Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Alle TSLA koersen onder de 700 vind ik (long term) spotgoedkoop dus ik heb (echt) geen spaargeld en telkens zodra het weer kan koop ik bij.
Geen spaargeld is 1 ding, daarna volgen hefboomconstructies.

Het lijkt al weer een eeuw geleden maar forumlid Paydirt76 begon in juni 2020 onderstaand draadje waarin hij destijds benadrukte dat de TSLA opties toen sterk ondergewaardeerd waren.

Eigenlijk lijkt het nog steeds aantrekkelijk om alle TSLA aandelen om te zetten in opties met een zeer lage uitoefenprijs (bijvoorbeeld ergens tussen de 200 - 400) van stel juni 2023.... 🤔
 
Hoe zit het bijvoorbeeld met deze TSLA Jun 2023 200 call ?
Vandaag met een volume van slechts 31 stuks verkrijgbaar voor circa ~455 dollar. Het verschil tussen de uitoefenprijs van 200 en de koers vandaag van circa ~645 is 445 intrinsieke waarde. Wanneer per 16 juni 2023 de TSLA koers gelijk is aan die van vandaag dan levert de investering van 45.500 slechts ~1.000 verlies op. Wanneer TSLA tegen die tijd op een koers van 1.000 staat (+55% ), een winst van 34.500.
In aandelen beleggen zou ~25.000 opleveren. 🤔

 
Uit jouw eerdere post dacht ik dat je zonder zat en wachtte op een goed instapmoment rond 540. Alle TSLA koersen onder de 700 vind ik (long term) spotgoedkoop dus ik heb (echt) geen spaargeld en telkens zodra het weer kan koop ik bij.
Ik heb regelmatig gekocht en verkocht. Helaas had ik achteraf wel beter naar Wim kunnen luisteren (blijf zitten dan maak je alles mee). Toen TSLA onder de 580 dook ben ik bij gaan kopen. Ben nog niet op het punt dat ik alles heb gekocht wat ik wilde kopen, maar je kan niet alles mee hebben zitten.
 
Hoe zit het bijvoorbeeld met deze TSLA Jun 2023 200 call ?
Vandaag met een volume van slechts 31 stuks verkrijgbaar voor circa ~455 dollar. Het verschil tussen de uitoefenprijs van 200 en de koers vandaag van circa ~645 is 445 intrinsieke waarde. Wanneer per 16 juni 2023 de TSLA koers gelijk is aan die van vandaag dan levert de investering van 45.500 slechts ~1.000 verlies op. Wanneer TSLA tegen die tijd op een koers van 1.000 staat (+55% ), een winst van 34.500.
In aandelen beleggen zou ~25.000 opleveren. 🤔

Opties en turbo's leveren uiteraard een hoger rendement, maar tegen een groter risico. Bij opties kan je uit de tijd lopen en bij turbo's de stop/loss raken.

Theoretisch kan je natuurlijk gedurende de reis je verlies nemen, maar vaak denk je 'het komt wel weer goed'. En dan zit je in de boot :) Ik spreek hier helaas uit ervaring....

Ik ben gestopt met opties, heb wel nog turbo's. Maar zodra die met wat winst staan zet ik ze wss toch om in aandelen.
 
1627320969141.png

Daar hebben we het nummer weer... nou ja, bijna dan 😎
 
Voor wie het nog eens na wil lezen Q2 Earnings call transcript.

En nu deze koppen in de media.
Tesla just released their Q2 2021 earnings report, posting a GAAP profit excluding regulatory credit sales for the first time in company history.
 
Last edited:
Dat is tot nu toe ieder kwartaal wel het geval en als het zelfs met deze verbluffende cijfers en perspectieven gebeurt blijft dat wel een gouden regel voor Tesla earnings. Overigens: De aankopen kwamen zo laat pas en in zo geringe mate op gang (eigenlijk gisteren pas) dat ik dit zo erg (min 2,5%) toch niet meer verwacht had. Maar goed; dat het voor dit kwartaal niet meer goed komt heb ik immers zelf al voorspeld; wachten op de naar verwachting nog veel betere cijfers Q3 en daarna de Q4 explosie (texas gaat dit kwartaal al produceren en in Q4 alvast leveren).
 
Ik snap er ook helemaal niets van. Echter als je Jim hoort zwetsen op CNBC snap ik het wel. Ook wel lekker selectief een clipje uit de earnings call erdoor.


Ja Jim moet snel weer eens met Rob Maurer gaan praten. GM, Ford, waterstof ... Hij is in zijn laatste commentaren op Tesla helemaal de weg kwijt. Ik denk dat ie aandelen Citadel heeft.
En dan heb je Gordon Johnson nog niet eens gehoord.,...
 
Als je echt alle onzin op een rij wilt horen, dan is er altijd nog GLJ met zijn ‘verhaal’.
(Zoals Eddy al zegt.)

NB: dit is de man met een Tesla koersdoel van $60 ofzo, wiens vader een levenslange Ford medewerker is.
 
Als je echt alle onzin op een rij wilt horen, dan is er altijd nog GLJ met zijn ‘verhaal’.


NB: dit is de man met een Tesla koersdoel van $60 ofzo, wiens vader een levenslange Ford medewerker is.
Zijn vader werkte volgens mij bij GM, maar we hadden dezelfde brainwave.