Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
zou mooi zijn als ev onderling kunnen comuniceren dat je een meldig krijgt dat er iemand op de paal wacht en dat als je je auto weghaalt een push bericht naar die pax kunt sturen met bericht dat de paal vrij is.
In afwachting, de gekende groene parkeerschijf leggen met verwachte duurtijd van het laden en telnr.
Sms-en is nog steeds een goeie oplossing.
 
  • Like
Reactions: Atredz
Fijn zo'n blokkeertarief, soms hang ik mijn caravan voor een nachtje eraan om de koelkast te koelen (rechter laadplek is voor auto gereserveerd andere is een algemene)
Dat wordt nu een heel stukje duurder of zijn er nog aanbieders op die E-flux paal die geen blokkeer tarief berekenen..?

IMG_5006.jpeg
 
Shell verliest op de thuislader die een hoger tarief heeft ingesteld dan wat Shell betaalt krijgt.
Ik heb al niet zo'n hoge pet op van de mentaliteit van sommige leaserijders. Ik heb al eens een Tesla rijder erop gewezen dat er bij Bataviastad Destnation chargers staan. Ze zijn niet alleen gratis maar laden ook nog sneller als je auto dat aankan. Maar ze zetten hem liever bij een betaalpaal want die is dichter bij de ingang en het is toch een leaseauto.
Dit vind ik ook zo'n voorbeeld. De leaserijder krijgt een auto tot zijn beschikking en de werkgever betaald ook de brandstof/stroom en daar moet nog weer winst op gemaakt worden. Als ik Shell was zou ik zo'n paal gewoon blokkeren.
 
Ik heb al niet zo'n hoge pet op van de mentaliteit van sommige leaserijders. Ik heb al eens een Tesla rijder erop gewezen dat er bij Bataviastad Destnation chargers staan. Ze zijn niet alleen gratis maar laden ook nog sneller als je auto dat aankan. Maar ze zetten hem liever bij een betaalpaal want die is dichter bij de ingang en het is toch een leaseauto.
Dit vind ik ook zo'n voorbeeld. De leaserijder krijgt een auto tot zijn beschikking en de werkgever betaald ook de brandstof/stroom en daar moet nog weer winst op gemaakt worden. Als ik Shell was zou ik zo'n paal gewoon blokkeren.
Gelukkig is niet elke leaserijder hetzelfde…. maar er zijn er inderdaad genoeg (teveel) die dit gedrag vertonen.
 
Gelukkig is niet elke leaserijder hetzelfde…. maar er zijn er inderdaad genoeg (teveel) die dit gedrag vertonen.
Ik zei ook sommige. :cool: En nee het zijn niet alleen leaserijders. Ik zie het ook bij collega's. Ik verblijf voor mijn werk so ongeveer 45% van de dagen van het jaar in hotels. En ja nu ook met de kerst. En ik zie enkele collega's (vaak dezelfde) een voor , hoofd en nagerecht nemen en dan bij het nagrecht zeggen ik zit vol en dan de helft laten staan. Daar stoor ik me wel eens aan..
 
Dit vind ik ook zo'n voorbeeld. De leaserijder krijgt een auto tot zijn beschikking en de werkgever betaald ook de brandstof/stroom en daar moet nog weer winst op gemaakt worden. Als ik Shell was zou ik zo'n paal gewoon blokkeren.
Dat ligt een stuk genuanceerder dan jij nu stelt. In het begin van de extreme prijsverhogingen mochten de stroomtarieven niet omhoog van de werkgever met als gevolg dat je 60 cent/kWh (als je pech had) toe legde op iedere geladen kWh. Daar heb ik Shell niet over horen klagen.... Het is wederzijds, dit soort zaken, en niet alleen maar de kant van de zielige Shell belichten.
 
Dat ligt een stuk genuanceerder dan jij nu stelt. In het begin van de extreme prijsverhogingen mochten de stroomtarieven niet omhoog van de werkgever met als gevolg dat je 60 cent/kWh (als je pech had) toe legde op iedere geladen kWh. Daar heb ik Shell niet over horen klagen.... Het is wederzijds, dit soort zaken, en niet alleen maar de kant van de zielige Shell belichten.
Ik denk als je 60 cnt per kWh toe moest leggen je je eigen laadpaal weinig gebruikte, of niet?
 
Zojuist een melding dat mijn Tesla was gestopt met laden op een publiek laadpunt en kreeg de volgende melding in het scherm van de laadpaal. "Charging Paused. Charging has been paused due to cluster limitations, charging profile or a modbus command". Ik heb 3 van de 4 beschikbare punten geprobeerd en kreeg iedere keer na ongeveer een minuut deze melding.

Heb gezocht op google en het forum, maar deze melding niet gevonden. Op de web site van e-flux is hier ook niets over te vinden, heb ze een berichtje gestuurd (ging ook nogal knullig op hun site).

Normaal zou ik hem dan maar een nachtje laten staan (het laden is immers gepauzeerd en zou vannacht mogelijk/waarschijnlijk (?) weer verder gaan), maar een Road B.V. (E-flux) icm. met Shell Recharge pas levert dan een boete van 12 euro op. Hoef het op zich niet zelf te betalen, maar gaat om principe en wil werkgever niet met onnodige kosten opzadelen. Had inmiddels wel kunnen laden van 94km naar 260km bereik, maar had hem liever vol gehad.

Anderen deze melding wel eens gehad?
 
Heb gezocht op google en het forum, maar deze melding niet gevonden. Op de web site van e-flux is hier ook niets over te vinden, heb ze een berichtje gestuurd (ging ook nogal knullig op hun site).

Inmiddels een reactie van e-flux in de chat. Zij zien in hun systeem de melding "Charging session paused due to power management constraints.". Ze geven aan hier zelf verder niets aan te kunnen doen en dat dit bij de beheerder van de laadpaal ligt (vakantiepark Landal).
 
Zojuist een melding dat mijn Tesla was gestopt met laden op een publiek laadpunt en kreeg de volgende melding in het scherm van de laadpaal. "Charging Paused. Charging has been paused due to cluster limitations, charging profile or a modbus command". Ik heb 3 van de 4 beschikbare punten geprobeerd en kreeg iedere keer na ongeveer een minuut deze melding.

Heb gezocht op google en het forum, maar deze melding niet gevonden. Op de web site van e-flux is hier ook niets over te vinden, heb ze een berichtje gestuurd (ging ook nogal knullig op hun site).

Normaal zou ik hem dan maar een nachtje laten staan (het laden is immers gepauzeerd en zou vannacht mogelijk/waarschijnlijk (?) weer verder gaan), maar een Road B.V. (E-flux) icm. met Shell Recharge pas levert dan een boete van 12 euro op. Hoef het op zich niet zelf te betalen, maar gaat om principe en wil werkgever niet met onnodige kosten opzadelen. Had inmiddels wel kunnen laden van 94km naar 260km bereik, maar had hem liever vol gehad.

Anderen deze melding wel eens gehad?
Al eens geprobeerd om op een lager vermogen te laden?
 
  • Like
Reactions: job-lek