Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
9BF24235-7B38-426C-9BF0-CB5C763892E3.jpeg
11 maanden na de aanvraag vandaag eindelijk een laad paal op een parkeerplaats om de hoek. Scheelt weer een paar honderd meter lopen een aantal keer per week :)

Eén van de redenen waarom het zo lang geduurd heeft was een bezwaar van een buurtbewoner die vond dat de plek niet geschikt was. De gemeente heeft dat bezwaar uiteindelijk afgewezen. Rechts naast de twee laad plekken bevinden zich nog zes plaatsen...
 
View attachment 453449 11 maanden na de aanvraag vandaag eindelijk een laad paal op een parkeerplaats om de hoek. Scheelt weer een paar honderd meter lopen een aantal keer per week :)

Eén van de redenen waarom het zo lang geduurd heeft was een bezwaar van een buurtbewoner die vond dat de plek niet geschikt was. De gemeente heeft dat bezwaar uiteindelijk afgewezen. Rechts naast de twee laad plekken bevinden zich nog zes plaatsen...
Ik hoop dat je buren nu je auto heel laten. Zou vervelend zijn als ze echt fout zijn en je op die manier ontmoedigen daar te gaan staan.
 
Ik zou zelf ook niet een auto die steeds in de fik vliegt naast zo'n houten schutting willen hebben ;)
Tot nu toe is het gebleven bij zijn auto demonstratief parkeren op de stoep links van mijn wagen i.p.v. op één van de vrije parkeerplaatsen rechts van mijn wagen. Snap ik ook wel, is zeker vier meter verder lopen. Zou ik zelf ook van balen :confused:.
 
Tot nu toe is het gebleven bij zijn auto demonstratief parkeren op de stoep links van mijn wagen i.p.v. op één van de vrije parkeerplaatsen rechts van mijn wagen. Snap ik ook wel, is zeker vier meter verder lopen. Zou ik zelf ook van balen :confused:.
Misschien is het een idee de beste man eens uit te nodigen, hem warm maken voor Tesla, je refferal code geven, hij koopt een 3 en zo hoeft hij niet verder meer te lopen dan 4 meter.

Iedereen blij :)
 
Inmiddels al een aantal maanden trotse eigenaar van de Model 3, maar er is nog één punt wat ik niet helemaal snap.
Elke keer dat ik aan publieke laadpaal sta, moet ik in de app eerst de "laadpoort ontgrendelen" alvorens ik de kabel aan de Tesla kant eruit kan trekken. In mijn vorige Plugin hybride was het niet nodig.

De stappen die ik doe:
1. De laadpaal scannen met de NewMotion pas.
2. Het laden stopt dan. De kabel aan de paal kant eruit trekken.
3. De kabel aan de Tesla kant eruit proberen te trekken. Zit muurvast.

Ook het openen van de auto (via de app), of één van de deuren, of kofferbak heeft geen effect.
Hierdoor moet ik nu elke keer al lopend naar de auto de app openen, het laden stoppen en de laadpoort ontgrendelen.

Ben ik de enige die dit heeft?
 
Inmiddels al een aantal maanden trotse eigenaar van de Model 3, maar er is nog één punt wat ik niet helemaal snap.
Elke keer dat ik aan publieke laadpaal sta, moet ik in de app eerst de "laadpoort ontgrendelen" alvorens ik de kabel aan de Tesla kant eruit kan trekken. In mijn vorige Plugin hybride was het niet nodig.

De stappen die ik doe:
1. De laadpaal scannen met de NewMotion pas.
2. Het laden stopt dan. De kabel aan de paal kant eruit trekken.
3. De kabel aan de Tesla kant eruit proberen te trekken. Zit muurvast.

Ook het openen van de auto (via de app), of één van de deuren, of kofferbak heeft geen effect.
Hierdoor moet ik nu elke keer al lopend naar de auto de app openen, het laden stoppen en de laadpoort ontgrendelen.

Ben ik de enige die dit heeft?
hier hetzelfde!

m3 sr+
 
Inmiddels al een aantal maanden trotse eigenaar van de Model 3, maar er is nog één punt wat ik niet helemaal snap.
Elke keer dat ik aan publieke laadpaal sta, moet ik in de app eerst de "laadpoort ontgrendelen" alvorens ik de kabel aan de Tesla kant eruit kan trekken. In mijn vorige Plugin hybride was het niet nodig.

De stappen die ik doe:
1. De laadpaal scannen met de NewMotion pas.
2. Het laden stopt dan. De kabel aan de paal kant eruit trekken.
3. De kabel aan de Tesla kant eruit proberen te trekken. Zit muurvast.

Ook het openen van de auto (via de app), of één van de deuren, of kofferbak heeft geen effect.
Hierdoor moet ik nu elke keer al lopend naar de auto de app openen, het laden stoppen en de laadpoort ontgrendelen.

Ben ik de enige die dit heeft?
Misschien zit het zo:
De stap die ik mis is wanneer je de auto ontgrendelt, ik verwacht bij model 3 met pasje pas nadat je de laadkabel losneemt.
Bij Model S is het zo dat als je de auto eerst ontgrendelt en daarna de laadpaal scant met je pas je de kabel uit de paal en de ook uit de auto kan trekken. Als de auto niet eerst ontgrendelt is kan je hem er niet uit trekken en moet je de laadpoort releasen via keyfob, app of dashboard. Bij Model 3 niet logisch om eerst de auto te ontgrendelen met je telefoon of keycard en dan pas de laadkabel denk ik.