shthpnz
Member
Ik ga eens kijken of 2x TWC op de Maxem geen optie is. Esthetisch en relatief goedkoop.
Bel ze gewoon op, ze zitten in Amsterdam en zijn uiterst behulpzaam en transparant in wat wel en niet kan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga eens kijken of 2x TWC op de Maxem geen optie is. Esthetisch en relatief goedkoop.
De interne laders van je Tesla gebruiken 230 V, welke in een 3 fasige aansluiting te vinden is tussen L1 - N, L2 - N en L3 - N. De 400 V waarvan vaak sprake is, meet je tussen L1 - L2, enz. Je compressor zal hier wel gebruik van maken omdat deze met een 3 fasige motor werkt, maar de 3 losse enkelfasige laders in de Tesla dus niet. Je telt dan ook met 3 x 230 V, niet met de 400 V.Begrijp ik het goed dat in principe 3x32A, 400V zou volstaan? Stel nu dat ik de compressor gebruik dan worden de twee elektrische wagens niet geladen binnen deze groep, maar van het moment dat ik de compressor afzet dat de twee Tesla’s geladen kunnen worden aan een theoretische 400V x 3 x (32A/2) = 19,2 kW
waardoor de wagen zou kunnen geladen worden in 4 uur? Of ben ik totaal verkeerd en ondersteund de Tesla Model 3 dit totaal niet?
Dit lijkt me meer in lijn wat je kan verwachten bij een SR+. De 79 km/u van "Maicol" #7893 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wat misschien ook een extra check is, is het maximum aantal km dat bij 100% of 90% SoC wordt gemeld door de batterij. Voor mijn LR/AWD is dat resp. 499 km of 449 km. Dat is in lijn met wat anderen melden.Mijn SR+ geeft 71 km/u aan bij 3-fase laden op 16 A.
Dit lijkt me meer in lijn wat je kan verwachten bij een SR+. De 79 km/u van "Maicol" #7893 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wat misschien ook een extra check is, is het maximum aantal km dat bij 100% of 90% SoC wordt gemeld door de batterij. Voor mijn LR/AWD is dat resp. 499 km of 449 km. Dat is in lijn met wat anderen melden.
Heb je range op Typical of Ideal staan? En kun je de details van het laden laten zien? Dwz volt/A?Kan zijn dat ik iets verkeerd lees misschien maar ik zie toch echt 79km. (Heb foto bijgevoegd)
Ik heb jullie advies nodig. Ik probeer zoveel mogelijk informatie mee te geven mijn excuses voor de langdradigheid.
Binnen een paar maanden vervang ik mijn huidige leasewagen door een Tesla Model 3 en volgend jaar wordt de wagen van mijn vrouw ook vervangen door een Tesla Model 3. Één van de wagens zal letterlijk aan de andere kant van de muur staan van de zekeringkast, maar de tweede auto en de compressor staan in de garage ongeveer 15 meter van de zekeringkast.
Ik werk door de dag als freelancer en ‘s avonds werk ik aan auto’s tot middernacht ongeveer. Tegen 6:00 vertrek ik terug en moet de Tesla geladen zijn.
Dat gezegd zijnde ben ik op zoek naar een schroefcompressor voor professionele doeleinden met een netto luchtopbrengst van minstens 450 liter/minuut, heb ik uitgerekend op basis v/d pneumatische tools die ik nodig heb. Deze compressor zal dus voornamelijk ‘s avonds gebruikt worden tot middernacht. Door de hoge benodigde netto luchtopbrengst voor de compressor, heb ik echter een spanning nodig van 400V en een stroom van 32A. Dit wil dus zeggen dat ik contact moet opnemen met Fluvius om het vermogen thuis te verhogen.
Waarvoor ik nu jullie advies wil vragen: ik ben eerst en vooral een totale leek wat elektriciteit aangaat en ik weet nu niet waar te beginnen met dit allemaal? Moet ik contact opnemen met een elektricien en kan deze dan uitrekenen of het al dan niet zinvol is om het vermogen aan te passen naar bijvoorbeeld 3x63A, 400V zodat ik binnenkort de compressor kan gebruiken terwijl de 2 auto’s staan te laden?
Begrijp ik het goed dat in principe 3x32A, 400V zou volstaan? Stel nu dat ik de compressor gebruik dan worden de twee elektrische wagens niet geladen binnen deze groep, maar van het moment dat ik de compressor afzet dat de twee Tesla’s geladen kunnen worden aan een theoretische 400V x 3 x (32A/2) = 19,2 kW
waardoor de wagen zou kunnen geladen worden in 4 uur? Of ben ik totaal verkeerd en ondersteund de Tesla Model 3 dit totaal niet?
Graag jullie raad en wie zou ik kunnen contacteren die mij hierbij kan helpen? Ook zou er moeten gekeken worden naar welke kabels moeten getrokken worden.
Mijn excuses voor de lange post maar ik vind het allemaal complexe materie en als leek weet je gewoon niet waar te beginnen.
pHeb je range op Typical of Ideal staan? En kun je de details van het laden laten zien? Dwz volt/A?
Heb je range op Typical of Ideal staan? En kun je de details van het laden laten zien? Dwz volt/A?
De netspanning mag minimaal 207V, nominaal 230V en maximaal 253v zijn (230V +/-10%)Misschien ligt je netspanning een eind boven de 230 V?
Zit toch niet op een M3? Alleen op S en X?Onder het menu scherm staat iets over batterij weergegeven in energie of afstand, achter afstand kan je kiezen tussen je typische verbruik of het ideale volgens Tesla
Bij mij meestal ca 235V. Dan staat er bij mij ook de gemeten stroom te wisselen tussen 15A en 16A. Als ik de limiet instel op max.=16A dan staat de werkelijke ingestelde stroom te wisselen tussen 15A en 16A.
View attachment 433177