Ton S90D
Member
Mis ik iets?
M32-kabelwartel heb je nodig.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mis ik iets?
Sinds zaterdag in het bezit van een model 3, echter bij het laden via TWC krijg ik steeds de melding laadtempo verlaagd. Diverse malen stekker opnieuw aangebracht maar blijft melding geven. Krijg geen foutmeldingen op TWC en groene embleem bij laadpunt knippert ook gewoon. Heeft iemand hier ervaring hiermee?
View attachment 380111
Vrienden laten vrienden geen auto's kopen met enkelfasig interne laders.. de vage kennissen die dat toch doen mogen blij zijn dat ik ze 16A aanbied. Anders gaan ze maar 200m verderop 32A publiek laden.Het comfort van een slimme lader is die kleine meerprijs dubbel en dik waard. Ook: stel dat je eens bezoek krijgt van vrienden met een enkelfasig ladende auto. Krijgt die dan ook maar 16A?
Mag je van NEN1010 een TWC zonder eigen groep direct aansluiten op de 3x25A hoofdzekering? Ik heb net mijn TWC beveiligd met een Type B aardlekschakelaar en denk niet dat ik de 4-polige 16A automaat er zo maar tussenuit mag halen.Instellen op 25A zo'n slimme lader en verder niets van aantrekken. Je laadt dan altijd aan maximaal beschikbaar vermogen en je moet met niets rekening houden.
Voltage varieert van 226 naar 230 lijkt mij niet echt veel. Maar als dit de oorzaak is wat is dan de oplossing?Is het voltage van je TWC voeding misschien ingezakt? Als ie lager voltage detecteert, reduceert ie de laadstroom zelf. Works as designed
Sinds zaterdag in het bezit van een model 3, echter bij het laden via TWC krijg ik steeds de melding laadtempo verlaagd. Diverse malen stekker opnieuw aangebracht maar blijft melding geven. Krijg geen foutmeldingen op TWC en groene embleem bij laadpunt knippert ook gewoon. Heeft iemand hier ervaring hiermee?
View attachment 380111
De replacement vandaag binnen. Inmiddels ook vervangen en we laden weer fatsoenlijk. Hopelijk gebeurt het niet nog een keer en heeft de fabrikant de kabels verbeterd. Er zullen vast nog wel 'oude' in omloop zijn...Zelfde probleem. Mijn replacement is vandaag bezorgd. Met inderdaad het verzoek om de kapotte wall connector terug te sturen.
Koffie machine tot dat water in de boiler heet is dat is een ruim kwartier, en weer als je melk gaat stomen... Vaatwasser ongeveer 2x24 minuten volgens grafiek (toon open data)... Daar gaat een 16amp automaat c-kar wel op om denk ik... Koffie machine en vaatwasser kunnen niet op 1 groep... Dat heb ik eens per ongeluk gedaan bij koffie machine in de tuin (feestje)... Ps voor de liefhebber ik heb een volledig zelf gerestaureerde Wega Airy EVD1, groeps uit 1980Ze hebben bij mij de ombouw met automaten als hoofdzekering gedaan toen een
En hoe lang denk je dat die vaatwasser en koffiemachine dat maximale vermogen gebruiken? Zeker niet lang genoeg om de hoofdzekering met C-curve te laten klappen. Als de vaatwasser en koffiemachine op dezelfde fase zitten wordt het wel lastig om die twee tegelijk en samen met het laden van de Tesla aan te zetten. Maar als je de vaatwasser gewoon ‘s nachts laat draaien samen met het laden moet dat geen problemen opleveren.
Hoe is de grondkabel aangesloten?
Volgens de regels van de kunst, dus 2 aders ongebruikt? Of om de spanningsval te beperken met 2 aders voor N en 2 voor L1?
Wat me vreemd lijkt is dat je vermeld dat er een 36A (is dat de echte waarde of een typefout?) automaat richting de garage gaat, maar je toch amper boven de 25A kan verbruiken zonder problemen.
