You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk niet dat ze dat ooit gaan doen. De 16,5 kW voor S en X vereisen al een krachtaansluiting als je dat wil uitbuiten want je mag geen 24A zekeren achter de normale 25A hoofdzekering van de standaard 3 fase huisaansluiting zetten. Dus voor het grote publiek heeft het thuis weinig zin. De publieke laadpalen voor zover ze 22 kW zijn verdelen dat meestal ook twee over EV's. Er zijn overigens veel meer 11 kW laadpalen, ook vanwege de hogere huur neem ik aan.Of ze moesten ooit de interne lader van de M3 swappen met iets sneller.
22 kW heeft ook weinig toegevoegde waarde, je auto is met een 11 kW lader ook al in een nacht vol.
Dan zijn jouw nachtjes wel heel kort. Als je met 10% thuiskomt en met 90% wil rijden is het 400:65 = 6 uur en 4 min. voor Model 3 LRMja, uiteindelijk wel maar hoelang is jouw nacht ...
Dan zijn jouw nachtjes wel heel kort. Als je met 10% thuiskomt en met 90% wil rijden is het 400:65 = 6 uur en 4 min. voor Model 3 LR![]()
Inderdaad het kan wel! Of het aan de officiële regels voldoet vraag ik me af! Maar zelf zou ik het ook doen!Voor de goede orde, je hebt in het geheel geen verzwaarde 3x35A aansluiting nodig om 3x24A via de TWC te laden. Zoals gezegd doet de Maxem een prima job om, afhankelijk van het andere gebruik, de Tesla zo snel als mogelijk vol te pompen. Huisaansluiting van 3x25A is voldoende.
Bij mij draaien op die aansluiting ook een warmtepomp, elektrische boilers etc.
Ik heb ook een mogelijkheid gemaakt om met 3x24 te laden op mijn 3x25 aansluiting. Dat was nét voordat Tesla de informatie over de maximale laadsnelheid voor de M3 op haar website naar beneden bijgesteldeInderdaad het kan wel! Of het aan de officiële regels voldoet vraag ik me af! Maar zelf zou ik het ook doen!
Inderdaad het kan wel! Of het aan de officiële regels voldoet vraag ik me af! Maar zelf zou ik het ook doen!
In de handleiding: https://www.tesla.com/sites/default...installation-manual-nl-NL-v2.pdf?201612081439,
kun je lezen dat hij voor binnen en buitengebruik is. Ik heb ze ook al een paar keer buiten zien hangen.
Met een LR AWD laad ik 65-66km/u (een beetje netspanningsafhankelijk). Maar dat komt omdat het verbruik van een AWD wat hoger is als van een SR+. Het verschil komt mij overigens wat erg hoog over. 65km/u geven ze ook bij Tesla zelf op. Gewoon 3 fase 16A met Smart-EVSE.79km per uur laad ik met met mijn TWC en 3 fase zonder kosten per maand omdat het allemaal gewoon 16amp.
Hoeveel laden jullie per uur?
Heb een M3SR+
Juist met een Maxem heb je toch aan 1 laadpaal genoeg? Mochten je auto's op dezelfde dag geladen moeten worden gewoon voor het slapen gaan even omprikken naar de ander..Momenteel heb ik een Maxem en een Keba voor de S. Binnenkort komt er een 3 bij en dus een 2e laadpaal nodig. Zouden jullie een 2e Keba bijplaatsen of beiden vervangen door een Alfen ICU of TWC? Ik begreep uit de documentatie dat een Maxem maar één TWC kan aansturen, geen twee. Wel twee Keba's en ik veronderstel ook 2x Alfen ICU.
Delen van ervaring wordt gewaardeerd.
Geen ervaring, maar wel van plan 2 of meer TWC's te plaatsen.Momenteel heb ik een Maxem en een Keba voor de S. Binnenkort komt er een 3 bij en dus een 2e laadpaal nodig. Zouden jullie een 2e Keba bijplaatsen of beiden vervangen door een Alfen ICU of TWC? Ik begreep uit de documentatie dat een Maxem maar één TWC kan aansturen, geen twee. Wel twee Keba's en ik veronderstel ook 2x Alfen ICU.
Delen van ervaring wordt gewaardeerd.
Ik heb je bericht nu een paar keer gelezen maar snap hem niet. Een Maxem is voor mij juist geschikt om 1-2x 11-16kW te leveren op een 3x25A huisaansluiting. Zonder Maxem gaat dat niet werken icm alle andere verbruikers hier in huis.Juist met een Maxem heb je toch aan 1 laadpaal genoeg? Mochten je auto's op dezelfde dag geladen moeten worden gewoon voor het slapen gaan even omprikken naar de ander..