pvh
Active Member
Bedoel Rated en Typical.. die gebruiken ze dacht ik niet in de M3 meer. Wel de keuze tussen % en KM/MIOP stuurde een schermafdruk van de gegevens in de Tesla app. Die is hetzelfde, voor zover ik weet.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bedoel Rated en Typical.. die gebruiken ze dacht ik niet in de M3 meer. Wel de keuze tussen % en KM/MIOP stuurde een schermafdruk van de gegevens in de Tesla app. Die is hetzelfde, voor zover ik weet.
Range op Typical of Ideal? Waar vind ik dat bij Model 3? Heb ik nog niet kunnen vindenHeb je range op Typical of Ideal staan? ..........
Is er niet bij de 3Range op Typical of Ideal? Waar vind ik dat bij Model 3? Heb ik nog niet kunnen vinden
De energie curve heeft niks met het aantal km/u te maken dat je laadt.Onder het menu scherm staat iets over batterij weergegeven in energie of afstand, achter afstand kan je kiezen tussen je typische verbruik of het ideale volgens Tesla
Is er niet bij de 3
Nee dat ligt volgens mij aan de 680 ohm weerstand die ik gebruik bij de vaste kabel. Bij de losse kabel blijft hij star op 16/16 staan want die gebruikt een 220 ohm weerstand (hoewel dat eigenlijk voor 32A is bedoeld) voor de PP. Dat moet ik nog veranderen en ik ben er vrij zeker van dat het dan over is.Dan is er toch iets niet helemaal pluis met je bekabeling. Hij gaat naar 16/16 en dan zal je voltage waarschijnlijk omhoog schieten waardoor de Tesla dit wil reguleren en dan weer naar 15 amp schiet om vervolgens in een loop te geraken. Net op het randje van wel/niet goede bekabeling volgens je Tesla dan.
Zeker, ik ben me daar volledig van bewust. Maar er zijn zoveel toleranties aan te wijzen waarvan je niet weet hoe nauwkeurig wordt gemeten en afgerond naar hele getallen waarvan je allemaal niet weet wat Tesla werkelijk doet dat je daar alle kanten mee op kunt. Dus het lijkt me niet zinnig om ermee te gaan rekenen.Je vergeet alleen dat metingen nooit absoluut zijn maar een meetfout hebben. Zowel de stroom meting als de spanningsmeting zijn relatief onnauwkeurig, je hebt al gauw een meetfout van 3% te pakken. Stroommetingen zijn onnauwkeuriger dan spanningsmetingen als gevolg van de gebruikte technieken.
Ik mis nog de PP en CP aansluitingen? Zijn die er? Verder kun je bij je batterij op het scherm ook zien hoeveel fasen hij ziet en hoeveel stroom hij meet en wat de netspanning is. Kijk naar de voorbeelden 3 16/16 bij b.v. #7925Een vraag van een redelijke leek op dit terrein...
Ik heb sinds vandaag 3 fase 25A aansluiting. Zekeringen B16. Vervolgens zelf twc aangesloten met 5 aderige kabel. (L1 bruin, L2 zwart, L3 grijs, N blauw en GR geel/groen). Rotary switch op 5 (= max 16A) en laadvermogen in Auto op 16A.
Toch laadt de auto maar op 24km/u. Iemand een idee wat ik fout doe?
Zeker, ik ben me daar volledig van bewust. Maar er zijn zoveel toleranties aan te wijzen waarvan je niet weet hoe nauwkeurig wordt gemeten en afgerond naar hele getallen waarvan je allemaal niet weet wat Tesla werkelijk doet dat je daar alle kanten mee op kunt. Dus het lijkt me niet zinnig om ermee te gaan rekenen.
De metingen worden wel tot op 2 cijfers achter de komma via de API doorgegeven.
Ik mis nog de PP en CP aansluitingen? Zijn die er? Verder kun je bij je batterij op het scherm ook zien hoeveel fasen hij ziet en hoeveel stroom hij meet en wat de netspanning is. Kijk naar de voorbeelden 3 16/16 bij b.v. #7925
@Farlake: beperking ingesteld in de auto?
De auto ziet maar 1 fase 16A. Je hebt de fasen niet goed aangesloten: òf in de TWC, òf in de meterkast (op je alamat of verdeelblok).PP en CP? Niet dat weet. Heb alleen de 5 genoemde aders aangesloten. Ik zie idd geen “3” staan...View attachment 433323
CP en PP is alleen tussen de laadpaal en de auto.Ik mis nog de PP en CP aansluitingen? Zijn die er? Verder kun je bij je batterij op het scherm ook zien hoeveel fasen hij ziet en hoeveel stroom hij meet en wat de netspanning is. Kijk naar de voorbeelden 3 16/16 bij b.v. #7925
De auto ziet maar 1 fase 16A. Je hebt de fasen niet goed aangesloten: òf in de TWC, òf in de meterkast (op je alamat of verdeelblok).
Heb je de procedure voor Driefasen 400V met nul gebruikt?
https://www.tesla.com/sites/default...installation-manual-nl-NL-v2.pdf?201612081439
De volgorde van de fasen L1, L2, L3 maakt niet uit voor Tesla, het is geen 3-fase motor. Ik zou even meten of ze alle 3 wel 230V geven tussen de fase en de nul met een multimeter. Mocht je dat niet hebben: spanningszoeker. Wie heeft de meterkast-zijde aangesloten? Ik zou dat deel ook controleren.Ik heb idd de driefasen 400V met nul gebruikt. Maar ik heb L1,L2 en L3 met respectievelijk bruin, zwart en grijs aangesloten zonder te weten hoe dit in de meterkast is gedaan.....zit daar de fout? (En weet je ook hoe het dan wel moet?
Tof overigens dat jullie zo - snel - helpen!!
Volgens de info die ik heb maakt de volgorde van de fasen L1, L2, L3 niet uit voor Tesla, het is geen 3-fase motor. Autistisch als ik ben, heb ik het zelf altijd wel vanaf de netvoeding t/m laadpunt op volgorde aangesloten.Volgorde van de fases fout? Draai L2 en L3 eens om?
De volgorde van de fasen L1, L2, L3 maakt niet uit voor Tesla, het is geen 3-fase motor. Ik zou even meten of ze alle 3 wel 230V geven tussen de fase en de nul met een multimeter. Mocht je dat niet hebben: spanningszoeker. Wie heeft de meterkast-zijde aangesloten? Ik zou dat deel ook controleren.