Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben van plan om de Tesla Wall Charger in de garage te monteren. Heeft iemand een slimme oplossing om eventueel ook voor de garage te kunnen laden zonder dat de garagedeur open moet blijven?
Is er iets van een verlengkabel/aansluitpunt door de muur mogelijk?
Of wordt dat dan een rode 3 fase stopcontact (geschakeld voor de veiligheid) aan de buitenkant monteren en de UMC lader gebruiken?

Misschien een andere eenvoudige oplossing: een Kattenluikje plaatsen waar je de stekker en kabel kan doorheen steken... . :rolleyes:
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Tozz and SpeedyEddy
Ik ben van plan om de Tesla Wall Charger in de garage te monteren. Heeft iemand een slimme oplossing om eventueel ook voor de garage te kunnen laden zonder dat de garagedeur open moet blijven?
Is er iets van een verlengkabel/aansluitpunt door de muur mogelijk?
Of wordt dat dan een rode 3 fase stopcontact (geschakeld voor de veiligheid) aan de buitenkant monteren en de UMC lader gebruiken?

Auto binnen zetten? :p
 
Ik heb een automatische roldeur die aan de onderzijde een dik zacht-rubberen afdichtingsprofiel heeft en als de Tesla niet binnen staat dan kan ik hem zo buiten laden met de achterkant tegen de roldeur aan.

Als de roldeur naar beneden gaat, dan knelt hij de kabel op geen enkele manier af, zo zacht is dat profiel.
Ik heb buiten een klikdop gemonteerd waar de type2 Mennekes in kan.

De EV box hangt dus veilig binnen en als de Tesla binnen staat, kan hij dus ook binnen laden.

Dat binnen zetten is overigens nog wel een dingetje met zo'n brede auto. Ik rijd altijd alleen de neus naar binnen en doe de rest met summon of zoals dat nu heet 'voorrijden'.
20190119_121514.jpg
 
Ik heb een automatische roldeur die aan de onderzijde een dik zacht-rubberen afdichtingsprofiel heeft en als de Tesla niet binnen staat dan kan ik hem zo buiten laden met de achterkant tegen de roldeur aan. Als de roldeur naar beneden gaat, dan knelt hij de kabel op geen enkele manier af, zo zacht is dat profiel.
Ik heb buiten een klikdop gemonteerd waar de type2 Mennekes in kan. De EV box hangt dus veilig binnen en als ik Tesla binnen staat, kan hij dus ook binnen laden.View attachment 370032
Strak. En welk merk lader is dit? Mooi geen bak aan de muur.
 
De lader had ik over van mijn Audi A3 e-tron, en zit binnen tegen de muur. Kan maar met 3,6 Kwh laden, dus met 15/16 km per uur, maar als ik hem 's avonds om 18:00 uur parkeer zit er de dag erna weer minstens 200 km in en dat is voor mijn doen meer dan genoeg.
Ik rijd de Tesla particulier en mijn woon-werk is maar 10km.


upload_2019-1-19_12-34-18.png
 

Attachments

  • upload_2019-1-19_12-32-10.png
    upload_2019-1-19_12-32-10.png
    3 MB · Views: 33
  • Like
Reactions: Maurice1
Sinds kort hebben we thuis als tweede EV een Fiat 500e, deze heeft ook een Type-1. Voor de Tesla gebruik ik een lader met vaste kabel.
Ik heb een adapterkabel van Type-2 naar Type-1 gekocht, werkt probleemloos, en ook i.c.m. bruikbaar met mijn type-2-type-2 laadkabel.

Met een 32A Type-2 naar -1 adapter-kabel kan ik daarmee dan tot tot 30A (enkel-fase natuurlijk) de Fiat laden op de 22 kW publieke laadpalen (met ' maar' iets van 6,6 kW uiteraard)

In principe zou dat op alle Type-1 EV's moeten werken, het signaleringsprotocol is gelijk. Wel heb ik wel eens ergens gelezen dat een Zoe soms niet op alle laders werkt, maar kan dat zo snel niet terugvinden.

Tip : Wel een klein hangslotje kopen zodat je de Type-1 stekker aan de auto kan vergrendelen. Dan heb je minder kans dat je adapterkabel 'geleend' wordt.

Edit :

DAn krijg je dus zoiets..

View attachment 223664
Sinds kort hebben we thuis als tweede EV een Fiat 500e, deze heeft ook een Type-1. Voor de Tesla gebruik ik een lader met vaste kabel.
Ik heb een adapterkabel van Type-2 naar Type-1 gekocht, werkt probleemloos, en ook i.c.m. bruikbaar met mijn type-2-type-2 laadkabel.

Met een 32A Type-2 naar -1 adapter-kabel kan ik daarmee dan tot tot 30A (enkel-fase natuurlijk) de Fiat laden op de 22 kW publieke laadpalen (met ' maar' iets van 6,6 kW uiteraard)

In principe zou dat op alle Type-1 EV's moeten werken, het signaleringsprotocol is gelijk. Wel heb ik wel eens ergens gelezen dat een Zoe soms niet op alle laders werkt, maar kan dat zo snel niet terugvinden.

Tip : Wel een klein hangslotje kopen zodat je de Type-1 stekker aan de auto kan vergrendelen. Dan heb je minder kans dat je adapterkabel 'geleend' wordt.

Edit :

DAn krijg je dus zoiets..

View attachment 223664

Hallo Gerard,

Ik sta op de lijst voor een Model 3 maar wacht op een voor mij betaalbare uitvoering.
In de tussentijd kijk ik naar een Fiat 500e als 2e auto en ter overbrugging.
Ik ben op zoek naar 32A laadmogelijkheden voor een 500e, uit bovenstaande maak ik op dat dat mogelijk is met een Tesla Wall Connector met een verloopkabel naar Type 1.
Dat lijkt me gezien de gunstige prijs en toekomstige gebruik voor een Model 3 een perfecte oplossing om een 500e in 4 uur te laden.

Vraag: Welke versie van de Tesla Wall Connector gebruiken jullie en/of kun je me vertellen of dit ook werkt met recente versies?

Alvast hartelijk dank!
Hans
 
Hallo Gerard,

Ik sta op de lijst voor een Model 3 maar wacht op een voor mij betaalbare uitvoering.
In de tussentijd kijk ik naar een Fiat 500e als 2e auto en ter overbrugging.
Ik ben op zoek naar 32A laadmogelijkheden voor een 500e, uit bovenstaande maak ik op dat dat mogelijk is met een Tesla Wall Connector met een verloopkabel naar Type 1.
Dat lijkt me gezien de gunstige prijs en toekomstige gebruik voor een Model 3 een perfecte oplossing om een 500e in 4 uur te laden.

Vraag: Welke versie van de Tesla Wall Connector gebruiken jullie en/of kun je me vertellen of dit ook werkt met recente versies?

Alvast hartelijk dank!
Hans
Ik doe hetzelfde met ms en een leaf type 1
upload_2019-1-21_11-24-32.jpeg
 
  • Like
Reactions: HansQ