaan wat in de video gezegd wordt en deed de LED het wel.
Je moet echt dat kabeltje eerst aansluiten en op nul draaien zonder stroom en dan pas de stroom erop zetten.
Probeer het maar uit. Bij mij gaat de LED anders niet knipperen als je die procedure niet volgt. Met alleen de resetknop indrukken, ging mijn LED niet knipperen.
De omweg van de schakelaar eerst op 0 zetten is op dit forum dacht ik nooit besproken en zou dat zeker wel zijn als het een issue was. Bij mij werkte het ook zonder deze tussenstap. Ik kan alleen maar bedenken dat er een probleem (bad connection) in je draaischakelaar of in je connector van de ledstrip zelf heeft gezeten (vuiltje of zo), dat door het omschakelen/in en uitpluggen is opgelost.
EDIT: Ik heb de handleiding er nog even op nagelezen en ook daarin wordt de 0-stap niet genoemd bij installatie.
De installatie laten checken kan geen kwaad maar die factuur maakt niets uit. Is dan trouwens toch verbrandje moet sowieso eenmalig een bedrag aan je netbeheerder betalen om de 2 extra fasen te ontsluiten. Eenmaal in de meterkast kan je zelf dingen doen, maar bij brand heb je beter een factuur. Er gaan toch flinke vermogens door de (beter goed aangesloten) elementen van je installatie. Ik kan het weten want had bijna brand door een slecht contact in een lasdop die door of namens de voormalige eigenaar was gebroedseld (in de kruipruimte). Pas nadat ik een zwaar vermogen daarover liet lopen kwam die fout aan het licht.