Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Wat betreft de afkoop no-claim: is dat, wat eerder beweerd werd, dat het aantal schadevrije jaren geen rol speelt? Na vele jaren schadevrij te zijn geweest heb ik eerder dit jaar wel schade gemaakt, en binnen mijn huidige verzekering viel ik daardoor ver terug op de bonus malus ladder. Ik ging er al vanuit dat ik voor de Model S dus ook fors meer ging betalen door dit incidentje, en bij een eerder bericht dat de premie ongeacht de schade historie zou gelden zei ik dus al 'too good to be true'. Ik ben echt blij verrast met deze premie, centraal beheer heeft er in mijn persoon zeker een klant bij als dit inderdaad klopt (zonder aan jou te twijfelen Hans, want je hebt het dus eigenlijk al geverifieerd).
Het Tesla alarm heb ik al besteld, dus dat is voor mij geen issue.

reactie CBDS:

De premie is inderdaad onafhankelijk van de huidige schade vrije jaren die u nu heeft. Het is een vast bedrag per jaar wat u betaald, ongeacht u een schade rijdt.
Tevens wordt er wel op de achtergrond bijgehouden hoeveel schade vrije jaren u daadwerkelijk heeft opgebouwd of andersom.
 
reactie CBDS:

De premie is inderdaad onafhankelijk van de huidige schade vrije jaren die u nu heeft. Het is een vast bedrag per jaar wat u betaald, ongeacht u een schade rijdt.
Tevens wordt er wel op de achtergrond bijgehouden hoeveel schade vrije jaren u daadwerkelijk heeft opgebouwd of andersom.

Dat is echt perfect! En dat mijn schade vrije jaren verder wel worden bijgehouden is normaal, voor mijn toekomstige autoverzekeringen. Die verzekeraars raadplegen een centrale database met het schade verleden van verzekerden. Ik hoop ook door weer een paar schadevrije jaren terug te klimmen op de bonus malus ladder, met deze verzekering voor de Model S overbrug ik mooi de jaren van terugval op deze ladder. Nu hopen dat ik ondertussen geen Honda's tegenkom.
 
Omdat ik het aanvullende beveiligingspakket niet heb besteld (en de bestelling nu echt definitief is), was ik bang niet in aanmerking te komen voor een gunstige 'collectieve' verzekering via Tesla. Ik heb dus net even gebeld met Tesla om dit te verifiëren. Ze zijn nog steeds met een paar partijen aan het praten over een verzekering voor de Model S (de verzekering die ze nu aanbieden is de verzekering voor de Tesla Roadster, die mogelijk voor de Model S wordt gecontinueerd). Er werd mij verzekerd dat het beveiligingspakket niet nodig is om in aanmerking te komen voor deze verzekering. De standaard beveiliging is voldoende!
 
Omdat ik het aanvullende beveiligingspakket niet heb besteld (en de bestelling nu echt definitief is), was ik bang niet in aanmerking te komen voor een gunstige 'collectieve' verzekering via Tesla. Ik heb dus net even gebeld met Tesla om dit te verifiëren. Ze zijn nog steeds met een paar partijen aan het praten over een verzekering voor de Model S (de verzekering die ze nu aanbieden is de verzekering voor de Tesla Roadster, die mogelijk voor de Model S wordt gecontinueerd). Er werd mij verzekerd dat het beveiligingspakket niet nodig is om in aanmerking te komen voor deze verzekering. De standaard beveiliging is voldoende!

De verzekering die CB aanbied betreft wel degelijk het type Model S, zie ook de screendump die ik eerder plaatste. Het klopt wel dat het beveiligingspakket niet nodig is voor de verzekering. Dit omdat Tesla ten alle tijde kan zien waar de auto zich bevindt. Wij hebben deze optie danook verwijderd.
 
Dat is iets om naar uit te kijken. Ik kreeg van mijn verzekeringsagent voorlopig alleen maar te horen dat de KBC verzekering duur zou zijn en dat ze op zoek gaan naar alternatieven

enkele maanden geleden ook bij mijn verzekering gaan horen(KBC) en ze wilden hem toen niet verzekeren. ze hebben dan een andere partij aangesproken en dat kwam toen op 1800€ voor BA, RB en omnium voor een som van 75000€ excl. btw
 
De verzekering die CB aanbied betreft wel degelijk het type Model S, zie ook de screendump die ik eerder plaatste. Het klopt wel dat het beveiligingspakket niet nodig is voor de verzekering. Dit omdat Tesla ten alle tijde kan zien waar de auto zich bevindt. Wij hebben deze optie danook verwijderd.

Voor de zekerheid heb ik hierover ook nog contact opgenomen met CBDS: het standaard alarm op de Tesla (startblokkering ?) is voldoende voor de verzekering. Het extra alarm van € 450,00 is niet nodig.
 
gisteren een email van Tesla gekregen met de bevestiging dat ze ook onderhandelen voor een belgisch verzekeringsvoorstel. binnen enkele weken zouden we hier meer over moeten weten.

Ik heb zojuist nog even bij Ethias nagevraagd en daar komen ze voor een 85kWh met wat opties ( 76.000€ excl BTW ) op een premie van 380,79€ voor de B.A. en maar liefst 2175,21€ voor de omnium oftewel 2556€ per jaar ! Dat kan al tellen, denk ik zo ! Iemand al meer concrete voorstellen gekregen ? Zoals ik al eerder aangekaart heb - Tesla zegt wel er mee bezig te zijn, maar als binnen enkele maanden de auto moet verzekerd worden en de premie nog steeds zo hoog is, zit je wel met de gebakken peren.
 
Ik heb van Centraal Beheer ook een offerte gehad.

EUR 750 per jaar (ex 21% assurantie belasting) voor 36 maanden een nieuwe auto :) All-Risk dus.

Vind ik geen gekke deal.

Tja, jullie Nederlanders hebben niet enkel een regering die EV-vriendelijk is, maar ook een verzekeringswereld die jullie matst :tongue:
En wij Belgen... wij mogen betalen, betalen, betalen....:cursing:
 
Net een offerte van Ethias België gekregen:

Ethias_BA.jpg
 
Niet doen! Tesla heeft ook voor Belgie aparte afspraken met Centraal beheer. Vandaag gebeld en direct een offerte.
750€ per jaar exclusief een paar opties zoals pechhulp, rechtsbijstand e.d.

Komt echt!