Falcon driver
Member
Widoh, LuckyLuke - bedankt voor de deskundige uitleg. Gaat dus toch een EV-box worden dan. Better safe than sorry :smile:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
er zijn mensen die gewoon een UMC continu ingestoken laten thuis, en een extra kopen voor in de auto!
Aangezien de UMC in de U.S. 1500$ kost, kies ik er toch liever voor om voor die prijs een thuislaadstation te installeren.
Bij veel bedrijven zie je ook electrische heftrucks waarvan ik veronderstel dat die ook met krachtstroom opgeladen worden. Zou je de model S daar met de eigen kabel ook op kunnen laden?
Bij veel bedrijven zie je ook electrische heftrucks waarvan ik veronderstel dat die ook met krachtstroom opgeladen worden. Zou je de model S daar met de eigen kabel ook op kunnen laden?
Hm, ik vind de informatie over de CarPlug wel erg mager. Hoeveel KW levert hij? Volgens mij kun je in België ook gewoon prima een ev-box nemen en er zijn vast goede elektriekers die er een kunnen aansluiten denk ik.Ik denk dat ik de Carplug van Electrabel zal opteren:
Elektrische auto op te laden: CarPlug
Ik vind weinig informatie over installateurs van laadpalen in België.
Ik denk dat ik de Carplug van Electrabel zal opteren:
Elektrische auto op te laden: CarPlug
Ik vind weinig informatie over installateurs van laadpalen in België.
De carplug is geen 3-fase lader, dus tenzij je heeeel veel tijd hebt om te laden, kan je er eigenlijk weinig mee. Dan ben je veel beter af met een ev-box !
Hieronder een type plaatje van de Carplug. Blijkbaar max. 3700WDat er een Type 2 (Mennekes is een fabrikant!) aansluiting op zit betekend niet dat het ook een 3-fase EVSE is. Veel goedkope EVSE's zijn enkel-fase 16A en vooral gericht op plug-in hybrides.
Dus toch monofase.Hieronder een type plaatje van de Carplug. Blijkbaar max. 3700W
View attachment 18990
gevonden via CarPlug by Electrabel
Dus toch monofase.
Ik heb hier thuis een 3 fase aansluiting:
Spanning : 3 x 230 / 400 V
Frequentie : 50 Hz
Stroomsterkte : 10 (60) A
Ik heb nu een 3x10mm2 kabel naar buiten liggen om later mijn garage op aan te sluiten. Als ik het goed begrijp moet ik deze vervangen door een 5G10 of 5G6 kabel.
Daar zijn fora voor!Heel wat nuttige informatie hier, mooi !
De HPWC wordt in Europa niet geleverd, hier moet je gewoon een Type 2 station (zoals de Lolo) ergens kopen.Huidige aansluiting is 3x25A.
Ik wil een HPWC (mooi en vaste kabel eraan; ik heb nu een lolo, en laat de kabel vrijwel altijd er aan hangen vanwege het gedoe, tenzij ik op bestemming zeker kan laden).
Dan vraag ik me af of een duolader (of wat de goede benaming zou moeten zijn) zin heeft. Voor maximale laadsnelheid zal ik dus met 3x32A moeten laden.
Maar dan moet ik naar een huisaansluiting van 3x35A, of waarschijnlijk zelfs 3x40A.
En het prijsverschil in vastrecht vind ik (te) fors. En ik verwacht ook vrijwel nooit thuis die snelheid nodig te hebben. Maar ik vraag me wel af wat de maximale laadsnelheid is bij:
- een 3x25A aansluiting
- een duolader
- HPWC
1) Houdt de HPWC rekening met het overige gelijktijdige elektriciteitsgebruik?
2) Als ik het dan bij de 3x25A-aansluiting hou, kan ik dan in theorie tot bijna 3x25A (± 17 kW) laden?
Vaak zijn het maar 50kW laders, dus je doet er iets langer over. Maar die berekening klopt aardig.En nog een andere
3) CHAdeMO gaat tot max 500V/125A = 62,5 kW (toch?). Dus modelS (85 kW) van 10% naar 80% duurt dan ± 1 uur; klopt?