Hij heeft toch juist een buitenkabel aangeschaft? (YMVK-as zegt hij)Een binnenkabel wil je niet buiten gebruiken! Waarom heb je een binnenkabel aangeschaft?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hij heeft toch juist een buitenkabel aangeschaft? (YMVK-as zegt hij)Een binnenkabel wil je niet buiten gebruiken! Waarom heb je een binnenkabel aangeschaft?
Waarom zou dat beter zijn? Misschien makkelijker (en zelfs dat is maar de vraag), maar beter? 't Zal wsll niet goedkoper zijn.Ik denk dat je beter de kabel met plug en al kunt vervangen. Newmotion heeft natuurlijk liever dat je een nieue laadpaal koopt, die zullen je niet graag helpen.
Je, ik zie het. Hij schrijft "4-aderige binnenkabel heb aangeschaft met een afscherming aan de buitenkant YMVK-as". Ik was getriggered door de begrippen "afscherming" en "YMVK-as", jij denk ik door het woord "binnen", waar ik overheen gelezen heb. Alleen hijzelf zal het weten, maar ik heb een vermoeden .... ;-)Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden) zegt dat hij binnenkabel heeft aangeschaft.
Als hij de grond in moet, in een rode mantelbuis 35mm leggen... ook makkelijk als nog eens iets erbij miet trekken, gelijk trekkoordje meetrekken dan welBelgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden) zegt dat hij binnenkabel heeft aangeschaft.
Hoop wel dat je dan de juiste aderdikte hebt als je collega zo een beunhaas blijkt... afstand vanaf je stroompunt naar de Wall connector is essentieel hierin. Ik zou altijd voor een kabel gaan die 50 AMP aankan. Je weet nooit wat de toekomst brengt en iets dikker is altijd beter ongeacht je netaansluiting. Immers, je kan met een zonnepaneel systeem hogere stromen achter je meter krijgen, bijvoorbeeld 3x50 Ampère op een 3x25 netaansluiting. Bedoel dus de som van de panelen en je netaansluiting. Te dun gaat je Tesla stuiteren en kan je voltage problemen krijgen waardoor je laadsnelheid gaat beperken.
Een binnenkabel wil je niet buiten gebruiken! Waarom heb je een binnenkabel aangeschaft?
Als hij de grond in moet, in een rode mantelbuis 35mm leggen... ook makkelijk als nog eens iets erbij miet trekken, gelijk trekkoordje meetrekken dan wel
wellicht, gemiste kans. Ik heb de 4mm2 al besteld
Niet mee eens: ook in de stekker kant auto wordt zo'n weerstand ingebouwd om aan de auto duidelijk te maken welke capaciteit de kabel heeft. Als die ontbreekt dan gaat de auto uit van een minimale capaciteit.Bij laadpalen met vaste kabels is het m.i. gebruikelijk om bij het instellen van de maximale laadstroom in de regeleenheid al rekening te houden met de capaciteit van de aangesloten kabel. Want die is tenslotte vooraf bekend. Een weerstand in de kabel is dan niet nodig. Alleen bij gebruik van losse kabels (dus bij een paal met een socket) moet de kabel via een weerstand aan de regeleenheid doorgeven wat de max capaciteit van de kabel is, omdat je van te voren niet weet wat voor kabels er voorbij gaan komen. Bij de Smart EVSE modules die je zelf toepast is dat in ieder geval de 'gebruikelijke' gang van zaken. Vraag is natuurlijk even hoe NewMotion dat in haar paal heeft ingeregeld
Natuurlijk zit er een weerstand in om de PP van de auto te verbinden met PE. Die weerstand vertelt de auto dat er een laadkabel is aangesloten maar niet wat voor een. En als dat wel zo is dan zou ik heel graag eens een tabelletje willen zien met de verschillende weerstanden voor de verschillende capaciteiten.Niet mee eens: ook in de stekker kant auto wordt zo'n weerstand ingebouwd om aan de auto duidelijk te maken welke capaciteit de kabel heeft. Als die ontbreekt dan gaat de auto uit van een minimale capaciteit.
CEE outlet is niet echt goed bestand tegen vaak inpluggen. En je moet er heel erg goed op letten dat je goed inplugt.