Phil V
Well-Known Member
Je maakt wel wat grote shortcuts.Dus als je nu een dorstige EV hebt en je rijdt 1100 km moet je 4x volladen en ben je 200 euro of meer kwijt! Terwijl je met een ICE maar 100 kwijt bent. Dit is niet ok voor de EV evolutie.
Laden bij fastnet aan 83 ct is niet de normale manier van laden.
- Je laadt bij tesla aan ongeveer 55ct. 1100 km maal 0,2Wh/km is 220kWh aal 0,55 is 121€ Niet 200€.
- Als fastnet voor jou toch de normale manier is van laden neem je een abonnement en zit je ook aan die prijs.
- Als het uitzonderlijk toch eens nodig is, zal dat wellicht maar voor 1 laadbeurt zijn en wellicht is de nood dan zo hoog, dat je blij bent dat je 83ct mag betalen voor jouw redding.
- Je moet het totale plaatje vergelijken. Als je constant thuis laadt (misschien wel op zonne-energie) dan moet je je niet fixeren op die ene laadbeurt. Een pilsje is thuis ook goedkoper dan op café. Ga je daarom zeggen dat je geen pils meer gaat drinken?
- Je zit met een ICE ook aan 1100 km gedeeld door 14 km/l maal 1,9€/l = 150€ Niet 100€
- Aantal laadbeurten is geen factor in deze, maar ik doe op 1100km maar 2 à 3 laadbeurten.