Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Laatst reed ik met de Zoe van mijn vrouw. De guess-o-meter van de Zoe houdt rekening met het rijgedrag (van mijn vrouw dus) en gaf met 100% batterijlading 390km range aan (53kWh batterij!).
Nadat ik er 1 dag mee gereden had, gaf hij nog 320km aan voor 100%.
Maar dat is stadsverkeer. 30km/50km/70km/20km/30km/.... dan doe je met een tesla ook 500 :)

Dus inderdaad mogelijk heb je daar maar 1x per jaar last van als je met vakantie gaat.
Het gaat zeker de evolutie tegenhouden, en volgens mij gaan zelfs mensen hun order annuleren.
Als ze voelen dat ze in hun nadeel komen reageren ze altijd snel, en voor particulieren zijn ICE's nog steeds geen probleem.
De zakelijke markt moet in België vanaf 2026 overstappen op EV.
 
Als je een Model3 Performance wil kopen zeggen ze dat je 8000euro op 5j spaart aan brandstofkosten, dit is hun berekening. Ik denk dat ze dringend de elektriciteitsprijzen moeten updaten :). Er is ondertussen wel wat veranderd.


1662376717765.png
 
  • Like
Reactions: Menabe
Vergeet ook niet dat de brandstof/electriciteit slechts een deel is van de kostenbesparing bij een EV. Ook het ontbreken van jaarlijks onderhoud geeft al eenkostenbesparing. Daarbij komt dat de restwaarde van ICE’s wellicht sneller daalt dan van een EV. Uiteindelijk gaat het om de totale TCO.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ja, dat staat bij mij ook maar ik zie ook nog steeds dat ik credit heb van de refill die ik vorige maand heb gekocht. Het starten van de laadsessie via de Bonnet app gaat zonder problemen en de app geeft goede real time info over de status en beschikbaarheid van de laadpalen.
Ik was ook best tevreden maar geen refill voordeel in het buitenland en net na de prijsverhoging was de SUC weer goedkoper. Dus voor de vakantie mijn refill opgemaakt en geen nieuwe genomen. Nu hou ik de prijzen nog even in de gaten.