Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla is reportedly in talks to join Ionity charging network along with other automakers

Dit zou toch mooi zijn als dat gebeurt....komen er op strategische plaatsen een paar honderd laders bij
Alleen nog een CCS adapter aanschaffen. Is het hogere wattage nog een probleem? Of regelt de auto dat zelf?

CCS adapter zal er niet (mogen) komen. Het zou ook meer iets voor de verdere toekomst zijn want het duurt nog wel een paar jaar voordat het echt iets gaat betekenen. Tegen die tijd zullen, volgens geruchten, nieuwe Tesla's, te beginnen met Model 3, een gecombineerde laadpoort hebben en ook op alle CCS punten kunnen laden (als dat ooit nodig zal zijn).
 
CCS adapter zal er niet (mogen) komen. Het zou ook meer iets voor de verdere toekomst zijn want het duurt nog wel een paar jaar voordat het echt iets gaat betekenen. Tegen die tijd zullen, volgens geruchten, nieuwe Tesla's, te beginnen met Model 3, een gecombineerde laadpoort hebben en ook op alle CCS punten kunnen laden (als dat ooit nodig zal

Ik verheug me er alvast op...
 

Attachments

  • 8CC403B1-8F32-4D28-9B5A-C1442DEEC6D3.jpeg
    8CC403B1-8F32-4D28-9B5A-C1442DEEC6D3.jpeg
    377.2 KB · Views: 92
Inderdaad. Poosje geleden een overleg bijgewoond waar Sweco iets zou vertellen over elektrisch rijden. Ik was ruim op tijd, kreeg allerlei vragen over mijn Tesla en antwoordde op een daarvan dat rijbereik en laadsnelheid inmiddels geen issues meer zijn en ik dus ook nooit om die redenen te laat of helemaal niet aankom.

Waarna de consultant van Sweco de organisator belde om te melden dat hij een half uur te laat kwam. Hij moest nog laden. Alle flitsende plaatjes ten spijt, kwam het met de overtuigingskracht van de powerpoint niet meer goed :)

Op familiereis door Europa met een BMW i3... :D wie wil dat nou. als iedereen zn tandenborstel meeneemt zit de bagageruimte vol.
 
Wilde vandaag na een lange rit lokaal laden bij het zwembad, zijn die 2 plekken bezet door een stinkende X5 diesel :mad: Heb maar een kort briefje onder de er ruitenwisser gestopt, maar wist niet zo aardig te blijven. In het kader daarvan vroeg ik mij af er wellicht teksten/flyertjes in omloop zijn die je daar voor kan gebruiken, of dat iemand al eens een opbouwende tekst heeft gemaakt.

Wellicht moeten we die eens verspreiden als PDF ofzo, zodat iedereen die kan gebruiken.
 
14F9FC54-F11C-4EB3-A916-28CC7F188B0E.jpeg
De Duitsers zijn iets directer
;)
Wilde vandaag na een lange rit lokaal laden bij het zwembad, zijn die 2 plekken bezet door een stinkende X5 diesel :mad: Heb maar een kort briefje onder de er ruitenwisser gestopt, maar wist niet zo aardig te blijven. In het kader daarvan vroeg ik mij af er wellicht teksten/flyertjes in omloop zijn die je daar voor kan gebruiken, of dat iemand al eens een opbouwende tekst heeft gemaakt.

Wellicht moeten we die eens verspreiden als PDF ofzo, zodat iedereen die kan gebruiken.
 
Toen ik in oktober 2017 een laadpaal aanvroeg voor onze straat (in overleg met buurtbewoners) had ik niet kunnen vermoeden dat dat tot april 2018 zou duren. Had te maken met nieuwe overeenkomst van provincies Brabant en Limburg met Nuon, waardoor onze gemeente ervoor koos om de opdracht deze keer niet aan Allego te gunnen. Destijds baalde ik daarvan, maar nu niet meer - de tarieven van Nuon zijn namelijk enorm gunstig, dat was een voorwaarde van de deal.

Daarom deze tip (die misschien al eerder hier is genoemd, maar kon zo snel niks vinden): als je in Brabant of Limburg bij een Nuon laadpaal staat, zorg dan dat je een Nuon-laadpas hebt. Je betaalt dan 0,23 Euro/kWh incl. BTW, dus excl. BTW slechts 0,19 Euro. Dat komt heel dicht bij wat je thuis betaalt en scheelt toch meer dan 10 cent per kWh met wat Allego rekent. Voor het overige kun je de Nuon pas beter niet gebruiken, want dat is erg ongunstig (starttarieven).

Dus achteraf blij met de paal die op slechts 25m van mijn huis staat.
 
Toen ik in oktober 2017 een laadpaal aanvroeg voor onze straat (in overleg met buurtbewoners) had ik niet kunnen vermoeden dat dat tot april 2018 zou duren. Had te maken met nieuwe overeenkomst van provincies Brabant en Limburg met Nuon, waardoor onze gemeente ervoor koos om de opdracht deze keer niet aan Allego te gunnen. Destijds baalde ik daarvan, maar nu niet meer - de tarieven van Nuon zijn namelijk enorm gunstig, dat was een voorwaarde.

Daarom deze tip (die misschien al eerder hier is genoemd, maar kon zo snel niks vinden): als je in Brabant of Limburg bij een Nuon laadpaal staat, zorg dan dat je een Nuon-laadpas hebt. Je betaalt dan 0,23 Euro/kWh incl. BTW, dus excl. BTW slechts 0,19 Euro. Dat komt heel dicht bij wat je thuis betaalt en scheelt toch meer dan 10 cent per kWh met wat Allego rekent. Voor het overige kun je de Nuon pas beter niet gebruiken, want dat is erg ongunstig (starttarieven).

Als ik het goed heb hebben die paaltjes wel een idle fee. Of althans een verplichte afname van minimaal 1kWh per uur dat je aangesloten staat, klopt dat?