Als je momenteel 2 aders ongebruikt hebt, zou ik deze in parallel aansluiten met de huidige geleiders om je spanningsval te beperken. Als de automaat richting garage voldoende groot is (dus >25A) zou ik de TWC op 25A instellen, al is de vraag hoe vaak je die extra 25% laadsnelheid nodig hebt.
(disclaimer: als belg ben ik niet 100% op de hoogte van de regels in NL)
Wil je zeggen dat, wanneer je overdag oplaadt, de stroom van je zonnepanelen eerst over 35 m kabel van je schuur naar je meterkast gaat en dan over 2 andere aders in dezelfde 35 m kabel weer terug naar je schuur? Dat lijkt me niet heel efficient. Plus dat je nu niet meer voor 2 x 4 mm2 kunt kiezen. Ik denk zelfs dat het niet mag. Je mag bij mijn weten niet met twee groepen over één kabel, tenzij de automaten in de meterkast fysiek gekoppeld zijn: als de ene tript MOET de ander ook trippen. Maar goed, wat is het nut van deze constructie?Dank voor je antwoord.
Nu is de grondkabel zo aangesloten: fase L1 en nul (bruin en blauw vanaf de meterkast naar de garage voor de TWC en het verbruik in de garage en grijs en zwart terug vanaf de Solar Edge omvormer naar de meterkast.
ik ook, maar de ene keer lees ik: opladen meet twee fasen kan niet, DUTCHTM3 je lijkt te suggereren van wel?
Ik heb Stedin gebeld en uitgebreid doorgevraagd. Als je nu 1 automatische zekering hebt dan worden dat er 3 bij aanpassen naar 3-fase, maar als je nu smeltzekeringen hebt blijven ze die gebruiken. Eventueel "zou je de monteur kunnen vragen" of hij toch een automaat plaatst.Standaard doen ze smeltzekeringen want dat is uiteraard het goedkoopst en valt onder de standaard aansluitingskosten. Verwacht uiteraard wel een meerprijs voor de automaten.
Mmmm, zoals we vaker merken klopt de info van "leveranciers" niet altijd.... Voor Stedin is het blijkbaar een no-go.De automaten zitten in een verzegelde kast maar de schakelaartjes steken door een opening naar buiten. Net als bij een gewone groepenkast, maar dan verzegeld.
Echter ze geven aan dat het voor je als klant niets uitmaakt: ook bij een automaat zitten buiten op de kast met de zekeringen geen knoppen. Stedin moet dus zoiezo langskomen om de verzegelde kast open te maken en de automaat te restten. Waarom dat zo was konden ze mij niet uitleggen, behalve dat dit "veiliger" zou zijn. Ook werd mij verteld dat dit niet uniek voor Stedin is, maar landelijk.
Tenzij het verhaal van Stedin niet klopt (van 2 aparte medewerkers gehoord) is het dus wel apart als hier op het forum Nederlanders zijn die aangeven zelf wel de hoofdautomaat te kunnen restten (tenzij ze het zegel hebben verbroken). Misschien werd de groepsautomaat bedoeld?
Zou kunnen. Zo ver gaat mijn kennis ook niet.Het zou kunnen zijn dat als Stedin het doet dat ze deze wel verzegelen.
Wil je zeggen dat, wanneer je overdag oplaadt, de stroom van je zonnepanelen eerst over 35 m kabel van je schuur naar je meterkast gaat en dan over 2 andere aders in dezelfde 35 m kabel weer terug naar je schuur? Dat lijkt me niet heel efficient. Plus dat je nu niet meer voor 2 x 4 mm2 kunt kiezen. Ik denk zelfs dat het niet mag. Je mag bij mijn weten niet met twee groepen over één kabel, tenzij de automaten in de meterkast fysiek gekoppeld zijn: als de ene tript MOET de ander ook trippen. Maar goed, wat is het nut van deze constructie?
Ook heb ik wat vraagtekens bij het advies om enkel fase te blijven in verband met het afschaffen van de salderingsregeling. Heb hier nog nooit van gehoord. Maar goed, wie ben ik ;-)