zkpq
Active Member
Stekker 20 sec uit de Maxen halen en op dezelfde manier weer insteken. Polen niet omdraaien.
Dat was hem! Alles groen op het moment, top! Dank!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stekker 20 sec uit de Maxen halen en op dezelfde manier weer insteken. Polen niet omdraaien.
Zoek je nog een baan in de IT Hendrik ? We kunnen altijd goede mensen gebruikenStekker 20 sec uit de Maxen halen en op dezelfde manier weer insteken. Polen niet omdraaien.
5G6 kan prima, maar ik snap de vraag niet helemaal?heb geprobeerd om hier wat info te vinden over leveranciers van 5g6 kabel en prijzen maar niet kunnen vinden. Vandaar deze vraag: is dit een geschikte kabel voor door de kruipruimte?
Staat bij dat het een grondkabel is. Het plaatje laat dat niet zien, maar als ze claimen dat het zo is, dan kan die prima door de kruipruimte.
Ik heb een paar maanden geleden een TWC geplaatst en sinds een aantal weken werkt het knopje voor het openen van het laadklepje niet meer. Het knopje werkt nog wel om de kabel te ontgrendelen als hij aan het laden is, maar de gesloten laadklep reageert niet meer. De laadklep gaat (gelukkig) nog wel open met m'n keyfob. Ik verdenk dus de RF zender in de TWC stekker. Is de TWC kabel + stekker los te vervangen of moet ik dan de hele TWC omruilen?
Ik ook, maar met de pin-to-drive heb in de Tesla weer in keyless entry staan en zou ik de keyfob niet meer nodig hebben. En mocht ik een M3 kopen dan krijg je standaard ook geen keyfob. Dus dan is het wel handig als dat knopje van de TWC gewoon werkt. In het begin deed hij dat ook gewoon..Of dat dit normaal is weet ik niet.
Ik heb er niet zoveel aandacht aan besteed omdat ik hem meestal gewoon via de keyfob ontkoppel.
Ik meen dat de ontvanger ergens bij de achterruit zit, het helpt soms om de stekker wat hoger of meer bij de ruit te houden als je op de knop drukt.Ik heb een paar maanden geleden een TWC geplaatst en sinds een aantal weken werkt het knopje voor het openen van het laadklepje niet meer. Het knopje werkt nog wel om de kabel te ontgrendelen als hij aan het laden is, maar de gesloten laadklep reageert niet meer. De laadklep gaat (gelukkig) nog wel open met m'n keyfob. Ik verdenk dus de RF zender in de TWC stekker. Is de TWC kabel + stekker los te vervangen of moet ik dan de hele TWC omruilen?
Thanks!Staat bij dat het een grondkabel is. Het plaatje laat dat niet zien, maar als ze claimen dat het zo is, dan kan die prima door de kruipruimte.
Je kan ook op de klep lichtjes drukkenHet werkt idd soms wel heel vaag.
De ene keer gaat het laadklep al open als ik maar in de buurt kom met de stekker maar het loslaten van de stekker werkt meestal alleen met de keyfob of via de MCU.
Of dat dit normaal is weet ik niet.
Ik heb er niet zoveel aandacht aan besteed omdat ik hem meestal gewoon via de keyfob ontkoppel.
IT netten zijn vrij specifiek en vind je meestal enkel terug in ziekenhuizen of IT-infrastructuur.
Afhankelijk van je lokatie in België kan het nog verschillen wat voor net je aantreft: zonder N (neuter) of met N.
De modernste variant is TN-S, waarbij je 4 aders binnenkrijgt vanaf de distributiekabel in je straat, zijnde de 3 fasen + neuter en de 5e ader je eigen aarding is.
Oudere netten hebben geen Neuter of nulgeleider en brengen enkel de 3 fase-aders binnen.
TT-TN is dus de juiste instelling, maar er staat veel meer info in het topic over de neuterproblemen: Oplossingen Belgisch 230V neuterprobleem
kleine disclaimer: ik ben geen expert in TWC's, de elektrische theorie houd ik hier erg beperkt
Mijn vraag op dit forum is eigenlijk; Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die slimme tips hebben en mogelijk aandachtspunten hebben hoe dit slim (en kostentechnisch gunstig) te realiseren is. Wellicht nog een beetje algemeen beschreven maar ben benieuwd of mensen hier al input op kunnen geven.