Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
C7B424AA-468C-41C0-823A-7811D40B7E34.jpeg
 
Hier 237 Volt / 30 amperes enkelfase idd (= 7,1 kW)

Zoals ik hierboven al aanstipte ( #5136 ) komt dat ook in NL nog gewoon als idd wat meer ouderwetse situatie ook voor. Dus ook hier is geen oorzakelijk verband met de Brexit... ;)
Verder over krachtstroom is vaak als begrip nogal wat verwarring. Op een 3 fasen aansluiting heb je vw die drie fasen ( ieder typisch 230V meestal ) in geval van gelijktijdig gebruik 400V. Staat los van 16A, 25A of 35A. Omdat de 3 fasen 120° verschillen heb je 'dus' altijd 400V. Google maar eens wat, vooral als '3-fasen draaistroommotor' geeft dat mooie plaatjes / filmpjes. Bij een laadpunt met 3 fasen worden echter alle drie de fasen apart gebruikt en krijg je dus de optelsom in kW vermogen van 3 aparte fasen, VxA is W.
 
Zoals ik hierboven al aanstipte ( #5136 ) komt dat ook in NL nog gewoon als idd wat meer ouderwetse situatie ook voor. Dus ook hier is geen oorzakelijk verband met de Brexit... ;)
Verder over krachtstroom is vaak als begrip nogal wat verwarring. Op een 3 fasen aansluiting heb je vw die drie fasen ( ieder typisch 230V meestal ) in geval van gelijktijdig gebruik 400V. Staat los van 16A, 25A of 35A. Omdat de 3 fasen 120° verschillen heb je 'dus' altijd 400V. Google maar eens wat, vooral als '3-fasen draaistroommotor' geeft dat mooie plaatjes / filmpjes. Bij een laadpunt met 3 fasen worden echter alle drie de fasen apart gebruikt en krijg je dus de optelsom in kW vermogen van 3 aparte fasen, VxA is W.
Is wel een verschil hoor.
In Engeland kun jij apparaten kopen met een standaard stekker er aan die max 27 ampère trekken. Dat kun je hier niet vinden in een winkel volgens mij.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Zouden ze klachten gekregen hebben van zeurende benzine-jongens? Dat er nooit plek is en dat er voor ons mooie plekken worden vrijgehouden. Is vaak ook z, toch? :)
Lag Colruyt niet in bed met de waterstoffers?
Colruyt Group gelooft dat waterstof een belangrijke rol kan spelen in de verdere verduurzaming van onze mobiliteit en energievoorzieningen.

“Dit eerste publieke tankstation voor waterstof is dus zeker geen alleenstaand verhaal”, vertelt Jef Colruyt, CEO van Colruyt Group.
"De komende vijf jaar willen we met Colruyt Group nog 35 miljoen euro extra investeren in de waterstofeconomie, onder meer voor vier nieuwe waterstoftankstations.”
 
Heeft er wel eens iemand geladen bij MOVE EV charging spot Pont-en-Ogoz in Zwitserland (bij Restoroute Motel de la Gruyère
A12 Avry-devant-Pont)? Ik zit natuurlijk met smart te wachten op de Suc bij Chatel-Saint-Denis. Maar daar is nog nergens beweging te zien..
 
Kan iemand me -als aanstaande M3 berijder- helpen? Ik zit me in te lezen in laden etc maar kom weinig tegen over destination chargers.

Mijn vraag of ik een M3 straks kan laden bij een bestaande destination charger (met name in Frankrijk) of dat er daarvoor aanpassingen aan de charger nodig zijn?

Als een vriendelijke moderator dit “echt een beginnersvraag” vindt, zie ik mijn post vanzelf wel terug in het beginners-draadje :cool:
 
  • Love
Reactions: nico180
Ik lees in de specs dat het ene type 163KW (de HV 175) en de andere 326KW (de HV 350) levert.

Hoeveel KW kan een Tesla eigenlijk aan? Het batterymanagementsysteem zal het e.e.a toch gaan beperken, al was het alleen maar om de koeling. ik ga er gemakshalve vanuit CCS standaard middels een adaptor de beperking niet zal zijn.