Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Analysts at Piper Sandler Companies say Tesla’s stock is currently undervalued. Therefore, they increased their target price by more than 30%. Previously, their target price was $423, and now $553.
Piper Sandler raises target price for Tesla shares to $553

Tja, het is maar wie je moet geloven zeker? Deze uitleg vond ik in ieder geval niet verkeerd:
Tesla stock’s ‘meteoric’ rally comes to a halt

Vergeet niet: buy the rumour and sell the news dus de huidige stijging zal vast te maken hebben gehad met de aanloop naar Q4 die positief zullen zijn en dan zullen de FOMOs die premium betalen maar of dit nu allemaal de echte waarde van het aandeel is? Ik vind het vreemd hoe je je marktwaarde kan verdubbelen in 3-6 maanden met een fractie van de verkoop van VW en met uitzicht op een verkoop in de toekomst dat nog maar een fractie van VW voorstelt. (dit zeg ik puur rationeel zonder af te doen aan Tesla's groei potentieel)

Ik denk dus ook bij te kopen op de daling en dan rustig op langere termijn een organische groei te zien zonder (in mijn ogen dan) deze irrationele toestanden...
 
Je gaat je toch afvragen waar het nog naar toe gaat.
Na de winst genomen te hebben in de hoop op een nieuw instapmoment vliegt de koers enkel maar omhoog.
Toch een beetje balen...
Een topanalist van Oppenheimer heeft een nieuw koersdoel voor Tesla op 615 USD gezet. Daarnaast is de afgelopen week duidelijk geworden dat Gigafactory 3 in Shanghai nu al meer dan 3000 auto's per week kan maken. De Chinese overheid heeft vandaag gezegd de afbouw van subsidie op elektrische auto's te vertragen.
Tenslotte is nu ook duidelijk dat Gigafactory 4 in Duitsland voor een groot deel betaald gaat worden door Fiat en de zijnen als afkoop voor hun smerige vloot. Dat levert Tesla 1.8 miljard dollar op.
Ik zeg altijd 'blijf lekker zitten, maak je alles mee'.