Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Artikel over Fastned. Ziet er niet heel rooskleurig uit voor Fastned.... Fastned is niet zo snel als het doet voorkomen

Ter info: FTM en Fastned zijn niet echt vrienden van elkaar... Lees maar eens wat oude FTM artikelen re Fastned.. Interessant is dat FTM hier bijvoorbeeld stelt ...Fastned rekent de gemiddelde klant 59 cent per kWh...en pas als GOLD Member etc etc... tja dat krijg je heren en dames van FTM als je geen Maingau pas hebt of wrsch helemaal niet weet of wil weten dat zo'n pas bestaat! :rolleyes:
Ooh ja nog eentje ...In de weken daarna zakten ze echter weg, tot rond de 13 euro... Jazeker maar NIET vermelden dat ze jarenlang rond de € 10 dobberden, dus dan is € 13 best veel!

Dat komt nooit meer goed tussen FTM en Fastned en dat het ook om CO2-besparing, energietransitie, stimuleren van EV's zou kunnen gaan komt in het hele FTM artikel niet ter sprake. Tijd dat FTM eens een artikeltje aan Tesla wijdt lijkt me... dat zal de wereld helemaal op zijn grondvesten doen schudden.
 
Last edited:
Als EV rijder zou je beter moeten weten. Op Texel in Den Burg je hebt daar al een probleem met ICE bij laadpalen

MVIMG_20190818_134456.jpg


IMG_20190818_134358.jpg
 
Ter info: FTM en Fastned zijn niet echt vrienden van elkaar... Lees maar eens wat oude FTM artikelen re Fastned.. Interessant is dat FTM hier bijvoorbeeld stelt ...Fastned rekent de gemiddelde klant 59 cent per kWh...en pas als GOLD Member etc etc... tja dat krijg je heren en dames van FTM als je geen Maingau pas hebt of wrsch helemaal niet weet of wil weten dat zo'n pas bestaat! :rolleyes:
Ooh ja nog eentje ...In de weken daarna zakten ze echter weg, tot rond de 13 euro... Jazeker maar NIET vermelden dat ze jarenlang rond de € 10 dobberden, dus dan is € 13 best veel!

Dat komt nooit meer goed tussen FTM en Fastned en dat het ook om CO2-besparing, energietransitie, stimuleren van EV's zou kunnen gaan komt in het hele FTM artikel niet ter sprake. Tijd dat FTM eens een artikeltje aan Tesla wijdt lijkt me... dat zal de wereld helemaal op zijn grondvesten doen schudden.

Klopt.... soms zijn ze wat gekleurd....

Maar met de schulden en rentelast die ze hebben kunnen ze het schudden (iemand koopt ze, redden het zelf nooit).
Moet wel een wonder in groei/omzet gebeuren willen ze het redden.
 
Afgelopen zaterdag bij de net geopende nieuwe interparking aan de Boulevard bij Scheveningen (Strandweg 179) geparkeerd. Top locatie, direct aan het strand aan de andere kant van de pier. Die kant ziet er erg luxe uit met mooie nieuwe strandtenten. De beste parkeergarage tot nu toe voor mij. 2 van de 3 lagen open, 25 oplaadpunten van de uiteindelijk 75! en mooi goed verlicht middels LED en super brede parkeerplaatsen. Thans zo een 500 en later 700. Op Chargemap zojuist aangemaakt, zal na controle verschijnen. Info Parkeergarage: Goedkoop parkeren in Scheveningen | vanaf € 12,50 per dag | Interparking
En ook wel interessant, info nieuw gebied: Ontwikkelingen Noordboulevard in Scheveningen
 
Last edited:
Hier nog iemand ervaring met het opladen in de Belgische treinstations? Ik parkeer regelmatig in Brugge, maar opladen mislukt 8 van de 10 keren. In Hasselt ook één keer geprobeerd en daar werkte het wel.
Al contact genomen met BeCharged om te kijken of ze iets van belang in hun logs kunnen terugvinden.
 
Voorheen had ik laadpassen van Maingau en New Motion. Recent heb ik Plugsurfing aangevraagd en zo als het er nu uit ziet is mijn aanbeveling Maingau voor snelladen en Plugsurfing voor normaal laden. Op alle plekken waar ik afgelopen weken ben geweest heb ik de tarieven vergeleken en Plugsurfing is steeds goedkoper en soms zelfs 5 cent (15% verschil!) en dat zonder starttarief.